تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI؛ تاریخ 3 مرداد 1403

ارز دیجیتال یونی توکن بومی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ به شمار می‌آید. صرافی‌های غیرمتمرکز گونه‌ای از صرافی هستند که تحت حاکمیت یا مدیریت هیچ شخص و نهاد خاصی قرار ندارند و در بستر بلاک‌چین طبق قراردادهای هوشمند عمل می‌کنند. این صرافی‌ها مزایایی مانند عدم محدودیت و تحریم کاربر، اتصال مستقیم کیف پول به صرافی، عدم نیاز به پرداخت هزینه برای لیست کردن توکن و… دارند. ضمنا صرافی یونی سواپ به صورت منبع باز ارائه شده و هر شخصی می‌تواند کدهای این صرافی را برای ایجاد یک بستر جدید استفاده کند. این‌ها تنها بخشی از مزایای پلتفرم یونی سواپ هستند و طبیعی است اگر افراد زیادی تمایل به خرید توکن بومی این صرافی یعنی uni را داشته باشند.

امروز 3 مرداد 1403 با تحلیل تکنیکال توکن یونی سواپ همراه شما هستیم تا محدوده‌های مهم قیمت مانند حمایت و مقاومت‌ها را تعیین کنیم و روند حرکتی این توکن را پیش‌بینی نماییم. توکن یونی سواپ در حال حاضر در رتبه 24 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و حجم سرمایه در گردش آن حدودا 4.7 میلیارد دلار است.

 

روند قیمت یونی سواپ UNI

در تحلیل تکنیکال برای آگاهی از احساسات و تفکر غالب معامله‌گران در بازار ابتدا سعی می‌کنیم روند کلی قیمت را مشخص کنیم. این کار سبب می‌شود از عملکرد در خلاف جهت بازار جلوگیری کنیم. خرید یا فروش در خلاف جهت بازار یکی از اشتباهات رایج می‌باشد و به سرعت هم تاثیر خود را بر سرمایه شما نمایان خواهد کرد. جهت اینکه روند قیمت یونی سواپ را مشخص کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه (1D) می‌رویم. تحلیل در این تایم فریم از ثبات بالاتری برخوردار است چرا که کندل‌ها در مدت زمان طولانی‌تری شکل می‌گیرند و از احساسات بازار کاسته می‌شود. ضمن اینکه دید وسیع‌تری هم نسبت به بازار خواهیم داشت. این تحلیل به کمک نمودار سایت tradingview انجام می‌شود.

 

روند قیمت یونی سواپ UNI

 

نمودار تحلیل تکنیکال یونی در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که روند قیمت این توکن همچنان سیر نزولی دارد. یونی سواپ بعد از ثبت قیمت 17 دلار در اسفند ۱۴۰۲ وارد فاز نزولی شد و در حال حاضر نشانه‌ای مبنی بر خروج از وضعیت از خود بروز نمی‌دهد. از دست رفتن حمایت 9 دلار در روزهای اخیر باعث شد که روند نزولی این توکن بار دیگر مورد تایید واقع شود.

متاسفانه جو مثبت بازارارزهای دیجیتال طی هفته گذشته هم تاثیر چندانی بر قیمت یونی سواپ نداشته و همچنان پایین‌تر از 9 دلار معامله می‌شود. اندیکاتور RSI هم در میانه مسیر خود قرار دارد و خبری از رسیدن به مناطق اشباع خرید یا فروش نیست. تثبیت کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20 هم نمی‌تواند خبر مثبتی برای طرفداران این توکن باشد.

با این تفاسیر رسیدن قیمت یونی سواپ ‌به 6.5 دلار دور از ذهن نیست و این محدوده می‌تواند حمایت خوبی از قیمت انجام دهد. توجه داشته باشید در تحلیل تکنیکال قطعیت کامل وجود ندارد و در صورتی که یونی بتواند خود را به بالاتر از 9 دلار رسانده و تثبیت داشته باشد شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد. اما در حال حاضر احتمال ادامه روند نزولی بیشتر است.

 

شرایط یونی سواپ برای نوسان گیری

شاید علاقه برخی افراد به بازار کریپتو ناشی از نوسانات و ترید کردن در این بازار باشد. بازاری که به سبب نوسانات قابل توجه از حذابیت بالایی برای معامله‌گران برخوردار است. ترید در بازار مالی به خصوص کریپتو نیازمند دانش کافی در زمینه تحلیل تکنیکال می‌باشد و در غیر این صورت موجب شکست شما می‌شود. جهت اینکه شرایط یونی سواپ را برای نوسان‌گیری بررسی کنیم تایم فریم تحلیل تکنیکال را به 30 دقیقه تغییر می‌دهیم تا نوسانات بیشتری قابل مشاهده باشد.

 

شرایط یونی سواپ برای نوسان گیری

 

شرایط فعلی یونی سواپ در تایم فریم 30m احتمالا به مذاق تریدرها خوش نمی‌آید چرا که هیچ روند صعودی یا نزولی در نمودار مشاهده نمی‌شود و قیمت با نوسان کمی در حال پیشروی است. در چنین شرایطی احتمال رسیدن قیمت به حد ضرر بالا است و نوسان‌گیری ریسک بالایی خواهد داشت. اما چنانچه قصد ترید بر روی این نماد را دارید بهتر است منتظر رسیدن قیمت به حمایت 7.6 دلار یا مقاومت 8.2 دلار باشید. با رسیدن قیمت به این نواحی و مشاهده رفتار کندل‌ها می‌توان تصمیم منطقی‌تری برای پوزیشن‌گیری اتخاذ کرد.

 

سخن آخر

یونی سواپ علیرغم شرایط مناسب فاندامنتال از وضعیت تکنیکالی خوبی برخوردار نیست و تحلیل تکنیکال این توکن نشان دهنده ادامه روند نزولی در قیمت می‌باشد. خرید یا فروش یونی در شرایط فعلی ریسک نسبتا بالایی دارد و می‌تواند به یک‌باره موجب زیان دیدن شما بشود. برای تصمیم‌گیری منطقی‌تر اجازه بدهید تا قیمت در نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال واکنش خود را نشان بدهد و متناسب با این واکنش اقدامات خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها