روش های انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول (بررسی صرافی های معروف خارجی)

در چندین سال اخیر صرافی های زیادی به صورت متمرکز (Centralized Exchange) و غیرمتمرکز (Decentralized Exchange) راه اندازی شدند که هر یک از قابلیت‌های متفاوتی برخوردارند. به طور مثال در صرافی های متمرکز از بدو ثبت نام کیف پول ارز دیجیتالی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که رمز ارزهای خریداری شده به صورت خودکار درون این کیف پول ها ذخیره می‌شود. اما صرافی های غیرمتمرکز شرایط متفاوتی دارند و کاربران باید پیش از خرید ارزهای دیجیتال کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری خود را به صرافی متصل کنند.

البته قابل ذکر است که انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری برای صرافی های متمرکز نیز گزینه مناسب‌تری است. برهمبن اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص آموزش انتقال ارز دیجیتال به کیف پول و موارد زیر بپردازیم.

  1. انتقال ارز دیجیتال به کیف پول چه اهمیتی دارد؟
  2. نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول 
  3. چگونه ارز دیجیتال خود را به کیف پول انتقال دهیم؟

 

انتقال ارز دیجیتال به کیف پول چه اهمیتی دارد؟

 

انتقال ارز دیجیتال به کیف پول چه اهمیتی دارد؟

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم انتقال ارز دیجیتال به کیف پول گزینه مناسب‌تری است و این کار از مزایای زیادی برخوردار است. زیرا زمانی که کاربران دارایی‌های خود را از پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال به کیف پول های اختصاصی انتقال می‌دهند می‌توانند دارایی‌های خود را از خطراتی همچون هک و سرقت درامان نگه دارند.

همچنین این موضوع باعث می‌شود کاربران بتوانند بر روی رمز ارزهای خود نظارت داشته باشند و از امنیت آن‌ها مطمئن شوند. البته بیشتر کیف پول های ارز دیجیتال از قابلیت استیکینگ برخوردارند. برهمین اساس کاربران می‌توانند با انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول دارایی‌های خود را درون ولت ها قفل کنند و در ازای آن پاداش دریافت کنند و از این روش درآمد کسب کنند. برهمین اساس می‌توان گفت انتقال ارز دیجیتال به کیف پول از اهمیت زیادی برخوردار است. برهمین اساس در ادامه قصد داریم به چگونگی انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری بپردازیم.

 

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

 

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

انتقال ارزهای دیجیتال از صرافی به کیف پول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با انجام این کار می‌توانید از امنیت دارایی‌های خود اطمینان داشته باشید. البته برای انتقال ارزهای دیجیتال باید مراحل متفاوتی را طی کنید تا دارایی‌های دیجیتالی شما به درستی به مقصد برسد. در غیر این صورت ممکن است رمز ارزهایی که انتقال دادید با خطر مواجه شوند یا به طور کاملا دارایی شما از بین برود. برای اینکه بتوانید به راحتی و به درستی رمز ارزهای خود را انتقال دهید.

در زمان انتقال ارزهای دیجیتال ابتدا باید به شبکه انتقال دقت کنید زیرا در زمان برای انتقال ارزهای دیجیتال شبکه مبدا و مقد باید یکسان باشد در غیر این صورت دارایی شما به مقصد یا همان کیف پول ارز دیجیتال نمی‌رسد و به آدرس نامشخصی انتقال داده می‌شود. در این صورت کاربران دارایی به آدرس نامشخصی انتقال داده می‌شود و در بیشتر مواقع امکان بازیابی کوین و توکن وجود ندارد.

 

چگونه ارز دیجیتال خود را به کیف پول انتقال دهیم؟

 

چگونه ارز دیجیتال خود را به کیف پول انتقال دهیم؟

برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول نرم افزاری ابتدا وارد ولت خود شوید سپس گزینه Receive یا Deposit را انتخاب کنید. البته انجام این مراحل برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری نیز صدق می‎‌کند و در نحوه انتقال تفاوتی با یکدیگر ندارند. از همین رو پس از انتخاب Receive یا Deposit و رمز ارز مورد نظر باید شبکه انتقالی خود را انتخاب کنید در این بین دقت کنید که شبکه مبدا و مقصد یکسان باشد و صرافی مورد نظر نیز از شبکه انتخابی پشتیبانی کند.

در گام بعدی آدرس رمز ارز براساس شبکه انتخابی درون کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. البته دقت کنید که تمامی آدرس رز ارزها با یکدیگر متفاوت‌اند. برهمین اساس در زمان انتقال رمز ارزها به این نکته توجه کنید. پس از گذراندن مراحل و اطمینان از آدرس شبکه بهتر است آن را کپی کنید. سپس وارد حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال شوید و به دنبال رمز ارز مورد نظر بگردید. در این بخش گزینه  وارد صرافی مورد نظر شوید و گزینه Withdraw یا برداشت را انتخاب کنید و آدرس کپی شده را وارد کرده و در آخر بر روی گزینه Withdraw کلیک کنید.

برهمین اساس در صورت انجام تمامی مواردی که به آن اشاره شد شارژ کیف پول ارز دیجیتال شما به درستی انجام می‌شود. البته دقت کنید که کارمزد انتقال ارز دیجیتال به کیف پول به شبکه انتخابی شما برای برداشت رمز ارزها بستگی دارد. همچنین مدت زمان انتقال ارز دیجیتال به کیف پول، به شبکه انتخابی شما بستگی دارد. همچنین بهتر است بدانید که تمامی مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم برای انتقال ارز دیجیتال در صرافی ایرانی و خارجی صدق می‌کند.

 

جمع بندی

در چندین سال اخیر بازار ارزهای دیجیتال با پیشرفت‌های زیادی همراه بود و همین موضوع باعث جلب توجه کلاهبرداران و افراد سودجو شد. از همین رو سرمایه گذاران بهتر است برای درامان نگه داشتن دارایی‌های خود تمامی مسائل امنیتی را انجام دهند. برهمین اساس انتقال ارز دیجیتال کیف پول برای در امان نگه داشتن دارایی‌های خود گزینه مناسبی است. زیرا کاربران از این طریق می‌توانند از امنیت رمز ارزهای خود اطمینان داشته باشند. برهمین اساس در ابتدا بهتر است به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال باشید تا بتوانید براساس موارد که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم رمز ارزهای خود را به کیف پول های ارز دیجیتال انتقال دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها