مدیریت ریسک سرمایه گذاری

چطور قبل از سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال، آن را آنالیز کنیم؟ چگونه مدیریت ریسک داشته باشیم؟

مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

شاید بتوان گفت یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای شناخت یک توکن و در نهایت سرمایه گذاری روی آن، مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و مدیریت و بررسی ریسک موجود در خرید آن توکن باشد. بررسی میزان ریسک خرید فاکتور های متفاوتی را شامل می شود. در این مقاله به شکل مختصر و کوتاه به بررسی آن ها می پردازیم.

این روزها اگر از افراد درباره رمز ارزها بپرسید؛ به احتمال زیاد نام هایی مانند بیت کوین یا بلاکچین را خواهید شنید. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، بسیاری از همان افراد که درباره بیت کوین یا بلاکچین نکاتی را شنیده اند، اطلاعات کاملی درباره آن ها ندارند. حتی گاهی ممکن است اطلاعات غلط و غیر واقعی درباره این مفاهیم داشته باشند.

بیش از 18000 رمز ارز متفاوت تا این لحظه!

حتی بسیاری از مردم نمی دانند که بیش از 18000 رمز ارز متفاوت تاکنون به ثبت رسیدند و در حال استفاده هستند. این مفاهیم پیچیده در رمز ارزها عموما باعث می شود که بسیاری از افرادی که توانایی سرمایه گذاری در این زمینه را دارند از انجام این کار اجتناب کنند. آن ها به واسطه نامفهوم بودن این نامها و مفاهیم، ناگزیر به سمت سرمایه گذاری روی سایر حامل های ارزش می روند.

در میان این تعداد از رمز ارزهای متفاوت با تکنولوژی های مختلف، یافتن یک رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری می تواند بسیار دشوار باشد. خصوصا برای افرادی که اطلاعات کافی درباره آنها ندارند و صرفا نام رمز ارزها را می دانند. از طرف دیگر، امکان کلاهبرداری و از دست رفتن سرمایه افراد در دنیای رمز ارزها وجود دارد. scammer ها در دنیای ارز دیجیتال حضور دارند و به دنبال افراد نا آگاه می گردند.

از آنجایی که بسیاری از بازیگران دنیای ارز دیجیتال با ایجاد توکن ها و موقعیت های کلاهبرداری در این بازار بزرگ به فکر به دست آوردن سرمایه ای هستند که ما سال های سال برای آن تلاش کردیم. اولین و مهم ترین نکته درباره سرمایه گذاری این است که تعداد بسیار زیادی توکن وجود دارند؛ ولی باید بدانید که همه آن ها ارزشمند نیستند!

کدام ارز مناسب سرمایه گذاری است؟

همانطور که گفتیم در میان این تعداد از رمز ارزهای متفاوت با تکنولوژی های مختلف، یافتن یک رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری می تواند بسیار دشوار باشد. شما می توانید با بررسی فاکتورهای مختلف و مقایسه ارزهای دیجیتال با توجه به معیارهای موجود، بهترین انتخاب را انجام دهید. علاوه بر این ریسک سرمایه گذاری شما به عوامل دیگری هم بستگی دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

از نظر افرادی که به اصطلاح بیت کوین ماکسیمالیست نامیده می شوند، تنها ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری بلند مدت، بیت کوین است. این افراد حتی اتریوم را هم مورد مناسبی برای سرمایه گذاری نمی دانند و تعصب خاصی نسبت به بیت کوین دارند. با این حال در صورتی که با آلت کوین های معتبر آشنا شوید و اصول سرمایه گذاری و مدیریت ریسک را فرا بگیرید، می توانید از آن ها هم سود بگیرید.

همواره قبل از سرمایه گذاری وایت پیپر توکن ها را مورد بررسی قرار دهید!

اگر برای سرمایه گذاری روی یک کوین تصمیم گرفته اید ابتدا وایت پیپر آن را بررسی کنید. پیگیری کنید که آیا منابع کمکی دارد؟ این می تواند شامل مدل های مالی ، تجزیه و تحلیل SWOT ، نگرانی های حقوقی و همچنین نقشه راه برای اجرا باشد. همچنین می توانید مناسب بودن معاملات استاندارد شده توکن را تعیین کنید.

اگر شرکتی وایت پیپر ارائه نمی دهد، با آن به عنوان پرچم قرمز رفتار کنید و به سراغ توکن دیگری بروید. در عین حال، به خاطر داشته باشید که وجود وایت پیپر دلیلی قطعی و محکم برای سرمایه گذاری در یک کوین یا توکن نیست. ساخت یک وایت پیپر قانع کننده برای یک شرکت متقلب کاملاً ممکن است.

به عنوان مثال، قبل از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آن را تعطیل کند، PlexCoin با کمک وایت پیپر قابل توجه خود موفق به جمع آوری بیش از 15 میلیون دلار شد.

برای مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال درباره مدیران و لیدر های تیم توسعه دهنده توکن اطلاعات کسب کنید

توسعه دهندگان و تیم اداری بخشی مهم در موفقیت هر پروژه هستند. به همین دلیل شما باید در مورد افرادی که از این پروژه حمایت می کنند اطلاعات کافی داشته باشید. ببینید آیا کسی که مدیریت این پروژه را بر عهده گرفته است سابقه فعالیت در پروژه موفق دیگری را داشته است یا خیر.

