تحلیل تکنیکال تون کوین TON؛ تاریخ 5 تیر 1403

ارز دیجیتال تون کوین TON به واسطه رشد قیمت و کاربرد آن در دنیای کریپتو طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم قصد خرید این توکن را دارید، امروز 5 تیر 1403، تحلیل تکنیکال ارز تون TON را از دست ندهید. ممکن است بسیاری از افراد گمان کنند که ارز TON طی یک یا دو سال اخیر به وجود آمده است و مستقیما از جانب تلگرام منتشر شده. اما جالب است بدانید که سابقه این توکن به سال 2017 برمی‌گردد. جایی که پاول دورف و تیم توسعه تلگرام توکنی با نام GRAM را معرفی کردند.

این پروژه به علت شکایاتی که صورت گرفت در سال 2020 کنار گذاشته شد و تلگرام از آن کناره‌گیری کرد. اما دورف به نحوی توانست قوانین را دور بزند و با سپردن این پروژه به دست تیم‌های توسعه دهنده مستقل از تلگرام، مجددا موفق به احیای آن شد. ضمنا دوورف با انتشار یک پیام در تلگرام حمایت خود را از ton coin اعلام کرد.

با توجه به ترند شدن این ارز و پشتوانه فاندامنتال قوی لازم هست که تحلیل تکنیکال تون کوین را با یکدیگر بررسی کنیم. در این تحلیل تکنیکال به شکلی ساده و کاربردی در مورد روند قیمت ton صحبت خواهیم کرد و محدوده‌های مهم قیمت را مشخص می‌کنیم. بدیهی است با مشخص شدن نواحی مهم قیمت، تصمیم‌گیری برای خرید و فروش آسان‌تر خواهد شد. ارزش بازار یا همان مارکت کپ تون کوین در حال حاضر 18.9 میلیارد دلار دلار می‌باشد و همین باعث شده که TON رتبه 8 بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشد.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 4h

برای اینکه بتوانیم روند کلی حرکت ton را مشخص کنیم بهتر است سراغ تحلیل تکنیکال تون کوین در تایم فریم 4h برویم. با دقت به نمودار قیمت تون در سایت Tradingview مشاهده می‌کنیم که کندل ها در حال ثبت قله و دره‌های بالاتر نسبت به یکدیگر هستند و به عبارتی روند قیمت صعودی می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 4h

 

روند صعودی ton از قیمت 4.7 دلار شروع شده و کماکان ادامه دارد اما به نظر می‌رسد محدوده 8 دلار یک مقاومت جدی در مسیر ton ایجاد کند. محدوده 8 دلار قبلا به عنوان مقاومت مانع از عبور قیمت شده و یک سطح استاتیکی مهم محسوب می‌شود. ضمنا به نظر می‌رسد که نمودار قیمتی ton در حال تشکیل یک الگوی سر و شانه می‌باشد که در صورت تایید این الگو احتمال ریزش قیمت بیشتر خواهد شد. به این موارد باید سیگنال اندیکاتور Rsi را هم اضافه کنیم که با قرار گرفتن در محدوده مقاومتی 70 خبر از وارد شدن به ناحیه اشباع خرید را می‌دهد. ناحیه اشباع خرید جایی است که می توانیم انتظار داشته باشیم قیمت وارد فاز اصلاحی شود.

پس در حال حاضر مهم‌ترین مقاومت تون کوین محدوده 8 دلار و اولین سطح حمایتی مهم هم 6.7 دلار خواهد بود. در صورتی که این محدوده حمایتی به سمت پایین شکسته شود، روند صعودی از بین خواهد رفت و در غیر این صورت همچنان می‌توان روند قیمت ton را صعودی دانست.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 30m

در دنیای کریپتوکارنسی همه افراد به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت نیستند و به دنبال فرصت‌هایی برای نوسانگیری به صورت روزانه و کوتاه مدت نیز می‌گردند. این افراد به دنبال نوسانات بازار در کوتاه مدت هستند و تایم فریم معاملاتی پایین‌تری دارند. به همین دلیل تحلیل تکنیکال تون کوین TON را در تایم‌فریم 30m دنبال می‌کنیم.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم 30m

 

در این تایم فریم تون کوین موفق شده با قدرت زیادی از سطح 7 دلار به سمت بالا عبور کند. با توجه به شکسته شدن این محدوده و رسیدن قیمت به ناحیه 7.7 دلار انتظار پولبک به سطح شکسته شده یعنی 7 دلار را داریم. اگر بخواهیم از اندیکاتور rsi هم به عنوان یک ابزار برای تصمیم گیری بهتر کمک بگیریم نیز مشاهده می‌کنیم که بین اندیکاتور و روند قیمت واگرایی نزولی وجود دارد و Rsi هم سیگنال بازگشت قیمت به سمت پایین را می‌دهد. با این تفاسیر بهتر است اجازه دهید تا قیمت پولبک خود را تکمیل کند و سپس وارد پوزیشن معاملاتی شوید. اما در سناریویی با احتمال پایین‌تر، در صورتی که تون کوین به روند صعودی خود ادامه داد و موفق شد از 7.8 دلار عبور کند محدوده 8.1 دلار را به عنوان یک مقاومت جدی در نظر داشته باشید.

 

سخن آخر

تون کوین TON بر خلاف بسیاری از ارزهای بازار هنوز روند صعودی خود را از دست نداده و سرمایه‌گذاران را امیدوار نگه‌ داشته است. در صورتی که قصد خرید این ارز را دارید حتما به رفتار قیمت در محدوده های عنوان شده در تحلیل تکنیکال توجه کنید تا خرید خود را به شکلی منطقی انجام داده باشید. ترید‌های روزانه هم توجه داشته باشند که در حال حاضر امکان پولبک قیمت به ناحیه 7 دلار بیشتر از دیگر حالات می‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها