ترا کلاسیک رشد قیمتی 380 درصدی را تجربه کرد!

عده زیادی از سرمایه گذاران به دلیل اتفاقات چند هفته اخیر احساس بدی نسبت به پروژه ترا دارند. با این حال یکی از فراورده های جدید این شبکه که همان استیبل کوین قدیمی ترا می باشد، اخیرا به شدت رشد کرد. استیبل کوین قدیمی ترا که USTC نام دارد، در یک هفته اخیر رشد قیمت عجیبی را تجربه کرد. قیمت استیبل کوین ترا کلاسیک طی این اتفاق به 0.33 دلار آمریکا رسید. همین وقایع باعث شدند که جایگاه این ارز دیجیتال نیز تغییر قابل توجهی بکند و استیبل کوین ترا کلاسیک به جمع 100 ارز دیجیتال برتر بازار برگردد. در این مقاله اتفاقاتی که برای پروژه ترا افتاد را بازنگری می کنیم و همچنین وضعیت قیمتی USTC را هم به شما می گوییم.

 

چه بلایی بر سر Terra آمد؟

اگر به مقاله های قبلی بلاگ برگردید نام ترا (LUNA) را مجددا می بینید. ارز دیجیتالی که تا همین چند هفته پیش در جمع برترین های بازار قرار داشت و به یکباره نابود شد. نماد ترا LUNA بود و نام درخشانی را در بازار ارز دیجیتال داشت. به خاطر اشتباهات (سهوی یا عمدی) توسعه دهندگان و مدیران این پروژه، همه چیز در کوتاه ترین مدت از بین رفت. ترا که قیمت 120 دلار را هم به خود دیده بود در مدت کوتاه به زیر 1 دلار سقوط کرد! این اتفاق در حالی افتاد که تا هفته قبل از آن، ارز دیجیتال ترا در بازار نزولی هم رکوردهای جدید ثبت می کرد. یکی از 10 ارز دیجیتال برتر بازار در عرض چند روز کاملا پشتوانه و اعتبار خود را از دست داد و تقریبا محو شد.

بنیانگذاران این پروژه برای نجات آن تصمیماتی گرفتند که چندان موثر نبود. آن ها طرحی را ارائه کردند که طی آن ترا دچار هارد فورک ترا کلاسیک می شد و شبکه جدیدی برای آن به وجود می آمد. در ابتدا بالای 90% از کاربران این شبکه با این طرح مخالفت کردند. با گذشت چند روز اوضاع تغییر کرد و فعالان شبکه ترا به ناچار مجبور به پذیرش این طرح کردند. قرار شد که ضررهای سرمایه گذاران به آن ها برگردد و برای این کار سرمایه گذاران خرد در اولویت قرار بگیرند. با این حال به ادعای مراجع مختلف این اتفاق رخ نداد و بنیانگذاران ترا، کوین های جدید را ابتدا برای خود برداشتند. این فاجعه باعث شد که اعتبار ترا بالکل از بین برود.

 

ارز دیجیتال ترا

 

رشد قیمت 380 درصدی استیبل کوین ترا کلاسیک

در حالی که دیگر هیچ امیدی به ترا کلاسیک، ترای جدید و متمرکز نبود، استیبل کوین قدیمی این شبکه توانست رشد زیادی را تجربه کند. در یک هفته اخیر قیمت USTC یا همان استیبل کوین ترا کلاسیک بالغ بر 380 درصد رشد کرد. همین عامل باعث شد که USTC به جمع 100 رمز ارز برتر بازار بازگردد. البته که این موضوع به هیچ عنوان بیانگر احیای پروژه ترا نیست و هنوز هم اتهامات زیادی به مسئولین پروژه ترا وارد است. با این حال سرمایه گذاران کوتاه مدت و تریدرهایی که در این یک هفته USTC را تحت نظر داشتند، توانستند سود بسیار خوبی را از آن بگیرند. درصد زیادی از این سود هفتگی، در 24 ساعت اخیر اتفاق افتاد. قیمت استیبل کوین ترا کلاسیک در 24 ساعت گذشته 300 درصد افزایش یافت و به 0.042 دلار رسید.

با این وجود هنوز هم تحلیلگران دید مثبتی نسبت به ترا کلاسیک و سایر اعضای خانواده ترا ندارند. از نظر اکثر آن ها این پروژه دیگر قابل بازیابی نیست و بهتر است که سرمایه گذاران به سمت گزینه های مطمئن تر بروند. یکی از عواملی که میزان اعتبار یک پروژه و امکان اعتماد به آن را افزایش می دهد هم ماندگاری پروژه است. ارزهای دیجیتالی که عمر بیشتری دارند و نام آن ها همچنان در بین برترین ارزهای دیجیتال به چشم می خورد، از موارد قابل بررسی هستند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها