تحلیل تکنیکال ریپل XRP؛ تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

ریپل شاید تنها شبکه‌ای باشد که سعی دارد سیستم‌های مالی متمرکز مثل بانک‌ها را به دنیای بلاکچین وصل کند و به نوعی نحوه کار آن‌ها را غیرمتمرکز کند. در واقع ریپل برخلاف بیت‌ کوین قصد تغییر کلی در نظام مالی دنیا را نداشته و صرفا قصد تغییر نحوه عملکرد را دارد. ریپل از جمله ارزهای با سابقه و شناخته شده در مارکت کریپتو است و طرفداران زیادی هم دارد. این رمزارز مدت زیادی را درگیر حواشی مربوط به مسائل دادگاهی بود اما طی ماه‌های اخیر این مشکل تا حد زیادی رفع شده و نوسانات قیمت ریپل بیشتر شده‌اند.

امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال ریپل همراه شما خواهیم بود و ضمن تعیین روند کلی قیمت به بیان مهم‌ترین محدوده‌های قیمتی که شامل مقاومت و حمایت‌ها هستند خواهیم پرداخت. ریپل در 24 ساعت گذشته 4 درصد افت قیمت داشته و مارکت کپ آن هم 32.9 میلیارد دلار است. بر همین اساس رتبه 6 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت ریپل XRP

برای تصمیم‌گیری بهتر در خصوص خرید، فروش یا نگهداری دارایی مورد نظر بهتر است در ابتدا به کمک تحلیل تکنیکال روند قیمت آن را تعیین کنیم. همراهی با روندهای شکل گرفته در بازار بهترین روش برای حفظ سرمایه و سود بردن از بازار است. حرکت برخلاف جریان اصلی بازار سبب از دست رفتن سرمایه می‌شود و جبران آن دشوار و زمان‌بر خواهد بود. برای تعیین روند قیمت ریپل تحلیل تکنیکال این ارز را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم. این کار سبب خواهد شد ضمن داشتن دید بهتر نسبت به بازار تحلیل با ثبات‌تری هم ارائه دهیم.

 

روند قیمت ریپل XRP

 

نمودار تحلیل تکنیکال ریپل در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که طی حدودا 6 ماه قیمت ریپل در یک کانال مستطیل شکل بین بازه 0.46 تا 0.56 دلار در نوسان بوده اما طی هفته‌های گذشته و همراه با نوسان شدید بازار ریپل هم موفق شده است از این کانال خارج شود. طی این نوسانات قیمت ریپل به 0.64 دلار هم رسید اما در حال حاضر به نظر می‌رسد در حال تکمیل پولبک به سطح شکسته شده 0.56 دلار است.

تکمیل پولبک باعث می‌شود نقدینگی‌های که در آن منطقه وجود دارند جمع‌آوری شوند و روند شکل گرفته در قیمت ادامه یابد. بنابراین با توجه به اینکه همچنان کندل‌های قیمت بالاتر از خط آبی رنگ EMA20 قرار دارند و اندیکاتور RSI نیز در فاز مثبت به سر‌می‌برد در صورت حمایت مناسب در 0.56 دلار احتمال ادامه روند صعودی شکل گرفته در قیمت ریپل بیشتر باشد.

توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال قطعیت وجود ندارد و در صورتی که ریپل به پایین‌تر از حمایت 0.56 دلار برسد و تثبیت داشته باشد احتمال شکل‌گیری یک روند نزولی در قیمت وجود خواهد داشت. اولین مقاومت جدی در مسیر صعود ریپل 0.75 دلار خواهد بود و اولین محدوده حمایتی هم که می‌تواند مانع از ریزش قیمت شود 0.46 دلار است.

 

شرایط ریپل نسبت به بیت کوین

یکی از پارامترهای مهم برای تعیین شرایط یک رمزارز برای خرید یا فروش و همچنین تعیین شتاب حرکتی آن در نوسانات بازار بررسی قیمت آن نسبت به بیت کوین است. هرچقدر ین نسبت به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر وضعیت بهتر آن توکن نسبت به بیت کوین است.

 

شرایط ریپل نسبت به بیت کوین

 

تصویر زیر مربوط به نمودار نسبت قیمت ریپل به بیت کوین (XRPBTC) است. اگر دقت کنید متوجه پایان یافتن روند نزولی ریپل نسبت به بیت کوین خواهید شد. این بخش از تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد در صورت صعودی شدن بازار کریپتو، ریپل پتانسیل بالایی برای رشد قیمت بیشتر نسبت به بیت کوین و سایر ارزها دارد. با توجه به عدم تکمیل پولبک به خط روند احتمال افت این نسبت وجود دارد اما همچنان امیدواری‌ها برای قرار گرفتن در مسیر صعودی بیشتر است.

مهم‌ترین مانع برای ادامه این رشد هم مقاومت محدوده 0.000014 است. تا زمانی که این روند مثبت باشد ریپل شرایط بهتری را در زمان رشد قیمت بازار دارد و اگر بازار با اصلاح هم مواجه شد ریزش کمتری نسبت به سایر ارزها تجربه خواهد کرد.

 

سخن آخر

ریپل همواره به دلیل سابقه و برنامه‌هایی که دارد مورد توجه فعالیت بازار بوده و با وجود مشکلاتی که داشته فراموش نشده است. در حال حاضر شرایط برای این توکن بهبود هم یافته و شاهد رشدهای خوبی از ریپل هستیم. در حال حاضر شرایط تکنیکال و فاندامنتال ریپل به گونه‌ای هستند که از ریسک نسبتا مناسبی برای خرید برخوردار هستند و چنانچه قصد خرید دارید می‌توانید با رعایت اصول نسبت به یک پله خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها