بزرگترین گروه هکری جهان 50,000 دلار بیت کوین پاداش می دهد

گروه هکری مشهور آنانیموس (Anonymous) چند روز پیش علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور اعلام جنگ کرد. این گروه اعلام کرد که به سربازان روسی که تانک های این کشور را تسلیم کنند، به ازای هر تانک حدود 50,000 دلار بیت کوین دریافت خواهند کرد.

طبق گزارش کریپتو پوتیتو، انانیموس، سازمان هکری معروف که فعالیت های سیاسی دارد، به سربازان روسی پیشنهاد پرداخت بیت کوین در ازای تسلیم کردن تانک های ارتش این کشور را داده است. این گروه اعلام کرد در ازای هر تانک یا خودرو ی جنگی که تسلیم شود، 52,000 دلار بیت کوین پرداخت خواهد کرد.

اوکراینی ها نه تنها با تسلیحات، بلکه با حملات سایبری به روسیه، در تلاش برای متوقف کردن پیشروی ها در خاک اوکراین هستند. میخایلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست وزیری اوکراین، چند روز پیش اعلام کرد دولت این کشور ارتشی برای حملات سایبری تدارک خواهد دید.

“به افراد با استعدادی در حوزه فناوری‌ های دیجیتال نیاز داریم و برای همه وظایفی وجود خواهد داشت. به مبارزه در جبهه سایبری ادامه می‌ دهیم.”

گروه هکری انانیموس در پایان فوریه (اسفند) علیه ولادیمیر پوتین اعلان جنگ کرد. در آن زمان، این گروه هشدار داد که اگر رهبر روسیه تهاجم خود به اوکراین را متوقف نکند، “با حملات سایبری بی سابقه ای از تمام نقاط جهان مواجه خواهد شد.”

 

گروه هکری، جنگ و تحریم اقتصادی همه در برابر روسیه

 

گروه هکری، جنگ و تحریم اقتصادی همه در برابر روسیه

قدرت های بزرگ جهان علی رغم درگیر نشدن با روسیه در نبرد نظامی، جنگ اقتصادی تمام عیاری را هدف قطع ارتباط پولی این کشور با اروپای غربی ممنوع کرد. بریتانیا هم اقدامات مشابهی انجام داد. بوریس جانسون نخست وزیر این کشور، تاکید کرد که بانک های روسی از سیستم مالی بریتانیا حذف خواهند شد.

آمریکا نیز با قطع کردن راه های جمع آوری سرمایه برای ده ها شرکت دولتی بزرگ روسیه در این کشور، به جمع بزرگ تحریم کنندگان پیوست. این موسسات شامل شرکت انرژی گازپروم (Gazprom) و اسبربانک (Sberbank)، بزرگترین موسسه مالی روسیه هستند.

سخنگوی دولت بایدن می گوید:

“تا زمانی که رئیس‌ جمهور پوتین تصمیم دارد حمله خود به اوکراین را ادامه بدهد، استراتژی ما جلوگیری از پیشرفت‌ اقتصاد روسیه خواهد بود.”

این تحریم ها باعث شدند بسیاری از مردم روسیه به ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار مالی جایگزین روی بیاورند. با همه این تفاسیر، پلتفرم های مطرح فعال در حوزه ارز دیجیتال، از جمله صرافی بایننس و کراکن، فعلا تصمیم دارند شهروندان روسیه را از دسترسی به صرافی های خود منع نکنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زیبا نظری
زیبا نظری
2 سال قبل

کاش همه دنیا توی صلح و آرامش میبودن😔

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  زیبا نظری

آره واقعا
ای کاش😔