تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI؛ تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

یونی سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و توکن UNI به عنوان رمزارز بومی این صرافی شناخته می‌شود. صرافی‌های غیرمتمرکز که به اختصار DEX خوانده می‌شوند یکی از خدمات مهم دنیای بلاکچین برای کاربران هستند. در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله‌گران این امکان را دارند تا بدون واسطه و حضور هیچ شخص یا نهاد ثالثی به معامله بپردازند و این کار صرفا براساس قراردادهای هوشمند صورت می‌گیرد. طبیعتا چنین صرافی‌هایی نیاز به احراز هویت ندارند و خطراتی مانند محدودیت و تحریم کاربران وجود ندارد. مجموعه این عوامل سبب شده تا توکن‌های مربوط به صرافی‌های غیرمتمرکز با اقبال خوبی مواجه شوند و UNI هم یکی از این توکن‌ها است.

امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال یونی سواپ همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن بپردازیم. یونی سواپ طی 24 ساعت اخیر حدود 6 درصد افت قیمت داشته و با مارکت کپ 4 میلیارد دلار در رتبه 23 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ در تایم فریم 1D

در تحلیل تکنیکال هرگاه قصد داشتید از روند کلی قیمت اطلاع پیدا کنید ترجیحا باید به سراغ تایم فریم‌های بالاتر از 1 ساعته بروید تا از هیجانات کوتاه مدت بازار فاصله بگیرید و تحلیل منطقی‌تری داشته باشید. آگاهی از روند قیمت سبب می‌شود از احساسات بازار مطلع شوید. این امر موجب می‌شود از تصمیم‌گیری برخلاف جریان بازار پرهیز کنید چرا که از عوامل اصلی ضرر کردن در بازار مالی می‌باشد. برای تعیین روند قیمت توکن یونی به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه 1D‌ می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار بتوانیم تحلیل با ثباتی هم ارائه دهیم. این تحلیل به کمک نمودار سایت tradingview صورت می‌گیرد.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ در تایم فریم 1D

 

با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال یونی در تایم فریم روزانه متوجه خواهید شد طی 5 ماه گذشته و پس از رسیدن قیمت به محدوده 17 دلار روند نزولی آغاز شده و طی این ریزش حمایت‌های مهمی 11 و 9 دلار هم از دست رفته‌اند. در حال حاضر کندل‌های قیمتی یونی به محدوده حمایتی استاتیک و مهم 6 دلار رسیده‌اند. ادامه روند قیمت وابسته به نحوه شکل‌گیری کندل‌ها در این ناحیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. در صورت حمایت مناسب از قیمت این امکان وجود دارد که یونی خود را بازیابی کند و حتی تا مقاومت 10 دلار پیش برود اما چنانچه قدرت ریزش زیاد باشد امکان رسیدن قیمت به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد. اولین حمایت مهم پس از 6 دلار ناحیه 4.8 دلار است.

در شرایط فعلی کندل‌های قیمت پایین‌تر از خط EMA20‌ هستند و فاصله نسبتا زیادی با این خط گرفته‌اند. در تحلیل تکنیکال معمولا قیمت علاقه دارد که نزدیک به این خط حرکت کند. اندیکاتور RSI نیز با اینکه در محدوده منفی قرار دارد در حال نزدیک شدن به منطقه اشباع فروش است. این عوامل باعث می‌شوند انتظار یک حرکت اصلاحی جزئي از یونی را داشته باشیم و بعد از آن تکلیف ادامه روند مشخص خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ در تایم فریم 30m

اکثر تریدرها و افرادی که به صورت روزانه از بازار نوسان‌گیری می‌کنند به تایم فریم‌های پایین‌تر از یک ساعته علاقه‌مند هستند. معامله در این تایم فریم باعث می‌شود طی مدت زمان کوتاهی بهره خود را از بازار ببرند. از جمله ویژگی‌های ترید در بازار ارزدیجیتال می‌توان به نوسان بالا و معامله به صورت اهرم‌دار در هر دو جهت خرید و فروش است.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ در تایم فریم 30m

 

جهت اینکه شرایط یونی را برای نوسان‌گیری تعیین کنیم تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه (30m) انجام می‌دهیم تا جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم در این تایم فریم وضعیت یونی کمی مساعدتر است و به نظر می‌رسد در صورت رعایت نسبت ریسک به ریوارد مناسب شانس موفقیت برای پوزیشن‌های buy بیشتر باشد. منطقه حمایتی 6 دلار تا این لحظه توانسته مانع از ریزش قیمت شود و کندل‌ها را به بالای EMA20 هدایت کرده است.

اندیکاتور RSI هم که از ابزارهای کمکی تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید وارد فاز مثبت شده و سیگنال صعودی می‌دهد. پیش‌بینی می‌ؤود یونی سواپ بتواند در مرحله اول تا حوالی 7.2 دلار رشد کند و پس از آن باید منتظر واکنش قیمت به این محدوده باشیم. این تحلیل تا زمانی که حمایت 6 دلار از دست نرفته اعتبار دارد و پس از آن شرایط به نفع پوزیشن‌های sell تغییر می‌کند.

 

سخن آخر

ریزش قیمت ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر ممکن است این تفکر را در شما به وجود آورد که فرصت مناسبی برای خرید در کف قیمت به وجود آمده است. قبل از هرچیز باید بدانید که کف قیمت به صورت قطعی وجود ندارد و هر محدوده‌ای می‌تواند شکسته شود. بنابراین توجه به تحلیل تکنیکال و روندهای شکل گرفته الزامی می‌باشد. چنانچه قصد خرید یونی سواپ را دارید بهتر است از شکل‌گیری روند صعودی مطمئن شوید و سپس اقدام خود را عملی کنید. در غیر این صورت امکان دارد در دام نوسانات بازار گرفتار شوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها