تحلیل تکنیکال تون کوین TON؛ تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

ارز دیجیتال تون کوین به اختصار TON شناخته می‌شود از جمله توکن‌های پر سر و صدای این روزهای بازار است. برخی از افراد گمان می‌کنند به دلیل حمایت تلگرام، این رمزارز توسط پلتفرم تلگرام ارائه می‌شود در صورتی که اینگونه نیست و تلگرام صرفا حمایت کننده آن است. توکن رسمی ارائه شده توسط تلگرام “GRAM” نام داشت و توسط این پلتفرم کنار گذاشته شد. پس از گذشت چندسال عده‌ای از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال این پروژه را به دست گرفتند و رمزارز TON‌را به بازار معرفی کردند و مورد حمایت تلگرام نیز قرار گرفت.

امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال تون کوین همراه شما هستیم تا روند قیمتی این توکن محبوب را بررسی کنیم و محدوده‌های مهم قیمتی که شامل حمایت و مقاومت‌ها هستند را تعیین کنیم. تون کوین در حال حاضر با دارا بودن 16.7 میلیارد دلار حجم سرمایه در گردش رتبه 9 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. ضمنا طی 24 ساعت گذشته حدود 1.9 درصد افت قیمت داشته است.

 

روند قیمت تون کوین TON

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل ضرر کردن یا از دست دادن سود در بازارهای مالی، تصمیم‌گیری بر خلاف جریان اصلی بازار باشد. معمولا افرادی که با دید بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند به روند کلی قیمت و تحلیل تکنیکال توجه کمتری دارند و همین امر سبب زیان دیدن آن‌ها می‌شود. برای مثال اگر یک دارایی را در میانه روند نزولی خریداری کنید یا پس از رسیدن قیمت به محدوده اشباع خرید همچنان به نگهداری از آن بپردازید متحمل ضرر خواهید شد. به همین دلایل توجه به روند قیمت حائز اهمیت می‌باشد. برای تعیین روند قیمت تون کوین تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم تا دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. برای پیش‌إرد تحلیل نیز از نمودار سایت tradingview کمک می‌گیریم.

 

روند قیمت تون کوین TON

 

تون کوین برخلاف اکثر آلت کوین‌ها روند صعودی طولانی مدتی داشت و در مقابل نوسانات بیت کوین واکنش منفی نشان نمی‌داد اما در نهایت طی ماه گذشته این رمزارز هم از روند خود خارج شد و پس از تکمیل به خط روند صعودی شکسته شده خود پایان یافتن روند صعودی را تایید کرد. کندل‌های قیمتی TON در حال شکل‌گیری پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) هستند و اندیکاتور RSI نیز همگرا با قیمت و در ناحیه منفی در حال حرکت است.

مجموعه این عوامل سبب می‌شوند که احتمال ادامه روند ریزشی را بیشتر بدانیم. مهم‌ترین محدوده حمایتی که قادر است از ریزش بیشتر جلوگیری کند 6.2 دلار خواهد بود و با رسیدن قیمت به این محدوده باید منتظر واکنش کندل‌ها جهت پیش‌بینی بازار برای ادامه مسیر باشیم. در حال حاضر امیدواری‌ها در مورد شروع مجدد روند صعودی زمانی قوت می‌گیرند که TON موفق شود به بالای 7.5 دلار برسد.

 

شرایط تون کوین TON برای نوسان گیری

فعالیت افراد در مارکت کریپتو مختص به سرمایه‌گذاری با دید بلند مدت (HOLD) نبوده و ترید روزانه و نوسان‌گیری بخش جذابی برای بسیاری از افراد می‌باشد. البته فراموش نکنید که مسلط بودن به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه پیش‌ نیاز اساسی برای ورود به این بخش از بازار و بهره گرفتن از ویژگی‌هایی مانند معامله در دو جهت خرید و فروش به صورت اهرم‌دار هستند.

 

شرایط تون کوین TON برای نوسان گیری

 

تون کوین در تایم فریم 30m روندی نزولی دارد و در ناحیه 6.8 دلار هم تشکیل الگوی سقف دو قلو داده است که از جمله الگوهای ریزشی محسوب می‌شود. کراس شدن EMA20 و اندیکاتور RSI به سمت پایین نیز از عواملی هستند که نشان از ریزش قیمت در این تایم فریم را دارند. بنابراین به نظر می‌سد در شرایط فعلی شانس موفقیت پوزیشن‌های sell بیشتر باشد. اولین محدوده حمایتی در کوتاه مدت نیز 6.4 دلار است و این تحلیل زمانی فاقد اعتبار می‌شود که TON موفق شود به بالای 6.8 دلار برسد.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتالی تون کوین قابل قبول است و به واسطه همین شرایط توانسته بود روند صعودی طولانی مدتی را طی کند. اما در حال حاضر از این روند خارج شده و تمایلات ریزشی بیشتر قابل مشاهده هستند. بنابراین چنانچه قصد خرید این توکن را دارید بهتر است منتظر واکنش مثبت قیمت در نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید و پس از تایید روند صعودی خرید خود را عملی کنید. ضمنا در صورتی که به عنوان تریدر در بازار فعالیت دارید در شرایط فعلی اولویت خود را به موقعیت‌های فروش اختصاص دهید چرا که مجموعه شاخص‌های تحلیل تکنیکال افت قیمت را نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها