انتقال تتر در شبکه لایتنینگ

موسسه سینونیم (Synonym) که یکی از زیر مجموعه های شرکت عرضه کننده استیبل کوین مشهور تتر است. اواسط هفته گذشته این موسسه اولین انتقال توکن تتر (USDT) بر بستر شبکه لایتنینگ بیت کوین را با موفقیت پشت سر گذاشت. این انتقال آزمایشی حرکت بسیار مثبتی در جهت اثبات قابلیت های بیت کوین و شبکه لایتنینگ برای انتقال توکن های مختلف در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن است.

به گزارش های کوین مگزین، بلاک چین بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز و تغییرناپذیر است. از سوی دیگر لایتنینگ می تواند نوآوری را در اکوسیستم بیت کوین تقویت کند. چراکه از این طریق می توان دارایی های جدیدی را با استفاده از امکانات این راه حل بلاک چینی لایه دوم منتشر کرد. علاوه بر این، توکن هایی که در آینده در شبکه لایتنینگ بیت کوین عرضه شوند، از سرعت بالا و کارمزد ناچیز این پروتکل بهره مند خواهد شد. همچنین کاربران هم تجربه بهتری در استفاده از سیستم های پرداختی مبتنی بر بلاک چین خواهند داشت.

جان کاروالیو (John Carvalho)، مدیرعامل موسسه سینونیم، دو روز پیش در پاسخ به این سوال که چرا به جای استفاده از دیتابیس ها و سرورهای متمرکز، باید شبکه لایتنینگ را برای عرضه یک توکن انتخاب کرد، گفت دیتابیس‌ های متمرکز برخلاف بیت کوین، ابزار دیجیتالی در اختیار کاربران قرار نمی‌ دهند که بتوان با آن مالکیت یک دارایی را اثبات کرد. کاروالیو می گوید شرکت آنها، کاربران و توسعه‌ دهندگان را به معرفی فناوری‌ های جدید و راهکارهای جایگزین تشویق می‌ کند. مؤسسه سینونیم هم در نهایت بهترین روش را برای انتقال تتر به اکوسیستم بیت کوین انتخاب خواهد کرد.

 

آینده شبکه لایتنینگ

 

آینده شبکه لایتنینگ

اقدام اخیر سینونیم با استفاده از اومنی لیر (Omini Layer)، پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بیت کوین و پلتفرم اومنی بولت (OmniBOLT) انجام شد. اومنی بولت یک راهکار بلاک چینی است که با استفاده از آن می توان دارایی های موجود در اومنی لیر را در شبکه لایتنینگ به گردش در آورد. 

به نقل از مدیرعامل موسسه سینونیم، تراکنش های مبتنی بر اومنی در واقع تراکنش های بیت کوینی محسوب شوند که با فراداده (Metadata) همراه هستند؛ به این معنی که در این روش برخلاف پروتکل های دیگر، نیازی به یک بلاک چین جداگانه نیست.

امکان انتقال تتر با استفاده از شبکه لایتنینگ هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است. پائولو آردوینو (Paola Ardoino)، مدیر توسعه فناوری تترگفت:

همچنان کارهای زیاد برای توسعه اومنی لیر و اومنی بولت وجود دارد تا شبکه لایتنینگ دیگر برای عرضه ارزهای دیجیتال مختلف آماده شود.

گفتنی است شرکت سینونیم در ماه های آینده کیف پول خود را در قالب اپلیکیشن موبایلی و افزونه مرورگر عرضه خواهد کرد. همچنین قرار است این کیف پول از توکن های مبتنی بر شبکه لایتنینگ و پروتکل اسلش تگز (Slashtags) هم پشتیبانی کند. اسلش تگز نیز یکی از برنامه های موسسه سینونیم است که مانند اومنی بولت طراحی مبتنی بر بیت کوین و لایتنینگ دارد. ضمن اینکه انتظار می رود یکی دیگر از محصولات این شرکت که بلاک تنک (Blocktank) نام دارد، به تامین نقدینگی لازم برای شبکه لایتنینگ کمک کند.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سامیار
سامیار
2 سال قبل

اگر ما روی شبکه لاینینگ انتقال بدیم کیفمون لایتنینگ پشتیبانی نکنه چی میشه؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سامیار

سلام
به کل شما باید با کیف پولی کار کنید که شبکه انتقال مبدا و مقصد یکی باشه
اگه کیف پولتون اینجا مبدا باشه و بخواین به یک آدرس شبکه لایتنینگ دارایی بفرستید ممکنه تراکنش شما گم بشه و دیگه راه برگشت نداشته باشید

مهتاب
مهتاب
2 سال قبل

بسیار عالی هست مطالبتون

sadegh
sadegh
2 سال قبل

شبکه لایتنینگ شبکه با خیلی خوبیه هم سرعت بالایی داره و هم کارمزد پایین اونم نزدیک به صفر
باید همه ارزا کم کم برن رو یه همچین شبکه ای

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  sadegh

بله واقعا یکی از بهترین شبکه های انتقاله