تحلیل تکنیکال گراف GRT؛ تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

رشد قیمت‌های جذاب، پرنوسان بودن بازار، غیرمتمرکز بودن، پیشرو بودن در تکنولوژی و بسیاری از عوامل دیگر سبب شده تا افراد زیادی جذب بازار ارز دیجیتال شوند. سرمایه‌گذاران برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال معمولا شرایط فاندامنتالی توکن یا کوین مورد نظر را بررسی کرده و پس از تایید آن اقدام خود را عملی می‌کنند. این کار تنها بخشی از مسیر خرید ارزدیجیتال است چرا که بدون توجه به تحلیل تکنیکال امکان ریسک بالایی وجود خواهد داشت. بازارهای مالی به ویژه مارکت کریپتو نوسانات و روند‌های حرکتی زیادی را شامل می‌شوند و چنانچه بدون توجه به این روند‌ها اقدام به خرید یا فروش کنید امکان زیان سرمایه شما افزایش خواهد یافت.

امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال گراف GRT همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت و تعیین محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت این رمزارز محبوب بپردازیم. قیمت گراف طی 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد کاهش داشته و مارکت کپ آن هم 1.78 میلیارد دلار است. در حال حاضر گراف در رتبه 51 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال جای گرفته است.

 

روند قیمت گراف GRT

تحلیل تکنیکال کمک می‌کند تا با درنظرگرفتن شرایط مختلف و وزن‌دهی به هرکدام از آن‌ها خود را برای پیش‌آمدهای احتمالی آماده کنید و استراتژی مشخص داشته باشید. ضمنا در تحلیل تکنیکال با مشخص کردن روند کلی بازار تا حد ممکن از تصمیمات اشتباه و برخلاف جریان اصلی بازار جلوگیری می‌کنیم.

توجه داشته باشید که تصمیم‌گیری بر خلاف جریان بازار از عوامل اصلی شکست بوده و بزرگ‌ترین سرمایه‌داران را هم به سمت خروج از بازار هدایت می‌کند. برای تعیین روند قیمت گراف نمودار تحلیل تکنیکال را بر روی تایم فریم روزانه (1D) تنظیم می‌کنیم تا دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. این تحلیل را به کمک نمودار سایت tradingview پیش می‌بریم.

 

روند قیمت گراف GRT

 

اگر به نمودار قیمتی گراف دقت کنید مشاهده خواهید کرد که این توکن در تایم فریم روزانه از حدود 4 ماه پیش و پس از برخورد با مقاومت 0.5 دلار وارد روند نزولی شده و در این کانال پیش می‌رود. حرکت در کانال نزولی سبب شد تا حمایت استاتیک 0.22 دلار که اهمیت بالایی هم داشت از دست برود.

در حال حاضر گراف پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) در حال معامله است و کندل‌های قیمتی در ناحیه مقاومتی 0.22 دلار تشکیل الگوی سقف دو قلو داده‌اند که از جمله الگو‌های ریزشی محسوب می‌شود. اندیکاتور RSI نیز که از جمله ابزارهای کمکی در تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید روندی همگرا با قیمت داشته و در ناحیه منفی در حال حرکت است.

مجموعه این عوامل سبب خواهند شد تا با احتمال بیشتری رای به ادامه روند نزولی گراف بدهیم. طی این روند ریزشی حمایت‌های 0.14 و سپس 0.10 دلار مهم‌ترین موانع برای ادامه ریزش هستند.توجه داشته باشید تا زمانی که قیمت گراف به بالای خط روند نزولی خود نرسیده نمی‌توان به شروع یک روند صعودی امیدوار شد. رسیدن قیمت به بالاتر از کانال نزولی سبب افزایش امیدواری‌ها برای غلبه گراف بر مقاومت استاتیک 0.22 دلار و آِغاز رالی قیمتی خواهد شد.

 

شرایط گراف GRT برای نوسان گیری

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه افراد به بازار کریپتو میزان نوسان بالای این بازار باشد که عامل مهمی برای موفقیت در ترید به شمار می‌رود. تریدر‌ها یا کسانی که به صورت روزانه از بازار نوسان‌گیری می‌کنند قادر خواهند بود از موقعیت‌های خرید و فروش به صورت اهرم‌دار بهره ببرند. البته توصیه می‌شود در صورتی که مسلط بر مباحث تحلیل تکنیکال نیستید یا تجربه کافی را ندارید از انجام این کار اجتناب کنید.

 

شرایط گراف GRT برای نوسان گیری

 

 

جهت تعیین شرایط گراف برای نوسان‌گیری تایم فریم معاملاتی را تغییر داده و نمودار تحلیل تکنیکال را در حالت 30 دقیقه (30m) مشاهده می‌کنیم. این حالت سبب می‌شود تا نوسانات جزئی بازار هم قابل مشاهده باشند. قیمت گراف در این تایم فریم هم روندی نزولی دارد و توانایی عبور از سطح 0.2 دلار را نداشته است و پایین‌تر از این ناحیه در حال معامله شدن است. اندیکاتور RSI سیگنال ریزش قیمت را صادر کرده و تا رسیدن به ناحیه اشباع فروش فاصله دارد.

ضمن اینکه کندل‌های قیمت خط EMA20‌ را به سمت پایین کراس کرده‌اند. بنابراین تا زمانی که قیمت به بالای 0.2 دلار نرسیده اولویت معاملاتی با پوزیشن‌های Sell خواهد بود. در صورتی که وارد پوزیشن Sell شدید اولین محدوده حمایتی جدی که به عنوان حد سود نیز عمل خواهد کرد کانال قیمتی 0.16 دلار خواهد بود.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتال گراف طبق وایت پیپر پروژه و برنامه‌هایی که دارد مناسب و جذاب به نظر می‌رسد اما تحلیل تکنیکال این توکن نشان می‌دهد وضعیت و روند قیمت در فاز نزولی قرار دارد و خرید آن در شریط فعلی کمی پرریسک است. چنانچه قصد خرید گراف را دارید بهتر است منتظر واکنش مثبت قیمت به محدوده‌های مهم عنوان شده در تحلیل تکنیکال بمانید و سپس اقدام خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها