تحریم تتر در ایران و راه های مقابله با آن

چند روزی می شود که اخبار ناخوشایندی درباره تتر به گوش می رسد. با استناد به اتفاقات اخیر و اظهارات نهادهای آمریکایی درباره تحریم ها، نگرانی هایی درباره استفاده از ارز دیجیتال تتر وجود دارد. با در نظر گرفتن خطرات ناشی از نگهداری تتر و انتقال آن بر بستر شبکه های ERC-20 و TRC-20، قصد داریم که روش های امن تری را برای انتقال تتر و نگهداری دارایی به شما معرفی کنیم. در ابتدا باید با مشکلات پیش رو در رابطه با استفاده از تتر آشنا شویم. بعد از بررسی عوامل خطرآفرین، راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم که امنیت نگهداری سرمایه شما را افزایش می دهد. 

 

  • تاکید آمریکا بر حفظ تاثیر تحریم ها و مدرنیزه کردن آن ها
  • تحلیل های شرکت سایفرتریس (ciphertrace)
  • متمرکز بودن تتر (Tether centralization)
  • استفاده صرافی ها از Extended public key 

تاثیر ارز دیجیتال در تحریم های اقتصادی

 

کاهش تاثیر تحریم ها با گسترش استفاده از ارز دیجیتال

پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، وزارت دارایی آمریکا مامور به بررسی تاثیر تحریم های اقتصادی در سیاست های خارجی این کشور شد. اظهارات اخیر وزارت دارایی آمریکا حاکی از اهمیت بالای تحریم ها برای این کشور است. معاون وزیر خزانه داری آمریکا طی بررسی هایی، استفاده از رمز ارزها را مسبب کاهش قدرت تحریم ها دانست. بنابراین شرکت ها و نهادهای مرتبط با حوزه ارز دیجیتال باید در راستای حفظ تاثیر تحریم ها، ارائه خدمات به کشورهای تحت تحریم را متوقف کنند. اما آیا این کار امکان پذیر است؟

شناسایی آدرس های مربوط به یک کشور خاص با استفاده از ابزارها و خدمات شرکت های تحلیلی حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین امکان پذیر است. با این حال عملیاتی کردن این کار ممکن است با خطاهایی مواجه شود. اما از آن جایی که ایران هم در لیست کشورهای تحت تحریم قرار دارد، بهتر است که نکات امنیتی حتی الامکان رعایت شود. با توجه به اینکه تتر یک ارز دیجیتال پر استفاده برای ایرانیان است، ممنوعیت استفاده از آن می تواند کاربران ایرانی زیادی را دچار مشکل کند. بنابراین باید راهکارهایی ارائه کرد که این اتفاق آثار مخربی بر جای نگذارد.

 

آمار سایفرتریس چه خطری برای دارایی دیجیتال ایرانیان دارد؟

سایفر تریس (ciphertrace) یک شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال است. این شرکت اخیرا طی گزارشی اعلام کرد که حدود 4.5 میلیون بیت کوین، توسط 72000 IP مستقل ایرانی تراکنش شده است. شناسایی این IP ها زمانی صورت می گیرد که تراکنش ها به صورت ثابت با آدرس کیف پول های معین داخلی انجام شود. با شناسایی این آدرس ها برچسبی بر روی دارایی شما قرار می گیرد که امکان دارد به هنگام دپوزیت کردن در برخی نقاط جهان شما را دچار مشکل کند. دارایی های دیجیتال متمرکز مانند تتر به مراتب مشکلات بیشتری خواهند داشت.

 

آیا تتر می تواند دارایی ایرانی ها را مسدود کند؟

همانطور که گفتیم ایران جزو کشورهای تحت تحریم آمریکا می باشد. از طرفی ارز دیجیتال تتر ماهیتی متمرکز دارد و عوامل سازنده آن می توانند در صورت نیاز در روند فعالیت آن دخالت کنند. این یعنی امکان مسدود شدن تتر در آدرس های متعلق به ایران و سایر کشورهای تحت تحریم وجود دارد. این آدرس ها می توانند مربوط به یک صرافی ایرانی یا حتی کیف پول غیرامانی متعلق به یک کاربر ایرانی باشند. پس اکنون می دانیم که امکان انسداد تتر حتی در کیف پول های شخصی هم وجود دارد.

تا کنون هم این اتفاق برای بیش از 500 آدرس مختلف رخ داده و تترهای موجود در آن ها مسدود شده است. البته دلیل مسدود شدن این دارایی ها ارتباط با جرائم سایبری اعلام شده است و ارتباطی با تحریم ها ندارد. با این حال برای جلوگیری از این اتفاق راه حل هایی هم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

راه های امن نگهداری ارز دیجیتال

 

راه های مطمئن برای حفظ امنیت سرمایه در صورت تحریم تتر چیست؟

اکنون که با موانع موجود بر سر راه پیوند ایرانیان و تتر آشنا شدید، مسیرهای جایگزین را به شما معرفی خواهیم کرد. با استفاده از این پیشنهادات دیگر جایی برای نگرانی در قبال سرمایه تان نخواهد ماند. یکی از این راهکارها استفاده از تتر بر بستر BSC یا زنجیره هوشمند بایننس است. تترهای مسدود شده تماما متعلق به اتریوم بوده اند. چرا که در تتر ERC-20 روی بستر اتریوم، امکان اضافه کردن آدرس ها به لیست سیاه وجود دارد. امکان انسداد (Freezing) تتر بر بستر ترون (TRC-20) هم وجود دارد اما تا کنون گزارشی از بروز آن منتشر نشده است. بنابراین استفاده از تتر بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) امری مطمئن تر است. البته نقش صرافی هم در حفظ امنیت دارایی شما بسیار پر رنگ است.

یک صرافی مطمئن با طراحی HD والت برای کاربران خود امنیت دارایی آن ها را تا حد زیادی تضمین می کند. پس باید صرافی را انتخاب کنید که آدرس دارایی شما را به شکلی ایمن نگهداری کند. دیگر روش حفظ دارایی در صورت تحریم تتر استفاده از یک جایگزین است. استیبل کوین دای (DAI) به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز با کارایی هایی مشابه تتر، می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. با توجه به غیرمتمرکز بودن دای، دیگر نگرانی از جانب مسدود شدن آن نخواهید داشت. 

 

خرید ارز دیجیتال دای

 

راهنمای خرید دای از صرافی ارز دیجیتال

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که خرید دای، فعالیت در یک صرافی ایمن دارای HD والت، استفاده از تتر BEP-20 در صورت نیاز یا نگهداری دارایی به صورت کوین یا ریال می تواند راهکاری مناسب برای حفظ امنیت دارایی باشد. تمامی این امکانات در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن (Bitimen) در اختیار کاربران قرار می گیرند و سرمایه آن ها به امن ترین شکل نگهداری می شود. خرید ارز دیجیتال دای (DAI)، استفاده از تتر بر بستر BSC، برخورداری از HD والت 3 امضایی با حداکثر امنیت و پشتیبانی از 40 ارز دیجیتال دیگر برای خرید، فروش و انتقال با کم ترین کارمزد و تسویه آنی بیت ایمن را به همراهی مطمئن برای شما تبدیل می کند. با بیت ایمن مطمئن سرمایه گذاری کنید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها