رئیس جمهور جدید کره جنوبی، طرفدار ارز های دیجیتال است

یون سوک یول (Yoon Suk-yeol) نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی شد. این شخص که یکی از طرفداران ارز های دیجیتال است، پس از برنده شدن در این رقابت، توکن مورد استفاده اش برای ثبت امضای او به عنوان NFT تقریبا 60% افزایش یافت.

یون سوک یول نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی رسما به عنوان رئیس جمهور بعدی کره جنوبی انتخاب شد. بر اساس گزارش بی بی سی، این انتخابات یکی از نزدیکترین انتخابات در تاریخ کره جنوبی بود. یون که نماینده حزب محافظه کار قدرت مردم است، با اختلاف کمتر از 1 درصد بر حریف مترقی سیاسی خود، لی جائه میونگ، پیروز شد.

ارز های دیجیتال نقش اصلی را در مناظره انتخاباتی کره جنوبی ایفا کرد. هر دو نامزد توکن های غیرقابل تعویض مرتبط با کمپین (NFT) را منتشر کردند. مواضع همدلانه ارز های دیجیتال، برخلاف سرکوب رئیس جمهور سابق این کشور (مون جائه این) در سال گذشته بود که به جلب رضایت جمعیت جوانتر و مشتاق تر به ارزهای دیجیتال کمک کرد. یون در ماه ژانویه در یک فروم دارایی مجازی صحبت کرد و قول داد صنعت ارزهای دیجیتال کره جنوبی را مقررات زدایی کند و موضع آینده نگر خود را در مورد دارایی های دیجیتال نشان دهد.

 

“برای درک پتانسیل نامحدود بازار دارایی های مجازی، ما باید مقرراتی را اصلاح کنیم که دور از واقعیت و غیرمنطقی هستند.”

 

وضعیت ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

 

وضعیت ارز های دیجیتال در کره جنوبی

یون در ادامه برنامه های خود برای تحولات ارز دیجیتال در انتظار انتخابش، اظهار داشت که مایل به ایجاد یونیکورن های مرتبط با فناوری بلاک چین کمک کند، استارت آپ هایی که در کره جنوبی به ارزش 1 میلیارد دلار یا بیشتر می رسند. یون همچین قول داد که طوری قانونگذاری کند باعث شود سود های ارز های دیجیتال به دست آمده از فعالیت های غیر قانونی به قربانیان آن بازگردانده شود.

در یک توسعه احتمالا مرتبط، توکن بومی نماد بلاک چین ICON کره جنوبی (ICX) در 12 ساعت گذشته، 60% افزایش یافت. هرچند کمی عقب نشینی داشت اما در زمان نگارش همچنان 40% افزایش داشت. یون در دسامبر سال گذشته در یک فروم استارت آپ تلویزیونی امضای خود را بر روی بلاک چین زد.

مقررات مربوط به کریپتو یک میدان مین برای سیاستمداران کره جنوبی بوده است. با قوانین سختگیرانه ای که منجر به تعطیلی بخش عمده ای از صرافی های رمزارز کره جنوبی در سپتامبر 2021 می شود. عدم شفافیت قانونی در مورد مالیات دارایی های دیجیتال، منبع دائمی سردرگمی برای شهروندان و نهادهای قانونگذاری به طور یکسان است.

ارز های دیجیتال در بین جوانان کره جنوبی محبوبیت زیادی پیدا کردند. بر اساس گزارش های خبری محلی، جوانان شغل خود را ترک کردند و به دنبال معاملات روزانه ارزهای دیجیتال هستند. از طرفی دیگر بازار سهام سنتی کره جنوبی تحت تسلط چهار شرکت خانوادگی موسوم به chaebol است. بسیاری معتقد اند این شرکت ها بسیار فاسد و از نظر سیاسی با نفوذ هستند. قبل از سرکوب عمده مبادلات ارز های دیجیتال در سپتامبر سال گذشته، حجم معاملات در صرافی های برتر کره جنوبی از بازار سهام بیشتر بود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Roya nasirpour
Roya nasirpour
2 سال قبل

باید منتظر اتفاقات جالبی باشیم😃

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  Roya nasirpour

سلام
بله قطعا کره میتونه تاثیر زیادی روی استفاده از این تکنولوژی داشته باشه

سامیار
سامیار
2 سال قبل

میگن که توی کره صرافی های ارز دیجیتال بسته شده درسته؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سامیار

سلام
بله سال قبل و دولت قبلی کره جنوبی کاملا برعکس دولت فعلی با ارزهای دیجیتال و صرافی های آنلاین مخالف بود

ایمان
ایمان
2 سال قبل

خیلی خوبه کره جنوبی یکی از تاثیر گذار ترین کشور ها تو اقتصاد آسیاست
کشور خوبی پیش قدم شده

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  ایمان

بله درسته
ممنون