تحلیل تکنیکال پپه PEPE؛ تاریخ 6 تیر 1403

بازار کریپتوکارنسی همواره محلی برای معرفی توکن‌های سرگرمی و فان در کنار سایر توکن‌های اصلی بوده است. این توکن‌ها با لقب میم کوین شناخته می‌شوند و معمولا پروژه خاصی برای ارائه ندارند. شاید مشهورترین میم کوین‌های بازار را بتوان دوج کوین و شیبا دانست اما توکن پپه برای خارج کردن بازار از این دو قطبی وارد عرصه شد. امروز 6 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال پپه pepe قصد داریم به بیان روند کلی این رمزارز بپردازیم و محدوده‌هایی که می‌توانند برای خرید یا فروش مناسب باشند را مشخص کنیم.

توکن پپه که با نماد pepe شناخته می شود با الگوگیری از شخصیت کارتونی Pepe the Frog به وجود آمده است هرچند که تیم توسعه پپه چنین چیزی را منکر می‌شود. از زمان حضور پپه در بازار مدت زمان زیادی نمی‌گذرد و این توکن از اوایل سال 2023 در صرافی ها لیست شد اما با این حال مارکت کپ پپه حدود 4.9 میلیارد دلار می باشد و همین امر باعث شده این توکن در رتبه 23 ارزهای دیجیتال قرار گیرد.

 

تحلیل تکنیکال پپه PEPE در تایم فریم 4h

برای درک بهتر از رفتار قیمت، با استفاده از نمودار سایت tradingview به سراغ تحلیل تکنیکال په په در تایم فریم 4h می‌رویم. از آنجایی که شکل گیری کندل‌ها در این تایم فریم با سرعت کمتری صورت می‌گیرد، می‌توانیم اعتبار و ثبات بیشتری به تحلیل تکنیکال انجام شده در این تایم فریم بدهیم.

 

تحلیل تکنیکال پپه PEPE در تایم فریم 4h

 

از ابتدای سال 1403 مصادف با آپریل 2024 موج جدید صعودی در په په آغاز شد و طی این روند pepe موفق شد از سد مقاومتی 0.00001080 عبور کند و با رشدی حدودا 300 درصدی طی همین مدت به قیمت 0.00001720 برسد. با رسیدن pepe به این ناحیه روند اصلاحی در بازارارزهای دیجیتال شکل گرفت و په په هم نتوانست به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

روند اصلاحی په په از محدوده 0.00001720 آغاز شد و تا جایی ادامه داشت که خط روند صعودی خود را از دست داد و با ناحیه حمایتی استاتیک خود در 0.00001005 برخورد کرد. قیمت pepe بعد از برخورد با این ناحیه از خود واکنش مثبت نشان داده و به نظر می‌رسد در حال پولبک به سمت بالا و خط روند صعودی شکسته شده خودش می‌باشد. در صورتی که په په موفق نشود به بالای این خط روند برسد و تثبیت کند، احتمال ادامه ریزش قیمت تا محدوده حمایت بعدی یعنی 0.00000900 وجود دارد. توجه داشته باشید که پایان یافتن روند نزولی په په با برگشت قیمت به بالای خط روند میسر می‌شود و تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد روند کلی قیمت نزولی خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال په په pepe در تایم فریم 30m

برای زیرنظر گرفتن جزئیات بیشتر از رفتار قیمت به سراغ تحلیل تکنیکال پپه pepe در تایم فریم 30m می‌رویم. افرادی که به صورت روزانه ترید می‌کنند و از نوسانات کوچکتر بازار بهره می‌برند معمولا از تایم فریم‌های کمتر از 1 ساعته در تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند.

 

تحلیل تکنیکال په په pepe در تایم فریم 30m

 

تحلیل تکنیکال پپه در تایم فریم 30m این پیام را به ما می‌دهد که احتمالا روند اصلاح صعودی په په رو به اتمام است و با رسیدن قیمت به محدوده مقاومتی 0.000012 می‌توانیم شاهد ریزش مجدد قیمت باشیم. در صورت مشاهده کندل‌های تاییدیه در این قیمت، پوزیشن‌های sell فعال خواهند شد و اولین محدوده حمایتی هم 0.00001050 خواهد بود. اما در صورتی که روند کلی بازار ارزهای دیجیتال تغییر کرد و از شوک نزولی خارج شد، په په هم می‌تواند با ثبیت در بالای 0.000012 رالی صعودی را استارت بزند. در صورت بروز چنین سناریویی اولین محدوده مقاومتی برای pepe حوالی 0.000014 دلار خواهد بود.

 

سخن آخر

با توجه به شرایط تکنیکال و سوابقی که از pepe مشاهده شده می‌توان پتانسیل رشد خوبی از این ارز انتظار داشت. اما در حال حاضر پپه و سایر ارزهای دیجیتال در روندی نزولی قرار دارند و خرید کردن بدون توجه به تحلیل تکنیکال موجب ضرر احتمالی شما خواهد شد. اگر قصد خرید pepe را دارید اجازه دهید تا سیگنال‌های تاییدیه مثبت را در مناطق مهم قیمت که همان حمایت و مقاومت‌ها هستند دریافت کنید سپس خرید خود را عملی کنید. اگر هم به عنوان یک تریدر روزمره در بازار فعال هستید بدانید که پوزیشن های sell احتمال موفقیت بالاتری دارند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها