هشدار ؛ مراقب توکن های جعلی کوین مارکت کپ باشید!!

تقریبا دو روز پیش، در یکی از قسمت های سایت کوین مارکت کپ (coin market cap) پیامی درباره فروش توکن رسمی این پلتفرم منتشر شد که لینک موجود در این پیام کاربران را به یک صفحه جعلی برای واریز ارز دیجیتال به یک آدرس ناشناس هدایت می کرد. آن طور که معلوم است، این پیام مرتبط با هکرهایی است که توانستند به صفحه رسمی تیم کوین مارکت کپ در این بخش نفوذ کنند.

به گزارش کریپتو نیوز، چندی پیش اشخاص ناشناسی با هدف کلاهبرداری از کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال، حساب رسمی کوین مارکت کپ در شبکه اجتماعی کریپتو تاون (Cryp Town) را هک و لینک هایی در آن منتشر کردند که به خرید توکن جعلی این پلتفرم می شد. گفتنی است کریپتو تاون یکی از بخش های جدید وب سایت coin market cap است که کاربران و پروژه های مختلف می توانند در آن پست هایی مشابه توییت منتشر کنند.

با توجه به تصاویری که کاربران منتشر کردند، حساب رسمی coin market cap در کریپتو تاون، پستی را به اشتراک گذاشت که در واقع یک اطلاع رسانی برای پیش فروش توکن های این پلتفرم بود. در این پست که با عنوان “پیش فروش رسمی کوین مارکت کپ” منتشر شد. از کاربران سایت خواست تا برای خرید توکن “CMC” روی یک لینک جعلی کلیک کند.

 

اسکرین‌شات مروبط به پست هکرها در صفحه رسمی کوین مارکت کپ

 

کوین مارکت کپ در مورد این توکن های جعلی چه گفت؟

در حالی که کوین مارکت کپ مستقیما درباره این اتفاق صحبت نکرد، در بیانیه ای به کاربران هشدار داد که تیم آنها هرگز پول، کلید های خصوصی کیف پول یا هر گونه اطلاعات شخصی دیگری را از کاربران این پلتفرم درخواست نمی کند. همچنینافزود که پیام هایی با محتوای مشابه، با تیم آنها ارتباطی ندارد.

تیم این پلتفرم گفت:

“کوین مارکت کپ یک سرویس رسانه ای فعال در زمینه اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال است. این سایت برنامه ای برای پیش فروش توکن ندارد. مراقب کلاهبردارانی که از نام ما سوءاستفاده می کنند، باشید.”

کارشناسان می گویند تشخیص این کلاهبرداری کار بسیار ساده ای است. دیمیتری میشون (Dmitry Mishunin)، بنیان گذار و مدیر عامل هش اکس (HashEx)، شرکت فعال در زمینه ارائه مشاوره های فنی مرتبط با بلاک چین، گفت:

“مهاجمان درگیر با این جمله از کاربران خواستند تا مقداری پول به یک آدرس شخص ثالث واریز کنند. بعید است که چنین شرکت بزرگی بدون داشتن قرارداد هوشمند و تنها با معرفی یک کیف پول بخواهد اقدام به فروش توکن کند.”

از ابتدای سال 2022 تاکنون، جرائم مرتبط با ارزهای دیجیتال روند رو به رشد را حفظ کردند. این موضوع را میتوان در تعداد و اندازه هک های اخیر مشاهده کرد. یکی از این هک های بزرگ سرقت بیش از 600 میلیون دلار ارز دیجیتال از رونین (Ronin)، شبکه متعلق به بازی بلاک چینی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) است که بزرگترین سرقت تاریخ ارزهای دیجیتال هم محسوب می شود.

سعی کنید قبل از هر اقدام خرید و فروشی تمام جوانب امنیتی را رعایت کنید. اگر به هر قسمتی مشکوک بودید از پشتیبانی کمک بگیرید و بدون جمع آوری اطلاعات کافی را جمع آوری کنید و از حرکت خود مطمعن شوید. اگر شما هم تجربه ای در زمینه های کلاهبرداری های حوزه ارز دیجیتال دارید، با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریا
پریا
2 سال قبل

مطلع کردن ما واقعا لازمه تو این شرایط ممنونم ازتون🙏🏻

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  پریا

سلام
ممنون خوشحالم که واستون مفید بوده🙏

احمد
احمد
2 سال قبل

خیلی شرایط سختی شده آدم باید حواسش به همه چی باشه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  احمد

بله درسته
اطلاعات تو این زمینه ها خیلی مهمه قبل از هر اقدامی در این بازار مالی بهتره اطلاعات خودتون را کامل کنید

شایان
شایان
2 سال قبل

میخواستم بدونم صرافی شما کلاس هایی برگزار نمی کند که افرادی مثل ما با اطلاعات کامل معامله کنند که همچین مشکلاتی پیش نیاید

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شایان

سلام
خیر دوست عزیز دوره و کلاسی اینجا بر گذار نمی شه اما به آموزش ها و اخبار ما و باقی سایت ها می تونید نتیجه مطلوب رو بگیرید