علاوه بر این، شرایط و تجربیات آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مطمئن شوید که توکن یا کوینی که قصد سرمایه گذاری روی آن را دارید توسط افرادی مجرب پشتیبانی می شود. افرادی که تجربه کافی در این زمینه و در مدیریت یک پروژه رمز ارز را دارند. این به شما کمک می کند از شرکت هایی که سود شخصی را بر اخلاق مقدم می دارند دور شوید.

کلاهبرداران با دیدن این روزنه، شروع به اختراع بنیان گذاران جعلی و بیوگرافی برای پروژه های خود کرده اند. بعضی اوقات، حتی ممکن است از هویت شخصی قربانیان غافل نیز برای منافع خود سو استفاده کنند. از این رو، بهترین محافظت در برابر این تاکتیک تقلبی، انجام تحقیقات و انجام صحیح آن است.

مطمئن شوید که توکنی که قصد سرمایه گذاری روی آن را دارید، واقعا مشکلی را حل می کند

قبل از هرگونه سرمایه گذاری روی یک توکن ابتدا این سوال را از خودتان بپرسید که واقعا این توکن (یا به طور کلی این پروژه) برای حل کردن کدام مشکل به وجود آمده است؟ این توکن یا کوین کجا قرار است استفاده شود؟ آیا وجود چنین توکن یا کوینی اصلا لازم است یا خیر؟

مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رصد کردن روند فروش توکن

تمام ICO ها به تسهیلات یا سیستم ارزی وابسته هستند. همیشه باید ICO را در حالی که ICO فعال است جستجو کنید. مراقب پیشرفت آن در طول زمان باشید. امروزه با محبوبیت روزافزون مدل های تجاری زیرساختی مبتنی بر پردازش ابری ، “بلاکچین به عنوان سرویس” نیز رواج یافته است که باید شفافیت را آسان تر کند. به عبارت دیگر، هیچ دلیلی وجود ندارد که یک شرکت نباید پیشرفت فروش توکن خود را به شما نشان دهد. شرکتی که مشاهده پیشرفت ICO خود را برای هرکسی دشوار می کند به احتمال زیاد کلاهبردار است. سعی کنید به هر قیمتی از چنین شرکت هایی خودداری کنید.

مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، بودن در کنار افراد معتمد :

کریپتوکارنسی ها بلوغ قابل توجهی از خود به نمایش گذاشته اند. اما موضوع امنیت هنوز هم نگران کننده است. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم در هر زمان ممکن با افراد معتمد کار کنید. عموما خرید توکن های متفاوت را بهتر است از طریق صرافی های معتبر انجام دهید.

بایننس، بیتفینکس، هیت بی تی سی در خارج از ایران، و صرافی هایی همچون بیت ایمن در ایران می توانند محیطی امن را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و توکن های متفاوت برای کاربران ایجاد کنند. می بینید که نمی توان به طور کامل همه پروژه ها را موشکافی کرد. بنابراین وقتی با افراد معتمد در چشم انداز کریپتوها کار می کنید و آنها را دنبال می کنید، می توانید آرامش خاطر بیشتری داشته باشید. این متخصصان از دانش خوبی در مورد اکوسیستم بلاکچین برخوردار هستند. آن ها برای مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال همچنین می توانند مشاوره صحیحی ارائه دهند.

دنبال کردن وب سایت های معتبر و بررسی مقالات معتبر می تواند باعث افزایش اطلاعات شما در رابطه با ارزهای دیجیتال باشد. از جمله وب سایت هایی که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر آنها را دنبال کنید می توان به وب سایت ارز دیجیتال، بید ارز و بیت ایمن اشاره نمود.

سخن آخر

دنیای ارزهای دیجیتال می تواند فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری فراهم کند. برای مدیریت ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید توانایی تصمیم گیری صحیح در این مورد را داشته باشید. در عین حال، این فضاها نیز سهم اقتصادی مختص به خود را دارند. گاهی ممکن است شما را در معرض پروژه های کلاهبرداری قرار دهند. مطمئناً هیچ تضمینی برای سرمایه گذاری موفق و بدون ریسک در زمینه ارزهای دیجیتال وجود ندارد. نه تنها ارز دیجیتال، بلکه سایر فرصت های سرمایه گذاری هم چنین حالتی دارند. پیروی از دستورالعمل های فوق الذکر مطمئناً می تواند احتمال قرار گرفتن در معرض پروژه های کلاهبرداری را کاهش دهد.

بیت ایمن تلاش می کند که با بررسی اخبار و اتفاقات روزانه در دنیای ارزهای دیجیتال، آگاهی مخاطبان خود را همواره نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال بروزرسانی نماید.

این مقاله شامل توصیه ها یا راهکارها و یا سیگنال های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی شامل ریسک است، خوانندگان این مقاله هنگام تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری در هر زمینه مرتبط یا غیر مرتبط با ارزهای دیجیتال می بایست تحقیقات خود را انجام دهند. نظرات بیان شده در اینجا تنها نظرات شخصی نویسنده این مقاله است و لزوماً منعکس کننده یا نمایانگر نظرات بیت ایمن نیست.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مژگان
مژگان
2 سال قبل

سلام ببخشید امکانش هست بعدا دوره های آموزشی و تخصصی بازار هم به خدماتتون اضافه بشه؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  مژگان

سلام
بله به زودی این آموزش ها به بلاگ اضافه خواهد شد