تحلیل تکنیکال شیبا SHIB؛ تاریخ 9 تیر 1403

رمزارز شیبا به عنوان یک میم کوین و برگرفته از دوج کوین، روی شبکه اتریوم ایجاد شد. رشد قیمت انفجاری و ارائه گاه وبیگاه برنامه‌های توسعه‌ای از سوی تیم شیبا باعث شد این میم‌کوین در بازار ماندگار شود و گاهی هم لقب قاتل دوج کوین به آن نسبت داده شود. پس از گذشت حدود 3 سال از سر و صدای شیبا اکنون این توکن محبوبیت بالایی در بازار دارد و اگر با مارکت کریپتوکارنسی هم آشنا نباشید احتمالا نام توکن شیبا به گوش شما رسیده است.

امروز 9 تیر 1403 با تحلیل تکنیکال شیبا (SHIB) همراه شما هستیم. تحلیل تکنیکال به شما کمک خواهد کرد مناطق مهمی که قیمت در آنها واکنش نشان می‌دهد را بشناسید و تصمیمات صحیح‌تری برای خرید یا فروش بگیرید. توجه کنید که خرید بهترین دارایی یا نماد هم در زمان اشتباه می‌تواند موجب ضرر شما بشود. پس اگر قصد خرید شیبا دارید تحلیل تکنیکال این ارز را از دست ندهید.

در حال حاضر مارکت کپ شیبا حدود 10.2 میلیارد دلار است و با این حساب در رتبه 12 بازار قرار می‌گیرد. دامیننس شیبا نسبت به یک آلت کوین مناسب بوده و 0.44 درصد (کمتر از یک درصد) می باشد.

 

روند قیمت شیبا چگونه است؟

در تحلیل تکنیکال برای اینکه بتوانیم روند قیمت را تعیین کنیم به سراغ تایم فریم‌های بالاتر از یک ساعته می‌رویم. تعیین روند قیمت کمک می‌کند از وضعیت کلی دارایی مورد نظر آگاه باشیم. آگاهی از این وضعیت در اولویت بندی برای تصمیم به خرید یا فروش موثر است. سوالی که وجود دارد این است که در حال حاضر روند قیمت شیبا shiba چگونه است؟ آیا زمان مناسبی برای خرید این توکن هست؟ پاسخ این سوال را به کمک تحلیل تکنیکال بررسی می‌کنیم.

ابتدا به سایت tradingview رفته و نمودار شیبا را باز می‌کنیم. با تنظیم تایم فریم بر روی حالت 4h تحلیل خود را پیش می‌بریم. رمز ارز شیبا طی بازه‌ای دو هفته‌ای از اواخر فوریه 2024 تا اوایل مارس 2024 (اسفند 1402) رشد خیره کننده حدودا 400 درصدی داشت. رشد شیبا با رسیدن به محدوده قیمتی 0.000045 به اتمام رسید و روند نزولی این ارز همراه با اکثر ارزهای بازار کریپتو آغاز شد. طی این روند نزولی، شیبا محدوده حمایتی مهم 0.000021 را نیز از دست داد تا پس از تکمیل پولبک به این ناحیه شاهد ادامه روند ریزشی باشیم. در حال حاضر روند قیمتی شیبا نزولی می‌باشد و فعلا نشانه‌ای از شروع روند صعودی در آن دیده نمی‌شود. در صورت ادامه این روند اولین محدوده حمایتی برای شیبا قیمت 0.000012 دلار خواهد بود.

 

روند قیمت شیبا چگونه است؟

 

اندیکاتور Rsi هم با رسیدن به عدد 51 به محدوده مقاومتی خود واکنش نشان داده و به نظر نمی‌رسد توانایی عبور از این ناحیه را داشت باشد. ضمنا شاهد کراس رو به پایین این اندیکاتور هم هستیم. ضمن اینکه کندل‌های قیمت در نمودار تحلیل تکنیکال شیبا در حال شکل گیری و تثبیت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) هستند که این مورد نیز یک سیگنال ریزشی محسوب می شود.

با این اوصاف چنانچه شرایط بازار تغییر کرد و شیبا گارد صعودی گرفت، اولین مقاومت در مسیر آن محدوده 0.000020 خواهد بود.

 

شرایط شیبا برای نوسان گیری

افرادی که به صورت روزانه ترید می‌کنند و اهل نوسان گیری از بازار هستند بهتر است در تحلیل تکنیکال، تایم فریم های کوچک‌تر انتخاب کنند تا نوسانات بازار را به شکلی جزئی‌تر مشاهده کنند. تصمیم گیری در مورد شرایط شیبا برای نوسان گیری با استفاده از تحلیل تکنیکال در تایم فریم 30m منطقی‌تر می‌باشد.

 

شرایط شیبا برای نوسان گیری

 

در این تایم فریم مشاهده می‌شود که شیبا با مقاومت داینامیک خود (خط روند نزولی) درگیر است و با توجه به همگرایی اندیکاتور rsi با قیمت و روند نزولی این اندیکاتور به نظر می‌رسد که قیمت شیبا آماده اصلاح تا کف کانال نزولی خود باشد. با توجه به اینکه شیبا به مقاومت قیمتی خود رسیده و نشانه قدرتمندی از شکست روند نزولی از خود نشان نداده، احتمال ریزش قیمت از این ناحیه وجود دارد و اگر دنبال نوسان گیری هستید بهتر است به پوزیشن های Sell وزن بیشتر اختصاص دهید.

 

سخن آخر

رشدهای انفجاری و سابقه مناسب توکن شیبا باعث شده افراد زیادی به چشم سرمایه گذاری بلند مدت به این ارز نگاه کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و قصد خرید دارید بی‌مهابا خرید خود را عملی نکنید و اجازه دهید روند ریزشی شیبا به اتمام برسد. در این صورت سرمایه شما در زمانی بسیار کمتر و با حد ضرر منطقی‌تر، وارد سود می‌شود. در صورتی که به عنوان تریدر روزمره در بازار فعالیت دارید با توجه به شرایط تکنیکال شیبا بهتر است بیشتر به دنبال موقعیت های فروش باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها