تحلیل تکنیکال ریپل XRP؛ تاریخ 3 تیر 1403

اگر قصد خرید و سرمایه گذاری بلند مدت (HOLD) ریپل با نماد اختصاری XRP را دارید یا به عنوان تریدر می‌خواهید از نوسانات ریپل بهره مند شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید. امروز 3 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال ریپل همراه شما خواهیم بود تا ضمن مشخص نمودن روند قیمت این ارز، محدوده‌های مهم قیمت که شامل حمایت ها و مقاومت ها می‌شوند را معرفی کنیم. توجه داشته باشید که با دانستن روند و محدوده‌های مهم قیمت میتوانید تصمیم گیری دقیق تری جهت انجام معاملات داشته باشید.

ریپل XRP در حال حاضر با مارکت کپ 27 میلیارد دلاری در رتبه 7 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و 1.16 درصد از دامیننس بازار در اختیار این ارز قرار دارد.

 

روند قیمت ریپل XRP چگونه است؟

برای درک بهتر روند قیمت ریپل بهتر است به سراغ تایم فریم های بالاتر از 1 ساعته برویم تا نگاهی کلی تر و فارغ از هیجانات بازار به این ارز داشته باشیم. برای این کار در نمودار tradingview تایم فریم 4 ساعته را انتخاب می‌کنیم.

 

روند قیمت ریپل XRP چگونه است؟

 

با بررسی قیمت ریپل در تایم فریم 4h مشاهده می‌کنیم که قیمت روند خنثی دارد و اصطلاحا رنج می‌زند. در بازار رنج خبری از روندهای صعودی یا نزولی نمی‌باشد و کندل ها در کانالی مستطیل شکل حرکت می‌کنند. در حال حاضر قیمت ریپل بین مقاومت 0.57 دلار و حمایت 0.47 دلار قرار دارد و عبور از نواحی می تواند باعث شکل گیری یک روند مهم در قیمت شود. با توجه به اینکه ریپل موفق نشده از مقاومت 0.52 دلار عبور کند و با کندل‌های پر حجم به سمت کف کانال قیمت خود حرکت کرده، انتظار می رود محدوده حمایتی کف کانال را از دست بدهد و به نواحی پایین تر سقوط کند.

در صورت بروز این سناریو قیمت ریپل پتانسیل رسیدن تا 0.42 دلار را دارد چرا که اولین محدوده حمایتی در این قیمت واقع شده است. اما در سناریویی با احتمال کمتر نیز در صورتی که قیمت XRP به کف کانال واکنش نشان داد و نشانه‌های برگشت مشاهده شد، می‌تواند تا سقف کانال یعنی 0.57 دلار نیز صعود کند.

 

اندیکاتور RSI

معمولا تحلیل‌گران در بازارهای مالی بسته به سبک تحلیلی خود از اندیکاتورها جهت تاییدیه گرفتن نیز استفاده می‌کنند. توجه کنید که اندیکاتورها نمی‌توانند به تنهایی به عنوان ابزار تحلیل قرار گیرند و صرفا یک ابزار کمکی می‌باشند. اندیکاتور RSI در نمودار تحلیل تکنیکال ریپل با کندل‌های قیمت همگرایی دارد و روند نزولی را تایید می‌کند.

 

اندیکاتور RSI

 

ضمنا این اندیکاتور با رسیدن به عدد 70 در قیمت 0.52 دلار، این محدوده را به عنوان ناحیه اشباع خرید شناسایی کرده است که با مقاومت استاتیک ریپل در این ناحیه همخوانی دارد. به نظر می رسد روند نزولی RSI تا رسیدن به عدد 30 ادامه داشته باشد و پس از رسیدن به این عدد می توانیم به دنبال بازگشت قیمت به روند صعودی باشیم.

 

شرایط ریپل XRP برای نوسان گیری

برای اینکه نوسانات جزئی‌تر را تحت نظر داشته باشیم سراغ تایمپفریم 30m می‌رویم.

 

شرایط ریپل XRP برای نوسان گیری

 

در این تایم‌فریم مشاهده می‌شود که ریپل پس از برخورد با حمایت 0.48 دلاری با کندل هایی کم حجم به سمت مقاومت 0.50 دلار حرکت کرده و به نظر نمی‌رسد توان عبور از این ناحیه را داشته باشد. در صورتی که قصد پوزیشن گرفتن دارید اولویت با موقعیت های Sell می‌باشد و با حد ضرر 0.50 دلار می‌توانید معاملات خود را باز کنید. توصیه اکید می‌شود که حتما نسبت ریسک به ریوارد و حد سود و ضرر منطقی داشته باشید چرا که در تحلیل تکنیکال هیچ قطعیتی وجود ندارد و عامل ماندگاری در بازار رعایت نکات مربوط به مدیریت سرمایه می‌باشد.

 

سخن آخر

اگر به قصد کسب سود در کوتاه مدت قصد خرید ریپل را دارید با توجه به شرایط تحلیل تکنیکال، این ارز مناسب شما نمی‌باشد چرا که بیشتر نشانه‌های روند نزولی در این ارز دیده می‌شوند. اما اگر به آینده بازار ارزهای دیجیتال خوشبین هستید و ریپل انتخاب شما برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌باشد می توانید محدوده‌های مهم قیمتی را که در تحلیل تکنیکال به آنها پرداخته شد زیر نظر بگیرد و پس از واکنش  قیمت به این نواحی برای ورود به بازار تصمیم گیری کنید. ضمنا در صورتی که قصد ترید روزانه را دارید هم بهتر است که فعلا تمرکز خود را به پوزیشن های Short معطوف کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها