انتقال اتریوم به پروژه اتریوم 2 در در تابستان نهایی خواهد شد!!

ویتالیک بوترین، بنیان‌ گذار اتریوم، مدعی شد انتقال این شبکه به سازوکار اثبات سهام احتمالا در آگوست امسال (تابستان 1401) به سرانجام برسد. البته وقوع هرگونه مشکل در این فرایند ممکن است انتقال به الگوریتم جدید را تا اکتبر (پاییز 1401) به تعویق بیاندازد. این تغییر وضعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا مصرف انرژی شبکه اتریوم را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد و فشارها بر توسعه‌ دهندگان بیت کوین برای انتقال به اتریوم 2 و سازوکار اثبات سهام را تشدید می‌ کند. موضوعی که احتمال وقوع آن دور از انتظار است.

 

مختصری درباره اتریوم 2.0

اتریوم 2 که به عنوان Serenity یا ETH 2.0 نیز شناخته می شود، نسخه جدید اتریوم در چندین سطح است که هدف اصلی آن افزایش ظرفیت اتریوم برای تراکنش ها، کاهش هزینه ها و پایدارتر کردن شبکه است. برای انجام این کار، اتریوم مکانیسم اجماع خود را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر خواهد داد. ethereum 2.0 نمایان تغییر اتریوم به یک مدل اجماع جدید “اثبات سهام” است. اثبات سهام امکان تراکنش های سریع تر و کارمزدهای کمتر را در مقایسه با مدل اثبات کار قبلی خود فراهم می کند.

مدل اثبات سهام به دارندگان اتریوم این امکان را می‌ دهد تا دارایی‌ های خود را در «استخرهای سهام» به اشتراک بگذارند که این باعث کسب پاداش و افزایش دارایی ‌هایشان در طول زمان می‌ شود. دارندگان اتریوم می توانند در حال حاضر دارایی های خود را در تعدادی از صرافی های محبوب مانند Kraken، Coinbase و Binance به اشتراک بگذارند.

اتریوم 2 روشی به نام اشتراک گذاری را اجرا خواهد کرد که سرعت تراکنش را به میزان زیادی افزایش می دهد. به طور بالقوه توانایی آن را به 100000 تراکنش در ثانیه یا بیشتر افزایش می دهد. هزینه فعلی تراکنش ها در شبکه اتریوم بسیار بالا است و بسیاری از آنها را از استفاده از آن باز می دارد. اگر این به روز رسانی موفقیت آمیز باشد، هزینه های کاهش یافته ای که به همراه خواهد داشت، شبکه را برای کاربران معمولی کاربردی تر خواهد کرد. ارتقای اتریوم می‌تواند تأثیر عمیقی بر قیمت آن داشته باشد. زیرا کارمزدهای کمتر و تراکنش‌های سریع ‌تر آن، شبکه را به روی جمعیت گسترده‌ تری از کاربران باز می‌ کند.

 

پایان انتظارات برای نسخه جدید اتریوم

با شبیه سازی ادغام واقعی، توسعه دهندگان می توانند تعیین کنند که آیا زنجیره اصلی موجود برای ادغام با Beacon Chain که به طور جداگانه در دسامبر 2020 راه اندازی شد، آماده است یا خیر. در ماه آوریل، تیم بیکو، توسعه‌ دهنده اتریوم تأیید کرد که انتظار نمی‌ رود دیگر ادغام در ماه ژوئن انجام شود. با این حال، او تایید کرد که اتریوم در «فصل آخر» انتقال به اتریوم 2 است. تغییر مورد انتظار اتریوم به اثبات سهام می تواند نقطه عطفی برای صنعت ارزهای دیجیتال باشد زیرا مصرف انرژی دومین بلاک چین را به شدت کاهش می دهد.

این همچنین به دلیل افزایش مصرف انرژی بزرگترین ارز دیجیتال، فشار بیشتری بر توسعه دهندگان بیت کوین وارد می کند تا روی همان تغییر کد کار کنند. با این حال، چنین سناریویی بسیار بعید است.در اوایل این ماه، بنیاد اتریوم برنامه باگ بونتی خود را با شبکه اصلی اتریوم ادغام کرد. حداکثر پاداش به 250000 دلار افزایش یافت. این نشانه دیگری است مبنی بر اینکه ادغام احتمالا در چند ماه آینده پس از چندین تاخیر اتفاق خواهد افتاد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها