توکن تتلو (CCN)؛ کلاهبرداری به شیوه نوین

بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی و طبق گفته‌های کارشناس جرایم سایبری، محمد جرجندی، جدیدترین کلاهبرداری که اکنون شاهد آن هستیم مربوط به توکن CCN است. این توکن توسط محمدرضا کرمی پور (هومن کرمی) راه‌اندازی شده است. طبق گزارش سایت اصلاحات نیوز، هومن کرمی که اکنون در ترکیه مستقر است، برای تبلیغ توکن خود اسپانسر کنسرت تتلو (امیرحسین مقصودلو) در تاریخ 12 اردیبهشت 1401 شد. تبلیغ این توکن که در واقع یک شت کوین به‌شمار می‌رود و پشتوانه قابل‌اطمینانی نیز ندارد، در این کنسرت به‌صورت گسترده انجام شد و در تلاش برای کلاهبرداری از افراد نا آگاه بودند. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به این مطلب بیشتر بپردازیم.

 

تبلیغات توکن (CCN) در کنسرت تتلو

توکن CCN به‌تازگی، یعنی مارس سال 2022 راه اندازی شد. از این پس نیز شاهد تبلیغات گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام خواهیم بود. بر اساس نظر کارشناسان حوزه رمزارز، کلاهبرداری بودن این توکن تایید و عملا هیچ پشتوانه و ارزشی ندارد و هومن کرمی نیز اکنون با استفاده از آن در حال کلاهبرداری از مردم است. به‌نقل از جرجندی، پیش از این نیز هومن کرمی در ایران با روش پامپ و دامپ، اقدام به کلاهبرداری کرد و پس از آن از ایران فرار کرد.

اکنون نیز با استفاده از این روش در حال تبلیغ یک شت کوین بی‌ارزش می‌باشد. همچنین لوگوی این توکن کاملا مشابه شبکه خبری CNN است. سازنده آن قصد داشته از این روش نیز برای تاثیر گذاری روی ذهن مخاطبان خود و فروش این توکن استفاده کند.

 

چرا شت کوین CCN کلاهبرداری است؟

بر اساس نتایج بررسی‌های کارشناسان، دلایلی مبنی بر کلاهبرداری بودن توکن CCN ارائه شده‌است:

  • توکن CCN روی شبکه بایننس اسمارت‌چین ساخته شده‌است.
  • با توجه با آمارهای بلاک‌چین بایننس، این توکن تقریبا 16 هزار و 800 هولدر دارد که تمام آدرس این ولت‌ها فیک است.
  • با توجه به اسمارت کانترکت این توکن، قابلیت‌های blacklist ،access control ،burn ،pause و دسترسی‌های دیگر را برای صاحب اسمارت کانترکت فراهم کرد.

طبق موارد فوق، اگر افراد این توکن را خریداری کردند و در کیف پول خود نگهداری کردند، صاحب کانترکت می‌تواند این توکن را در ولت بسوزاند و داخل بلک لیست فروش بگذارد یا حتی انتقال آن روی بلاک‌چین را محدود کند. عملا افراد هیچ مالکیتی روی آن توکن نخواهند داشت و تمام دسترسی‌ها در اختیار صاحب کانترکت (اسکمر) خواهد بود.

 

پیش فروش رمزارز امیر تتلو

توکن (CCN) توکن کلاهبرداری هومن کرمی، اسپانسر کنسرت‌های تتلو است. اما ظاهرا امیرحسین مقصودلو (تتلو) پیش فروش توکن‌های خود را آغاز کرده‌است. طبق گزارش‌‌های به دست آمده، همکاران تتلو مدعی شدند که اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز ایرانی به نام تتل کوین (TATALCOIN)، با نماد اختصاری TATAL، با فناوری جدید وب 3.0 به‌زودی (آخر این هفته) به بازار عرضه خواهد شد. آن‌ها اداعا دارند طرفداران تتلو با استفاده از این ارز دیجیتال می‌توانند آهنگ‌‌های این خواننده را خریداری کنند. همچنین در آینده، امکان خرید بلیط‌‌های کنسرت و توکن‌‌های غیرقابل تعویض (NFT) این خواننده هم با استفاده از این رمزارز فراهم خواهد شد.

طبق گزارش‌‌ها، مسئول راه‌‌اندازی و پشتیبان‌فنی این پروژه، شخصی به نام هومن کرمی است. کرمی نیز در اظهارات اخیر خود گفت که در شش‌ماه اولیه راه‌‌اندازی تتل کوین، این ارز دیجیتال یک رشد 100 تا 500 درصدی را تجربه خواهد کرد. انتظار می‌‌رود که این رمزارز بر روی شبکه بایننس چِین (BSC) راه‌‌اندازی شود. با این حال، کارشناسان معتقدند که تعیین درصد رشد برای یک رمزارزی که هنوز عرضه نشده، کار حرفه‌‌ای نیست. همچنین، با توجه به تبلیغ توکن کلاهبرداری  CCN توسط کرمی در کنسرت تتلو، به کاربران توصیه می‌‌شود که در مورد این رمزارز جدید نهایت دقت و بررسی بیشتری به عمل آورند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی
مرتضی
2 سال قبل

تتلو تو ترکیه اوضاش خرابه واسه پول میتونه هر کاری بکنه😑

پارسا
پارسا
2 سال قبل

اگه مردم ایرانن که توکن تتلو رو هم میخرن

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  پارسا

بله متاسفانه مخصوصا با وعده هایی که واسه رشدش دادن

صمد
صمد
2 سال قبل

واقعا حماقت هرکی بخره مگه کریپتو الکی هرکی بیاد رمز ارز بزنه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  صمد

بله بهتره قبل از هر خریدی کاملا از پشت پرده ارز ها با خبر باشیم

سامان
سامان
2 سال قبل

مگه همون تتل بت رو نداره چرا هرچی سر مردمو کلاه میراره بازم بسش نیست این آدم؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سامان

والا بعضیا بسشون نیست هیچ وقت

قدیر
قدیر
1 سال قبل

لاشخورها دراین زمینه هم حضور دارند ماشالله

بیت ایمن ادمین
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  قدیر

جهان هوشمند روش های متعددی برای سوءاستفاده از کاربران داره!
برای همین افراد باید اطلاعات خودشون رو افزایش بدن که در این دام ها گرفتار نشن!