هشدار انجمن بلاک چین به کاربران ایرانی

انجمن بلاک چین ایران اخیرا با انتشار بیانیه ای هشدار داد که به تازگی مواردی از شناسایی و برچسب گذاری دارایی کاربران ایرانی در پلتفرم های خارجی ارز دیجیتال مشاهده شده است. کارشناسان این انجمن به تریدرها و معامله گران ایرانی توصیه کردند که نکات امنیتی را برای پیشگیری از گسترش این برچسب گذاری ها رعایت کنند. طبق بیانیه انجمن بلاک چین ایران یا انجمن فناوران زنجیره های بلوک، این هشدار رابطه با شناسایی و برچسب زنی دارایی ایرانیان در پلتفرم های خارجی است.

 

ریسک شناسایی دارایی کاربران ایرانی در پلتفرم های خارجی

 

انجمن بلاک چین ایران ریسک سرمایه گذاری در پلتفرم های خارجی را هشدار داد!

این انجمن بارها در زمینه شناسایی و برچسب زنی دارایی های دیجیتال مبتنی بر بستر فناوری بلوک هشدار داد. فناوری بلاک چین ماهیتی شفاف و قابل رصد دارد. اگر یک دارایی دیجیتال به هویت یا مختصات جغرافیایی مشخصی قابل انتساب باشد، می توان رد آن را در تراکنش های بعدی نیز از نظر فنی و حتی از نظر حقوقی دنبال نمود. مثلا اگر دارایی دیجیتالی از طریق آی پی یا بر اساس آدرس هایی که به کیف پول مرتبط باشند، می توان پیگیری های فنی یا حقوقی را انجام داد.

شرکت هایی مانند کریستال، چین الیسیس، سایفر تریس و الیپتیک در حال حاضر مشغول ارائه سرویس های متنوع شناسایی و برچسب زنی دارایی های دیجیتال هستند. پس از این شناسایی، اگر دارایی دیجیتال کاملا غیرمتمرکز باشد پذیرندگان متمرکز می توانند پس از دریافت دارایی، آن را بلاک کنند. فرضا اگر دارایی شما بیت کوین باشد و پذرندگان آن نیز همچنین می توانند از پذیرش آن به عنوان ارزش امتناع نمایند. اگر این دارایی دیجیتال امکان فریز شدن در کیف پول را دارد، مانند تتر، می توان آن را در کیف پول خود مالک فریز نماید.

 

راه کارها انجمن بلاک چین برای کاهش ریسک 

اخیرا مواردی از برچسب زنی روی دارایی های کاربران، حتی در پلتفرم های تبادل غیر متمرکز مانند “1inch” نیز مشاهده شد. این موارد با گزارش برچسب دارایی کاربران کشورهای تحت تحریم، منجر به اعمال بلاک کردن دارایی در سکوهای پذیرنده ای مانند بایننس شد.

رعایت این نکات ایمنی توسط کسب و کار های ایرانی بسیار اهمیت دارد و بخشی از مسئولیت آنها برای امنیت دارایی کاربران محسوب می شود. کاربران نیز باید نکات ساده مثل عدم استفاده از اکسپلورر یا موتور جستجوی بلاک چین و یا فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال با آی پی (IP) ایرانی را فراگیرند. همچنین از انتقال دارایی به صورت مستقیم بین پلتفرم هایی که احتمال شناسایی و اعمال تحریم دارند را رعایت کنند. به این ترتیب، ریسک شناسایی و برچسب گذاری دارایی های خود را کاهش دهند.

 صرافی بیت ایمن یکی از پلتفرم های تبادل ارز دیجیتال داخلی است. همانطور که از اسم بیت ایمن پیداست، تلاش این صرافی صعود به بالاترین سطوح امنیتی برای محافظت از دارایی شما عزیزان است. از جمله اقدامات این صرافی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی اطلاعات پلتفرم و اطلاعات هویتی کاربران توسط پروتکل SSL رمزنگاری می شود و به هیچ عنوان قابلیت سرقت آن وجود ندارد.
  • تمامی فرآیندهای کاربران نظیر ورود به پلتفرم، برداشت دارایی ها و تغییر رمز به صورت تایید دو مرحله ای انجام می شود.
  • در پلتفرم بیت ایمن ذخیره سازی دارایی کاربران به صورت سخت افزاری (Cold Storage) انجام می شود. به همین دلیل به هیچ صورت امکان سرقت و از بین رفتن دارایی های رمزنگاری شده کاربران وجود ندارد.
  • در بیت ایمن هر کاربر کیف پول اختصاصی خود را دارد که می تواند در امنیت کامل دارایی های دیجیتال خود را در آن نگه دارد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدعلی
محمدعلی
2 سال قبل

بیت ایمن بدون شک بهترینی

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  محمدعلی

🙏🙏

محدثه
محدثه
2 سال قبل

باید خیلی مواظب کلاهبرداری های مجازی باشیم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  محدثه

بله حتما تمام نکات رو که در آخر مقاله گفته شده رعایت کنید تا خدایی نکرده متضرر نشید