تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE؛ تاریخ 6 مرداد 1403

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که برخلاف همتایان مشهور خود یعنی سوشی سواپ و یونی سواپ بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد نشده است. این صرافی مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس یا همان bep20 است. صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ مانند انواع دیگر این صرافی‌ها تحت نظارت سازمان یا نهاد خاصی نیست و حتی ایجاد کنندگان آن هم نامعلوم هستند. رمزارز cake به عنوان توکن بومی این صرافی شناخته می‌شود و این امکان وجود دارد که از صرافی‌های معتبر دیگر هم آن را خریداری و در کیف پول نگهداری کنید.

این توکن به سبب پشتیبانی از سوی صرافی پنکیک سواپ محبوبیت خوبی در بازار پیدا کرده و با اقبال مواجه شده است. امروز 6 مرداد 1403 با تحلیل تکنیکال Cake همراه شما هستیم تا با روند قیمت این توکن بیشتر آشنا شویم.

رمزارز پنکیک سواپ در حال حاضر رتبه 132 را در بازار ارزدیجیتال به خود اختصاص داده و مارکت کپ آن حدودا 455.5 میلیون دلار است.

 

روند قیمت پنکیک سواپ cake

اگر تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) پیش ببریم می‌توانیم روند قیمت پنکیک سواپ را تعیین کنیم. در تحلیل تکنیکال این نکته اهمیت بالایی دارد چرا که بدون توجه به روند قیمت امکان گرفتار شدن در نوسانات بازار وجود خواهد داشت. اگر به عنوان یک تریدر یا سرمایه‌گذار برخلاف جریان اصلی عمل کنید متحمل زیان سنگینی می‌شوید و جبران آن دشوار خواهد بود.
اکنون به کمک نمودار سایت tradingview تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ را انجام می‌دهیم.

 

روند قیمت پنکیک سواپ cake

 

با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال cake متوجه می‌شویم که روند قیمت این توکن طی 4 ماه اخیر نزولی بوده و طی ریزشی که داشته حمایت مهم و استاتیکی 2.4 دلار را هم از دست داده است. هرچند که طی هفته گذشته و با رسیدن قیمت به ناحیه 1.5 دلار شاهد حمایت نسبتا خوبی بودیم اما همچنان Cake پایین‌تر از 2.4 دلار معامله می‌شود و به معنی این است که همچنان روند کلی نزولی است و برای شروع رالی صعودی نباید امیدوار بود.

رفتار کندل‌های قیمت در اطراف خط EMA20 وهمچنین سیگنال‌های صادر شده از سوی اندیکاتور rsi هم خبری از آغاز روند صعودی نمی‌دهند. تنها نکته امیدوار کننده در قیمت cake رسیدن کندل‌ها به خط روند نزولی (مقاومت داینامیک) است. در صورتی که قیمت موفق شود از این ناحیه عبور کند امیدواری‌ها افزایش می‌يابند و شرایط می‌تواند تغییر کند اما در صورت بازگشت قیمت از این ناحیه پتانسیل رسیدن به محدوده حمایتی 1.3 دلار هم وجود خواهد داشت.

 

شرایط پنکیک سواپ cake برای نوسان گیری

برخی افراد علاقه‌مند هستند در کنار سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت از جذابیت‌های ترید و نوسان‌گیری هم بهره ببرند. بازار ارزدیجیتال هم به دلیل نوسانات بالا بین تریدر‌ها محبوبیت بالایی دارد. البته اگر به دانش تحلیل تکنیکال مسلط نیستید و توانایی مدیریت سرمایه و ریسک را ندارید بهتر است به سمت این قسمت از بازار نروید. جهت بررسی شرایط پنکیک سواپ برای نوسان‌گیری تایم فریم خود را در تحلیل تکنیکال به حالت 30 دقیقه تغییر می‌دهیم تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنیم.

 

شرایط پنکیک سواپ cake برای نوسان گیری

 

در این تایم فریم قیمت پنکیک سواپ نزدیک به محدوده حمایتی 1.9 دلار است و به سمت 2.1 دلار در حرکت است. به نظر میرسد در شرایط فعلی این محتمل‌ترین سناریو موجود باشد. اما اگر قصد دارید ریسک کمتری انجام دهید باید منتظر رسیدن قیمت به 2.1 دلار یا 1.9 دلار بمانید و پس از مشاهده رفتار قیمت در این نواحی طبق استراتژی شخصی وارد پوزیشن شوید. با شکسته شدن این سطوح می‌توانید در جهت روند ایجاد شده پوزیشن گیری کنید.

 

سخن آخر

رمزارز مربوط به صرافی پنکیک سواپ یعنی توکن cake را اگر از لحاظ فاندامنتال بررسی کنید نکات امیدوارکننده زیادی خواهید یافت. اما تحلیل تکنیکال این رمزارز در شرایط فعلی نمی‌تواند سیگنال‌هایی مبنی بر رشد قیمت داشته باشد و حداقل باید تا زمان شکسته شدن مقاومت داینامیک این توکن صبر کنید. اگر قصد خرید یا حتی نوسان‌گیری cake را دارید بهتر است اجازه دهید تا قیمت آن به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال برسد و سپس اقدام خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها