شاخص ترس و طمع بازار به 48 رسید

در زمینه سرمایه‌ گذاری بازار ارز دیجیتال، شاخص ترس و طمع بازار (Fear and Greed) دو احساس قدرتمندی هستند که می‌ توانند روی تصمیمات سرمایه‌ گذارها تاثیر بگذارند. این دو حس موجب می‌شوند که اتفاقات ناگهانی در بازار رقم بخورد و افراد نتوانند با معیارهایی تحلیلی، بازار را پیش‌بینی کرد. شاخص ترس و طمع بازار به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه اندازه گیری می‌ شود. یکی از کاربردهای اصلی شاخص ترس و طمع بازار، بررسی منطقی بودن قیمت‌ها در بازار سهام است.

شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال امروز،24 بهمن به 48 رسید. این عدد به این معنا می باشد که نمی توان روند بازار را به صورت قاطع تشخیص داد. همچنین بازار رمز ارزها نوسانات قیمتی کمی را تجربه می کنند و رشد قیمت آن ها، کمتر خواهد بود. از این رو افراد کمتری به بازار ورود می کنند تا شرایط و روند قیمتی بازار مشخص شود.

شاخص ترس و طمع بازار نسبت به روز گذشته تفاوت چشمگیری نداشته است اما این شاخص در هفته گذشته به 56 رسید که متاثر از رشد قیمت بیت کوین تا 23 هزار دلار بود. با ریزش مجدد قیمت بیت کوین در چند روز اخیر، این عدد به 50 رسید. در مقایسه با ماه گذشته نیز شاخص ترس و طمع بازار عدد 31 را نشان می داد. به دلیل اینکه بیت کوین هنوز روند صعودی خود را شروع نکرده بود این شاخص روی ترس قرار داشت.

 

شاخص ترس و طمع چیست؟

 

شاخص ترس و طمع بازار چیست؟

شاخص ترس و طمع بازار (Fear and Greed Index) معیاری برای نشان دادن احساسات حاکم بر بازارهای مالی است. این شاخص از متغیرهای مختلفی که نشان‌ دهنده احساسات معامله‌گران به بازار است ایجاد شده است و می‌تواند در تحلیل شرایط بازار به سرمایه گذاران و تریدرها کمک کند. در بازار ارزهای دیجیتال این شاخص بیشتر برای بیت کوین طراحی شد. از آنجایی که آلت کوین ها و سایر رمز ارزها تاثیر پذیر از بیت کوین هستند می توانیم این شاخص را به طور کلی به عنوان شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفت.

بازه بین 25 تا 50 شاخص ترس می باشد و زمانی که شاخص در این محدوده قرار بگیرد، بسیاری از تریدرهای کوتاه مدت و میان‌ مدت از ریزش بازار می‌ترسند و دید نزولی بر بازار حاکم می‌شود و شاخص ترس و طمع در ناحیه بحرانی قرار می گیرد. عدد 50 در شاخص نشان‌ دهنده وضعیت متعادل و منطقی بازار است در چنین شرایطی معمولا قیمت بازار بیت کوین با ارزش واقعی آن یکسان است. در بازه 50 تا 75 بازار وارد فاز طمع می شود و سرمایه گذاران به بالا رفتن قیمت ها امیدوار می شوند. همچنین اگر عدد به بالای 75 برسد بازار دچار طمع شدید می شود و امکان ریزش و اصلاح قیمت ها بسیار زیاد است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها