تحلیل تکنیکال سولانا SOL؛ تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۳

سولانا در حال حاضر بین 5 ارز بزرگ بازار قرار دارد و جهش جالب توجهی طی مدت اخیر داشته است. این رمزارز که به از آن به عنوان قاتل اتریوم هم یاد می‌شود در حال حاضر مارکت کپی در حدود 86.5 میلیارد دلار دارد و حدود 4 درصد از دامیننس بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. این اعداد و ارقام برای یک آلتکوین بزرگ به نظر می‌رسند و سولانا اکنون به یکی از بزرگان بازار تبدیل شده است.

امروز ۷ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال سولانا همراه شما هستیم تا به بررسی وضعیت قیمت این توکن بپردازیم. به کمک تحلیل تکنیکال روند قیمت سولانا را مشخص کرده و مهم‌ترین محدوده‌های که قیمت در آن‌ها واکنش نشان می‌دهد را تعیین خواهیم کرد. ضمنا سولانا طی 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد افزایش قیمت داشته و از این نظر نیز شرایط مطلوبی نسبت به سایر ارزهای بازار دارد.

 

روند قیمت سولانا SOL

در تحلیل تکنیکال پیش از هرچیز سعی می‌کنیم روند کلی قیمت را تعیین کنیم. روند کلی قیمت در واقع بیانگر این موضوع است که قدرت بازار در دست خرس‌ها قرار دارد یا گاوها. اصطلاح خرس‌ها در بازار مالی به کسانی گفته می‌شود که دیدگاه نزولی دارند و گاوها به کسانی نسبت داده می‌شود که روند صعودی را تایید می‌کنند. بنابراین شناخت روند بازار سبب خواهد شد از حرکت برخلاف جریان اصلی بازار که یکی از عوامل مهم زیان سرمایه است جلوگیری کنیم. برای تعیین روند قیمت SOL تحلیل تکنیکال این رمزارز را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم تا دید منطقی‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. این تحلیل به کمک نمودار سایت Tradingview صورت می‌گیرد.

 

روند قیمت سولانا SOL

 

قیمت سولانا طی 4 ماه گذشته روند صعودی یا نزولی مطلق نداشته و صرفا در کانال مستطیل شکل خود نوسان کرده است. سقف این کانال که به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند محدوده 200 دلار بوده و منطقه حمایتی و کف کانال هم 120 دلار می‌باشد. طی دو هفته گذشته و پس از تشکیل یک الگوی کف دو قلو در کف کانال و همچنین ایجاد جو مثبت در بازار کریپتو قیمت سولانا هم شروع به رشد کرد و ظرف این مدت از 120 به حوالی 190 دلار رسید. این رشد بیانگر یک مومنتوم صعودی است که احتمال ادامه‌دار بودن آن می‌رود.

در صورت ادامه این روند قیمت سولانا به سقف کانال خواهد رسید و پس از آن باید منتظر واکنش قیمت sol به این محدوده و همچنین جو کلی بازار در آن زمان باشیم. البته در حال حاضر با توجه به فاصله گرفتن کندل‌ها از خط آبی رنگ EMA20 و همچنین نزدیک شدن اندیکاتور RSI به محدوده اشباع خرید احتمال استراحت و اصلاح قیمت دور از ذهن نیست و این اصلاح می‌تواند قیمت solana را در اولین مرحله تا محدوده 160 دلار پایین بیاورد.

 

شرایط سولانا sol برای نوسان‌گیری

امکان دارد که فعالیت برخی افراد در بازار ارز دیجیتال صرفا معطوف به خرید با دید بلندمدت (HOLD)‌ نباشد و به دلیل شرایط جذاب ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه به این بخش از بازار هم علاقه‌مند باشند. نوسان بالا و امکان معامله به صورت دو طرفه یعنی بهره‌گیری از موقعیت‌های خرید و فروش سبب شده معاملات در بخش فیوچرز افزایش یابد. البته که این کار ریسک بالایی دارد و اگر به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه مسلط نیستید بهتر است از انجام این کار پرهیز کنید.

جهت بررسی شرایط سولانا برای نوسان‌گیری تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه (30m) انجام مي‌دهیم تا درک بهتری از نوسانات بازار داشته باشیم.

 

شرایط سولانا sol برای نوسان‌گیری

 

روند صعودی سولانا در تایم فریم 30 دقیقه به نقطه حساسی رسیده و پس از ثبت الگوی سقف دو قلو در محدوده مقاومتی 188 دلار اکنون در حال تاچ کردن خط روند صعودی خود است. در صورتی که در این نقطه حمایت مناسبی از قیمت صورت بگیرد می‌توان به ادامه دار بودن روند صعودی امیدوار بود اما چنانچه قیمت به پایین‌تر از خط روند برسد شرایط برای پوزیشن‌های Sell مساعد خواهد شد و اولین حمایت جدی در این مسیر ریزشی 175 دلار خواهد بود. با توجه به واگرایی اندیکاتور RSI با قیمت و مشاهده روند نزولی در این اندیکاتور و همچنین رسیدن قیمت به پایین‌تر از خط EMA20 احتمال شکسته شدن خط روند قوت بیشتری گرفته است.

 

سخن آخر

سولانا همواره شرایط مناسبی از لحاظ فاندامنتال داشته و با اقبال سرمایه‌گذارن هم مواجه بوده است. طی ماه‌های اخیر این موارد بهبود هم پیدا کرده‌اند و تاثیر واضحی بر شرایط قیمتی سولانا گذاشته‌اند. شما هم اگر قصد خرید سولانا دارید به اتکای شرایط مطلوب فاندمنتال می‌توانید این کار را انجام دهید اما وضعیت تکنیکال این توکن بیان می‌دارد که امکان این را دارید تا در شرایطی کم ریسک‌تر هم سولانا را به سبد سرمایه‌ای خود اضافه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها