تحلیل تکنیکال گراف GRT؛ تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

رمزارز گراف با نماد GRT به شبکه‌ای با همین نام متصل است. این شبکه بر روی بلاکچین اتریوم بنا شده و یک وظیفه مهم در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. گراف با شاخص‌گذاری داده‌ها کاری مانند گوگل را در دنیای بلاکچین انجام می‌دهد و باعث می‌شود جست و جو و همچنین دستیابی به اطلاعات مفید و مختلف آسان شود. به این ترتیب کارایی برنامه‌‌های غیرمتمرکز که اساس بلاکچین هستند افزایش می‌يابد. گراف سابقه‌ای طولانی در بازار ندارد و از سال 2020 معرفی شده است اما طی همین مدت زمان توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ تحلیل تکنیکال گراف را ارائه خواهیم کرد و به کمک آن روند کلی قیمت را مشخص کرده و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین می‌کنیم.

رمزارز گراف با سرمایه در گردش (مارکت کپ) 1.33 میلیارد دلار رتبه 52 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال گراف در تایم فریم روزانه (1D)

اگر از قبل در بازار فعال بوده باشید یا تحلیل‌های تکنیکال را دنبال کرده باشید متوجه خواهید شد که روند کلی قیمت از چه میزان اهمیتی برخوردار است. بدون توجه به این پارامتر امکان تصمیم‌گیری‌های اشتباه افزایش می‌یابد و حرکت برخلاف جریان بازار از عوامل اصلی از دست دادن سود و سرمایه خواهد بود. برای تعیین روند قیمت گراف تحلیل تکنیکال این رمزارز را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم تا به واسطه داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار و همچنین شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی‌تر بتوانیم تحلیل معتبر‌تری ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال گراف در تایم فریم روزانه (1D)

 

اگر به نمودار گراف در این تایم فریم دقت کنید متوجه خواهید شد که از حدود 5 ماه پیش قیمت وارد فاز نزولی شده و در این کانال در حال حرکت است. طی این روند حمایت استاتیک 0.2 دلار هم از دست رفته است که یک منطقه مهم به شمار می‌رفت.

در حال حاضر گراف در میانه این کانال نزولی قرار دارد و هنوز نشانه قدرتمندی از ریکاوری و بازگشت قیمت مشاهده نشده است. اگر دقیق‌تر بررسی کنیم شاهد این هستیم که کندل‌های قیمت پایین‌تر از خط آبی رنگ EMA20 در حال تثبیت هستند و اندیکاتور RSI در فاز منفی قرار دارد. ضمنا حمایت استاتیک بعدی یعنی 0.15 دلار هم شکسته شده و قیمت در حال تکمیل پولبک است.

در صورتی که این پولبک تکمیل شود روند ریزشی ادامه‌دار خواهد بود و گراف این پتانسیل را دارد تا به کف کانال قیمتی خود هم برسد. تنها در صورتی این تحلیل fail خواهد شد که قیمت گراف بتواند خود را به بالای 0.15 دلار برساند و در این ناحیه تثبیت داشته باشد. در این صورت می‌توانیم به تغییر روند امیدوار باشیم.

 

تحلیل تکنیکال گراف در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

در بازار ارزدیجیتال این امکان را دارید تا فعالیت خود را صرفا متوجه سرمایه گذاری بلند مدت نکنید و به ترید و نوسان‌گیری روزانه هم بپردازید. این کار سبب خواهد شد سود خود را به صورت روزانه از بازار دریافت کنید و از مواهب معاملات اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش بهره‌مند شوید. البته این کار ریسک بالایی دارد و اگر تسلط بر مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه ندارید از انجام آن پرهیز کنید.

 

تحلیل تکنیکال گراف در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

جهت تعیین شرایط گراف برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم فریم 30 دقیقه می‌رویم تا مشاهدات بهتری از نوسانات کوچکتر بازار داشته باشیم. در این تایم فریم با توجه به پایان یافتن روند صعودی و عدم توانایی قیمت در عبور از ناحیه 0.15 دلار شرایط برای پوزیشن‌های sell‌ بهتر می‌باشد و این پوزیشن‌ها شانس موفقیت بالاتری دارند. اولین محدوده حمایتی که می‌توانید به عنوان حد سود در نظر بگیرید هم 0.12 دلار می‌باشد. این شرایط تا زمانی که قیمت نتواند روند صعودی بگیرد برقرار است و باید وزن بیشتری را به موقعیت‌های فروش اختصاص بدهید.

 

سخن آخر

تحلیل تکنیکال گراف نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز همگام با شرایط بازار پیش می‌رود و روندی ریزشی به خود گرفته است. وضعیت فاندامنتال گراف باعث شده تا این توکن گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شود و اگر شما هم قصد خرید آن را دارید بهتر است فعلا دست نگه داشته و منتظر رسیدن قیمت به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید. واکنش مثبت به این نواحی می‌تواند سیگنال مناسبی برای یک پله ورود باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها