معرفی بهترین اندیکاتور های تریدینگ ویو

اندیکاتور یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال است که از اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاران و معامله گران برخوردار است. زیرا این ابزار کاربردی با محاسبه مباحث ریاضی به بررسی داده‌های تاریخی قیمت می‌پردازد از همین رو سرمایه گذاران می‌توانند به کمک این ابزار روند قیمتی ، نقاط ورود و خروج به بازار و الگوهای قیمتی متفاوت را تشخیص دهند و معاملات بهتری را برای خود به ارمغان آورند. با در نظر داشتن این موضوع برای استفاده از اندیکاتورها در بازارهای مالی، سایت‌ها و پلتفرم‌های متعددی راه اندازی شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تریدینگ ویو اشاره کرد.

به صورت کلی سایت تریدینگ ویو از تعداد زیادی اندیکاتور متعدد پشتیبانی می‌کند از همین رو افراد می‌توانند با کمک این ابزارهای کاربردی به مدیریت ریسک بپردازند و تصمیمات آگاهانه‌تری برای معاملات خود بگیرند. با این حال بهتر است بدانید که تمامی اندیکاتورها از دقت کافی برخوردار نیست که این موضوع می‌تواند مشکلات عمده‌ای برای افراد به بار بیاورد. از همین رو برای داشتن یک تحلیل دقیق و اصولی به سراغ بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو بروید تا بتوانید نقاط ورود و خروج به بازار را تشخیص دهید. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین اندیکاتور های تریدینگ ویو بپردازیم تا بتوانید با کمک آن‌ها به تحلیل و ارزیابی شرایط بازار بپردازید.

 

آشنایی با بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

 

آشنایی با بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

تریدینگ ویو (TradingView) یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌هایی است که داده‌های تاریخی قیمت بازارهای مالی و دارایی‌هایی همچون طلا را به صورت دقیق در تایم فریم‌های متفاوت ارائه می‌دهد و از طیف گسترده‌ای از اندیکاتورها و اسیلاتورها برخوردار است. به صورت کلی تعداد زیادی از اندیکاتورهای TradingView به صورت رایگان در دسترس عموم سرمایه گذاران قرار می‌گیرد، اما در این پلتفرم اندیکاتورهایی نیز قرار دارند که به صورت پیشرفته و تخصصی توسط توسعه دهندگان حرفه‌ای یا شرکت‌های تخصصی طراحی شده است. از همین رو سرمایه گذاران و تحلیلگران برای استفاده از آن‌ها نیاز به خرید اشتراک دارند. البته تنها اندیکاتورهایی که توسط شرکت‌های تخصصی طراحی شدند پولی نیست.

بلکه گاهی اوقات سرمایه گذاران قصد دارند برای داشتن یک تحلیل دقیق اندیکاتورها را با یکدیگر ترکیب کنند از همین رو اگر بیش از دو اندیکاتور را در معاملات خود پیاده سازی کنند باید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنند. برهمین اساس به صورت کلی نمی‌توان بهترین اندیکاتور پولی تریدینگ ویو را معرفی کرد بلکه برای انتخاب اندیکاتور پولی تریدینگ ویو افراد باید به سراغ استراتژی معاملاتی خود بروند و بررسی کنند که این ابزار کاربردی توسط چه شخص یا شرکتی ساخته شده و تا چه حد از دقت کافی برخوردار است. البته برای انتخاب اندیکاتورهای رایگان نیز ابتدا باید اطلاعات کافی در خصوص آن‌ها کسب کنند و سپس به انتخاب بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو بپردازند.

زیرا تمامی اندیکاتورهایی که این پلتفرم ارائه می‌دهد از دقت کافی برخوردار نیست و افراد باید ابتدا از صحت و دقت آن‌ها مطمئن شوند سپس از آن ابزار در تحلیل تکنیکال استفاده کنند. با در نظر داشتن این موضوع، به صورت صد درصد نمی‌توان یک اندیکاتور شاخص را به عنوان بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو معرفی کرد زیرا همانطور که کمی بالاتر نیز به آن اشاره کردیم سرمایه گذاران و تحلیلگران باید براساس استراتژی معاملاتی و هدف و بازه زمانی که برای تحلیل تکنیکال در نظر دارند به انتخاب بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو بپردازند.

اما در چندین سال اخیر تعدادی از اندیکاتورها به دلیل داشتن دقت کافی به عنوان بهترین ابزار برای تحلیل تکنیکال شناخته شده‌اند، که در این بین پلتفرم تریدینگ ویو نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال که سایت تریدینگ ویو نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کند را به شما معرفی کنیم.

 

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI)

 

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI)

اندیکاتور RSI یا همان شاخص قدرت نسبی مخفف عبارت Relative Strength Index است و به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود. RSI برای اندازه گیری سرعت و پیش بینی تغییرات قیمتی مقیاس بین 0 تا 100 را نوسان می‌کند، از همین رو اگر این اندیکاتور مقادیر بالای 70 را نشان دهد یعنی اشباع خرید رخ داده و احتمال اصلاح قیمتی وجود دارد. اما اگر مقادیر زیر 30 را نشان دهد یعنی اشباع فروش اتفاق افتاده و امکان بازگشت قیمت وجود دارد. به صورت کلی این ابزار کاربردی به عنوان اندیکاتور رایگان در دسترس سرمایه گذاران قرار گرفته است و در بازار ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس کاربرد به‌سزایی دارد.

 

اندیکاتور مکدی (MACD)

 

اندیکاتور مکدی (MACD)

اندیکاتور مکدی (MACD) یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است که در دهه 1970 توسط فردی به نام جرالد اپل (Gerald Appel) راه اندازی شده است و به دلیل سادگی پروژه در میان سرمایه گذاران و تحلیلگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به صورت کلی مکدی به عنوان یکی از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو شناخته می‌شود و از یک خط مکدی، یک خط سیگنال و یک هیستوگرام تشکیل شده است. از همین رو این اندیکاتور سعی دارد تفاوت بین دو متحرک نمایی یا همان EMA را بررسی کند تا به شناسایی شرایط قیمتی بازار بپردازد.

با در نظر داشتن این موضوع قابل ذکر است که مکدی با ارائه اطلاعات و داده‌های دقیق در میان سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال از محبوبیت زیادی بهره‌مند است. زیرا سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال به کمک این ابزار، می‌توانند به تحلیل روند قیمتی رمز ارزها و شناسایی نقاط ورود و خروج بازار بپردازند. البته کاربردهای این اندیکاتور تنها به بازار ارزهای دیجیتال خلاصه نمی‌شود مکدی بلکه به عنوان بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو برای طلا نیزشناخته می‌شود و در بازار سهام و فارکس نیز تاثیر به‌سزایی دارد. از همین رو افراد می‌توانند به صورت رایگان از این ابزار کاربردی استفاده کنند و به تحلیل و بررسی شرایط بازار بپردازند.

 

اندیکاتور بولینگر باند (Bollinger Band)

 

اندیکاتور بولینگر باند (Bollinger Band)

اندیکاتور بولینگر باند یکی از قویترین و بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو است که توسط شخصی به نام جان بولینگر برای اندازه گیری نوسانات قیمتی و شناسایی نقاط ورود و خروج به بازار طراحی شده است. به صورت کلی این اندیکاتور متشکل از سه خط متفاوت است که میانگین متحرک ساده خط وسط اندیکاتور باند بولینگر قرار دارد و یک باند بالای میانگین متحرک ساده و یک باند در پایین میانگین متحرک ساده قرارگرفته است.

فاصله بین باندهای بالایی و پایینی بر اساس نوسانات قیمت تغییر می‌کند و در صورتی که نوسانات بازار افزایش پیدا کند باندها گسترده‌تر می‌شوند و زمانی که نوسانات کاهش پیدا کند و هیجانات بازار کمتر شود باند‌های بالایی و پایینی به یکدیگر نزدیک می‌شوند.  همچنین مکدی به عنوان بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه شناخته می‌شود از همین رو سرمایه گذاران و تحلیلگران می‌توانند به کمک این ابزار کاربردی شرایط بازار را مورد بررسی قرار دهند و از این اندیکاتور در بازار سهام، ارز دیجیتال، فارکس و طلا به صورت رایگان استفاده کنند.

 

اندیکاتور ایچیموکو (ichimoku)

 

اندیکاتور ایچیموکو (ichimoku)

برای تحلیل و ارزیابی شرایط بازارهای مالی تحلیلگران بهتر است به سراغ یکی از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو یعنی ایچیموکو بروند. به صورت کلی ایچیموکو در دهه 1960 توسط یک روزنامه نگار ژاپنی به نام گوئیچی هوسودا (Goichi Hosoda) راه اندازی شده است و به بررسی سطوح حمایت و مقاومت و تغییرات روند قیمتی دارایی‌ها می‌پردازد. البته این اندیکاتور تمامی محاسباتی که به دست می‌آورد را در یک ابر به نام ابر ایچیموکو نمایش می‌دهد، از همین رو سرمایه گذاران زیادی این اندیکاتور را به عنوان ابر ایچیموکو (Cloud Ichimoku) می‌شناسند و از آن در بازار ارزهای دیجیتال، فارکس و سهام استفاده می‌کنند.

 

اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)

 

اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)

اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود که در دهه 1950 توسط فردی به نام جورج لین طراحی شده است. به صورت کلی جورج لین بر این باور است که در بازارهای مالی زمانی که یک روند صعودی شکل می‌گیرد دارایی‌ها تمایل دارند به نقاط بالای محدوده قیمتی خود نزدیک شوند و در مقابل زمانی که روند نزولی را در پیش می‌گیرند مایلند به نقاط پایینی محدوده قیمت نزدیک شوند. این توسعه دهنده بزرگ با در نظر داشتن این فرضیه اندیکاتور استوکاستیک را طراحی کرده است.

به صورت کلی اندیکاتور استوکاستیک نیز همچون RSI مقادیر بین 0 تا 100 را نوسانگیری می‌کند از همین رو اگر اندیکاتور استوکاستیک مقادیری بالای 80 را نشان دهد یعنی اشباع خرید رخ داده و ممکن است این موضوع به عنوان سیگنال فروش به حساب آید. اما اگر مقادیر زیر 20 را نشان دهد یعنی اشباع فروش اتفاق افتاده و ممکن است این موضوع به عنوان سیگنالی برای خرید شناخته شود. البته در بیشتر مواقع سرمایه گذاران برای داشتن تحلیلی مناسب اندیکاتور استوکاستیک را با سایر اندیکاتورها ترکیب می‌کنند.

 

چگونه از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو استفاده کنیم؟

 

چگونه از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو استفاده کنیم؟

اکنون که با مهم‌ترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو آشنا شدید باید بگوییم که به دلیل دقت کافی، هر یک از ابزارهایی که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم به نوبه خود می‌توانند به عنوان بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو شناخته شوند و انتخاب هر یک از آن‌ها تنها به استراتژی معاملاتی و هدف شما بستگی دارد. با این حال بهتر است در خصوص نحوه استفاده از این ابزارهای کاربردی در وب سایت تریدینگ ویو نیز اطلاع داشته باشید، زیرا اگر شما با این ابزارها آشنا شوید ولی نتوانید در تحلیل‌های خود از آن‌ها استفاده کنید، پس یادگیری آن‌ها فایده چندانی برای شما ندارد و نمی‌توانید به بررسی آینده قیمتی بازارهای مالی یا دارایی‌های همچون طلا بپردازید.

با در نظر داشتن این موضوع برای استفاده از این اندیکاتورها ابتدا باید وارد سایت Tradingview شوید سپس در قسمت بالای صفحه گزینه سرچ را انتخاب کرده و نام دارایی مورد نظر خود را سرچ کنید در این صورت نمودار قیمتی به شما نمایش داده می‌شود. سپس در سمت چپ بالای صفحه بر روی گزینه Indicator کلید کنید. از همین رو کافی است اسم اندیکاتور مورد نظر خود را سرچ کرده و در تایم فریم مورد نظر به تحلیل و ارزیابی شرایط بازار بپردازید.

 

جمع بندی

در این مقاله، بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو را بررسی کردیم که هر یک می‌توانند به بهبود استراتژی‌های معاملاتی سرمایه گذاران کمک کنند. انتخاب اندیکاتور مناسب، بستگی به نوع معاملات و سبک معاملاتی آن‌ها دارد. اما با این حال به دلیل دقت بالا برخی از محبوب‌ترین اندیکاتورها مانند RSI، MACD، و Bollinger Bands به عنوان بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو شناخته می‌شود و به سرمایه گذاران در تحلیل روندها و شناسایی نقاط ورود و خروج مناسب کمک می‌کنند.

به صورت کلی در وب سایت رسمی تریدینگ ویو بیشتر اندیکاتورها به صورت رایگان در دسترس افراد قرار می‌گیرد اما گاهی اوقات سرمایه گذاران و تحلیلگران برای داشتن یک تحلیل دقیق از چندین اندیکاتور به صورت هم زمان استفاده می‌کنند در این صورت برای استفاده از چندین اندیکاتور یا استفاده از اندیکاتورهای تخصصی که توسط شخص یا شرکتی خاص طراحی شده است نیاز به خرید اشتراک دارد.

 

سوالات متداول

آیا امکان ساخت اندیکاتور در تریدینگ ویو وجود دارد؟

بله، وب سایت رسمی تریدینگ ویو امکان ساخت و استفاده از اندیکاتورهای سفارشی را برای سرمایه گذاران و تحلیلگران فراهم کرده است. از همین رو افراد می‌توانند با استفاده از Pine Script به ساخت اندیکاتور در تریدینگ ویو بپردازند.

بهترین اندیکاتور برای معامله روزانه چیست؟

اندیکاتورهایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین متحرک نمایی (EMA) و مکدی (MACD) برای ترید روزانه مناسب‌اند.

آیا اندیکاتورهای تریدینگ ویو از دقت کافی برخوردارند؟

اندیکاتورهای تریدینگ ویو به عنوان مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال شناخته می‌شوند و افراد باید برای داشتن یک تحلیل دقیق در کنار بررسی این ابزارهای کاربردی موارد دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها