سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسید

 نرخ هش ریت بیت کوین در طول سال به دلیل تمجید از ATH جدید برای دشواری شبکه BTC یک نقطه قوت خود را حفظ کرد. درست زمانی که ماینر های بیت کوین (BTC) موجودی بیت کوین های استخراجی را به 19 میلیون واحد رساندند، سختی شبکه بیت کوین با صعود به بالاترین سطح تاریخ 28.587 تریلیون مواجه شد.

بر اساس اطلاعات Blockchain.com، دشواری شبکه بیت کوین با قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج بلاک های BTC مرتبط است. در حال حاضر شبکه بیت کوین به نرخ هش تخمینی 201.84 اگزاهش در ثانیه (EH/s) نیاز دارد.

 

نمودار سختی شبکه بیت کوین

 

با حمایت از افزایش سختی شبکه، نرخ هش بیت کوین در طول سال یک نقطه قوتی را حفظ کرد. در حالی که در 13 فوریه به بالاترین سطح تاریخ ( 248.11 EH/s) رسید. نرخ هش بالاتر، انعطاف پذیری در برابر حملات دوگانه خرج کردن را تضمین می کند. فرآیند معکوس کردن تراکنش های بیت کوین از طریق بلاک چین با کمک به حداقل 51 درصد از نرخ هش بیت کوین است.

 

نمودار هش ریت بیت کوین

 

در 4 مارس، تقریبا یک ماه قبل از رسیدن به بالاترین حد خود، دشواری شبکه BTC کاهش جزئی را از 27.96 تریلون به 27.55 تریلیون تجربه کرد. در نهایت دشواری شبکه تا 30 مارس به 27.45 تریلیون کاهش یافت. قبل از آن، انعطاف پذیر شبکه بیت کوین از جولای 2021 به طور مداوم رشد کرد.

با وجود تنها 2 میلیون بیت کوین برای استخراج به عنوان پاداش و هجوم ماینرهای بیت کوین از سراسر جهان، انتظار می رود شبکه BTC به طور فزاینده ای قوی تر شود. زیرا از جامعه پر رونق پشتیبانی می کند. کارشناسان تخمین می زنند که 2 میلیون بیت کوین باقی مانده (از مجموع 21 میلیون بیت کوین) در نهایت به دلیل عواملی از جمله نصف شدن، تقریبا تا سال 2140 استخراج خواهد شد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهلا
مهلا
2 سال قبل

این بازار داره با ما چیکار میکنه؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  مهلا

آره واقعا حواستون به بازار باشه تا عقب نمونید

پریسا
پریسا
2 سال قبل

من امید دارم امسال بیت کوین دوباره 69 رو میبینه

شیوا
شیوا
2 سال قبل

شبکه ی بیت کوین خیلی شبکه ی جالبیه و امنیت بالایی داره ولی ای کاش کارمزد شبکه خود بیت کوین انقدر بالا نبود

مونا
مونا
2 سال قبل

این سختی شبکه روی قیمت بیت کوین تاثیر مثبت داره یا منفی؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  مونا

سلام دوست عزیز
سختی شبکه تاثیر مثبت داره روی قیمت ولی تاثیر کمی داره