تحلیل تکنیکال سولانا SOL؛ تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال معمولا با خرید آلت کوین‌ها (هر رمز ارزی به جز بیت کوین) آغاز می‌شود. دلیل این امر هم قیمت کمتر و همچنین امکان رشد بیشتر این ارزها نسبت به بیت کوین می‌باشد. معمولا توجه به شرایط فاندامنتال از فاکتورهای مهم برای خرید یک ارز دیجیتال به جهت سرمایه گذاری می‌باشد. سولانا رمز ارزی است که به سبب شرایط مناسب فاندامنتال و رشد قیمت مناسب بسیار مورد توجه فعالین بازار قرار گرفته و لقب قاتل اتریوم را به دوش می‌کشد.

برای بهره برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری در سولانا امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال سولانا همراه شما خواهیم بود و به بررسی روند قیمت و همچنین محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن خواهیم پرداخت. این کار سبب خواهد شد تا همراه با موج اصلی بازار حرکت کنید و از خرید و فروش‌های بی‌جا پرهیز کنید.

قیمت سولانا در 24 ساعت گذشته حدود 2.3 درصد افزایش یافته است. همچنین سولانا با حجم بازار 73.6 میلیارد دلار رتبه 4 بزرگترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید دامیننس این رمز ارز 3.4 درصد است. به عبارتی 3.4 درصد از کل سرمایه بازار کریپتو در سولانا جریان دارد.

 

روند قیمت سولانا SOL

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اصلی بررسی تحلیل تکنیکال تعیین روند اصلی بازار می‌باشد. بی توجهی به این روند امکان بازکردن معاملات و همچنین تصمیم‌گیری بر خلاف جریان اصلی بازار را به همراه دارد. بارها تجربه شده که همین تصمیمات غلط مهم‌ترین عامل از دست دادن سود و اصل سرمایه در بازارهای مالی می‌باشند.

برای تعیین روند قیمت سولانا تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم. این کار سبب خواهد شد دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی‌تر اعتبار بیشتری برای تحلیل قائل شویم.

 

روند قیمت سولانا SOL

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال سولانا در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه می‌شوید که طی 5 ماه گذشته سولانا هیچ روند صعودی یا نزولی مطلقی نداشته و صرفا در یک کانال مستطیل شکل با سقف 200 دلار و کف 120 دلار در حال نوسان بوده است. حتی نوسانات بزرگ هفته گذشته در بازار ارز دیجیتال هم باعث نشد که قیمت سولانا از این کانال خارج شود. در حال حاضر سولانا در حال ریکاوری از کف کانال است و توانسته تا 160 دلار هم پیش برود.

اندیکاتور RSI وارد فاز مثبت شده است و کندل‌های قیمت خط EMA20‌ را به سمت بالا کراس کرده‌اند. ضمنا مقاومت 150 دلار هم از میان برداشته شده است. مجموعه این عوامل سبب می‌شوند تا به ادامه مسیر سولانا تا سقف کانال امیدوار باشیم. پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده کمی از شدت قدرت صعودی کاسته شود اما همچنان سنتیمنت بازار و نشانه‌ها برای ادامه این روند وجود داشته باشند.

 

شرایط سولانا SOL برای نوسان گیری

سرمایه گذاری با دید بلند مدت تنها دلیل ورود افراد به بازار کریپتوکارنسی نیست و ترید هم یکی از بخش‌های این بازار محسوب می‌شود. معامله در تایم‌ فریم‌های کوتاه و مختلف، امکان استفاده از اهرم در معاملات و همچنین معامله در دو جهت خرید و فروش باعث شده تا نوسان‌گیری محبوبیت بالایی داشته باشد. البته ریسک این کار هم بالاست و اگر دانش و تجربه کافی ندارید بهتر است از انجام آن پرهیز کنید.

جهت تعیین شرایط سولانا برای نوسان‌گیری تایم فریم را تغییر داده و تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه (30m) پیش می‌بریم.

 

شرایط سولانا SOL برای نوسان گیری

 

روند سولانا در این تایم فریم صعودی است و تا زمانی که بالاتر از خط روند خود قرار داشت باشد امکان موفقیت در پوزیشن‌های buy ‌بیشتر است. در صورت واکنش مثبت قیمت پس از برخورد با خط روند امکان رشد سولانا تا 170 دلار هم وجود خواهد داشت و این محدوده اولین مقاومت جدی در مسیر است. اما در صورت شکسته شدن خط روند و تثبیت قیمت پایین‌تر از آن احتمال موفقیت پوزیشن‌های sell‌ بالا می‌رود. در این حالت نیز حمایت 140 دلار اولین محدوده مهم حمایتی به شمار می‌رود.

 

سخن آخر

شرایط سولانا سبب علاقه‌مندی بسیاری از افراد جهت خرید این توکن شده است. اگر از دید فاندامنتال بررسی کنید مورد عجیبی را مشاهده نخواهید کرد که شما را از خرید آن دلسرد کند.در بررسی تحلیل تکنیکال سولانا هم نشانی از ریسک بالا نداشت و این رمزارز در حالتی رنج به سرمی‌برد.

با توجه به شرایط ذکر شده اگر شما هم قصد خرید سولانا را دارید می‌توانید میزان ریسک و استراتژی خود را سنجیده و به صورت منطقی برای خرید آن اقدام کنید. ضمنا هنوز روند نزولی قیمت در سولانا مشاهده نشده و فروش آن برای دارندگان این توکن منطقی به نظر نمی‌رسد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها