تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI؛ تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

یونی سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و توکن uni به عنوان رمزارز بومی این صرافی شناخته می‌شود. صرافی‌های غیرمتمرکز که به اختصار DEX خوانده می‌شوند یکی از خدمات مهم دنیای بلاکچین برای کاربران هستند. در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله‌گران این امکان را دارند تا بدون واسطه و حضور هیچ شخص یا نهاد ثالثی به معامله بپردازند و این کار صرفا براساس قراردادهای هوشمند صورت می‌گیرد. طبیعتا چنین صرافی‌هایی نیاز به احراز هویت ندارند و خطراتی مانند محدودیت و تحریم کاربران وجود ندارد. مجموعه این عوامل سبب شده تا توکن‌های مربوط به صرافی‌های غیرمتمرکز با اقبال خوبی مواجه شوند و UNI هم یکی از این توکن‌ها است.

امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال یونی سواپ همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن بپردازیم. یونی سواپ طی 24 ساعت اخیر بدون تغییر بوده و با مارکت کپ 3.8 میلیارد دلار در رتبه 23 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI در تایم فریم روزانه 1D

در تحلیل تکنیکال هرگاه قصد داشتید از روند کلی قیمت اطلاع پیدا کنید ترجیحا باید به سراغ تایم فریم‌های بالاتر از 1 ساعته بروید تا از هیجانات کوتاه مدت بازار فاصله بگیرید و تحلیل منطقی‌تری داشته باشید. آگاهی از روند قیمت سبب می‌شود از احساسات بازار مطلع شوید. این امر موجب می‌شود از تصمیم‌گیری برخلاف جریان بازار پرهیز کنید چرا که از عوامل اصلی ضرر کردن در بازار مالی می‌باشد. برای تعیین روند قیمت توکن یونی به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه 1D‌ می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار بتوانیم تحلیل با ثباتی هم ارائه دهیم. این تحلیل به کمک نمودار سایت tradingview صورت می‌گیرد.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI در تایم فریم روزانه 1D

 

روند قیمت یونی در این تایم فریم به وضوح نزولی است و حمایت‌های مهم این رمزارز یکی پس از دیگری از دست رفته‌اند. طی هفته گذشته حمایت استاتیک 6.5 دلار نیز شکسته شد و کار برای بازشگت یونی به روند صعودی سخت‌تر شد. در حال حاضر به نظر می‌ٰسد قیمت در حال تکمیل پولبک به ناحیه شکسته شده 6.5 دلار است. در صورتی کع این پولبک تکمیل گردد و یونی موفق نشود به بالای این سطح برسد باید منتظر ادامه روند ریزشی باشیم.

عبور RSI‌ از محدوده 50 و کراس شدن خط آبی رنگ EMA20‌ به سمت بالا می‌توانند امیدواری‌ها را برای ریکاوری قیمت یونی افزایش دهند اما تا به این لحظه اتفاقات گفته شده رخ نداده‌اند. توجه داشته باشید که در صورت تثبیت قیمت یونی بالاتر 6.5 دلار می‌توانیم درباره تغییر روند صحبت کنیم و در غیر این صورت UNI همچنان در مسیر ریزش قرار خواهد داشت. اولین محدوده حمایتی جدی نیز 4.5 دلار خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI در تایم فریم 30m

اکثر تریدرها و افرادی که به صورت روزانه از بازار نوسان‌گیری می‌کنند به تایم فریم‌های پایین‌تر از یک ساعته علاقه‌مند هستند. معامله در این تایم فریم باعث می‌شود طی مدت زمان کوتاهی بهره خود را از بازار ببرند. از جمله ویژگی‌های ترید در بازار ارزدیجیتال می‌توان به نوسان بالا و معامله به صورت اهرم‌دار در هر دو جهت خرید و فروش است.

 

تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI در تایم فریم 30m

 

به نظر می‌رسد اصلاح صعودی یونی در این تایم فریم با رسیدن قیمت به 6.5 دلار به پایان رسیده است و قیمت قصد دارد به مسیر ریزشی خود بازگردد. در این تایم فریم احتمال تشکیل الگوی سقف دو قلو وچود خواهد داشت. با توجه به شرایط موجود در نمودار UNI تا زمانی که قیمت پایین‌تر از 6.5 دلار در حال معامله شدن است بهتر است اولویت خود را به پوزیشن‌های sell اختصاص بدهید و محدوده‌های 6 دلار به پایین را به صورت پله‌ای به عنوان حد سود در نظر بگیرید.

اما چنانچه یونی موفق شود به بالای 6.5 دلار برسد شرایط تغییر کرده و شانس موفقیت در پوزیشن‌های buy افزایش می‌يابد.

 

سخن آخر

در حال حاضر شرایط در بازار ارزدیجیتال به گونه‌ای هست که بهترین نماد‌ها از لحاظ فاندمنتال هم از شرایط مناسب تکنیکالی برخوردار نیستند و در فاز ریزشی قرار دارند. بنابراین خرید در قیمت‌های فعلی نمی‌تواند تضمین کننده سودآوری در مدت زمانی کوتاه باشد. چنانچه قصد خرید دارید بهتر است رفتار قیمت در نواحی مهم عنوان شده در تحلیل تکنیکال را مورد بررسی قرار دهید و پس از اینکه واکنش مورد نظر خود را مشاهده کردید تصمیماتتان را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها