معرفی رمز ارز آوه (Aave)

حتی اگر هیچ‌اطلاعی درباره ارز دیجیتال و بخش‌های مختلف آن نداشته‌باشید، این مقاله می‌تواند یک دانشنامه کامل برای شما باشد. زیرا امروز قصد داریم طیف گسترده‌ای از مفاهیم ارز دیجیتال را همچون رمز ارزها، دیفای، توکن و نهایتاً معرفی رمز ارز آوه به شما آموزش دهیم. شاید دنیای ارز دیجیتال از دور بسیار پیچیده به نظر برسد و با خود فکر‌کنید که برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی حتماً نیاز به تسلط بر برنامه‌نویسی و کامپیوتر و مسائل اقتصادی دارید. اما با خواندن این مقاله متوجه اشتباه خود می‌شوید.

 

بازار ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

فعالیت در بازار ارز دیجیتال بر‌خلاف تصور اکثر مردم، نه تنها نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارد بلکه برای تبدیل‌شدن به یک تریدر (Trader) خوب، نیاز به آشنایی با اقتصاد و علم تحلیل دارید. تحلیل نمودار تأثیر بسیار بالایی در کیفیت معاملات شما دارد. این تحلیل‌ها شامل تحلیل‌ تکنیکال و فاندامنتال می‌باشد که می‌تواند به شما برای بهبود روند بازار کمک زیادی بکند. البته شناسایی رفتار بازار تنها به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بستگی ندارد بلکه نیاز به علم و تجربه‌ای بسیاری دارد که به تدریج برای شما حاصل می‌شود. اولین نیاز شما، شناسایی ویژگی‌های بازار می‌باشد. ما این ویژگی‌ها را به‌طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

بازار ارز دیجیتال غیر‌متمرکز و بدون‌واسطه است. سرعت و امنیت در آن نسبت به پول‌های رایج امروزی بسیار بیشتر می‌باشد و  امکان جعل‌پول در این بازار از بین رفته‌است. همچنین جلوگیری از تورم یکی از اهدافی است که اکثر ارزهای دیجیتال آن را دنبال می‌کنند. رمز ارز آوه نیز یکی از این ارزهای دیجیتال است که درمدت زمان کوتاهی توجه‌عموم سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد و توانست طرفداران بسیاری را به‌دست آورد. اکنون ما در این مقاله قصد معرفی رمز ارز آوه و کاربردهای آن را داریم. برای این کار ابتدا باید به دسته بزرگ‌تری به نام دیفای رجوع کنیم.

 

معرفی ارز دیجیتال آوه

 

دیفای چیست و رمز ارز آوه چه کاربردی در آن دارد؟

معرفی دیفای و رمز ارز آوه در راستای یک‌دیگر قرار دارند. برای معرفی رمز ارز آوه ابتدا باید با مفهوم دیفای به صورت کامل آشنا شوید. دیفای (DeFi)، به‌معنای امور‌مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) می‌باشد و در این‌سال‌ها ارزهای زیادی با این عنوان وارد بازار ارز کریپتوکارنسی شدند. که رمز ارز یونی‌سواپ، سوشی‌سواپ، پنکیک‌سواپ و آوه چند نمونه از این ارزها هستند. دیفای کاربردهای زیادی دارد که هر‌کدام از ارزهای آن، بخشی از این کاربردها را در بر می‌گیرند. در واقع دیفای هم، مانند بسیاری از عناصر جهان ارز دیجیتال، وجود خود را مدیون شبکه اتریوم است.

اغلب برنامه‌های دیفای بر بستر شبکه اتریوم هستند. ارزهای رمز‌نگاری‌شده بسیاری به‌عنوان یک توکن روی شبکه اتریوم ایجاد شدند که بسیاری از آن‌ها دیفای هستند. به‌طور‌مثال یونی‌سواپ یک صرافی‌غیر‌ متمرکز مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است. این ارز بیشترین مارکت‌کپ (Market Capitalization) یا بزرگی بازار را در بین ارزهای دیفای دارد. معرفی و تحلیل یونی‌سواپ هم در چند روز آینده در بلاگ بیت‌ایمن قرار‌داده‌می‌شود.

 

رمز ارز آوه چیست و چگونه به وجود آمد؟

رمز ارز آوه در تعریف‌ساده، یک‌پلتفرم وام‌دهی غیر‌متمرکز در بازار ارز دیجیتال معرفی می‌شود. این عملکرد می‌تواند جذابیت بالایی برای کاربران داشته‌باشد. زیرا آوه اولین پروتکل وام‌دهی دیفای است که در سال 2017 روانه بازار کریپتو شد. این ارز هم مانند اکثر دیفای‌ها، روی شبکه اتریوم و تحت‌عنوان ETHlend شروع به فعالیت کرد. رمز ارز آوه قابلیت درآمد‌زایی و وام‌دهی سریع و غیر‌متمرکز را برای کاربران شبکه اتریوم فراهم‌کرده‌است. در این شبکه با دادن و گرفتن‌وام بدون دخالت واسطه و نهادهای‌مرکزی، امکان‌درآمد‌زایی و کسب سود ایجاد می‌شود.

در شبکه آوه کاربران می‌توانند 17 ارز دیجیتال (مانند اتریوم) را برای فرآیند پرداخت و دریافت وام استفاده کنند. توکن مخصوص شبکه آوه در بدو راه اندازی Lend نام داشت. این توکن، یک توکن ERC-20 بود که کارمزد تراکنش‌ها را کاهش می‌داد. در‌سال 2018، ETHlend به آوه تغییر نام داد. با این اتفاق، توکن‌های Lend که باید به پلتفرم جدید انتقال داده می‌شدند، Aave نام گرفتند. توکن آوه 100 برابر توکن لند ارزش داشت و در قبال هر 100 لند یک ارز دیجیتال آوه به کاربران داده می‌شد.

 

پلتفرم Aave چگونه کار می کند؟

از آن‌جایی که ما قصد داریم یک آشنایی اولیه برای شما ایجاد کنیم، توضیحات را به‌صورت ساده بیان می‌کنیم. این سادگی بیان موجب درک راحت‌تر شما از بازار می‌شود و از دیدن آن وحشت نمی‌کنید. در معرفی رمز ارز آوه هم از همین تکنیک استفاده شده‌است. رمز ارز آوه به‌زبان ساده، دارای 2 توکن می‌باشد که یکی از آن‌ها توکن بومی Aave و دیگری توکن‌های ATokens می‌باشند.

در‌واقع ATokens به شما اجازه دریافت سود عملیات‌های مالی‌تان را می‌دهند. به‌همان میزان که در این شبکه در فعالیت‌های وام‌دهی و وام‌گیری و تأمین سرمایه فعالیت کنید، سود دریافت می‌کنید. کل کار شبکه آوه حول فعالیت 3 گروه از کاربران می‌چرخد. وام‌دهندگان، وام‌گیرندگان و تأمین‌کنندگان سرمایه، اجزای اصلی شبکه آوه هستند.

 

ارز دیجیتال آوه

 

جایگاه آوه در بازار ارز دیجیتال

در بین هزاران ارز دیجیتال که تا‌کنون به‌وجود آمده‌اند، تنها تعداد کمی از آن‌ها به خوبی مطرح شدند. رمز ارز آوه یکی از این ارزها است. این ارز پس از حدود 4 سال فعالیت خود، اکنون ارزشی 5 میلیارد دلاری دارد. این میزان مارکت‌کپ (Market Cap) برای آوه، رقم رضایت‌بخشی است. ارزش‌بالای آوه، آن را در رتبه 41 بازار کریپتوکارنسی قرار داده‌است. در این رتبه‌بندی ارزهای بیت کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین و کاردانو در جایگاه‌های اول تا پنجم قرار‌دارند.

آوه در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار 1,047,715,567 دلاری، روبرو می‌باشد.  با این که در این 6 سال، ارزش رمز ارز آوه چند هزار برابر شده‌است، اما این ارز جای زیادی برای پیشرفت دارد و مقدار بالای عرضه آوه، می تواند یکی از موانع پیشرفت چشمگیر آن بوده‌است.

 

قیمت ارز دیجیتال آوه

طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ رمز ارز آوه در زمان نوشتن این مقاله پایین‌تر از ATH (All Time High) یا اوج قیمت تاریخی خود قرار‌دارد. قیمت آوه 72.37 دلار می‌باشد که در مقایسه چند ماه گذشته روندی ریزشی را در پی داشته‌است. این کاهش قیمت فرصت مناسبی برای ورود مجدد خریداران به بازار بود. با ریزش قیمت بیت کوین تا حوالی 30 هزار دلار، آلت ‌کوین‌ها هم دچار افت قیمت شدید شدند و این اتفاق فرصت را برای خریداران فراهم کرد تا در قیمت پایین خرید خود را انجام دهند. رمز ارز آوه هم به‌عنوان یک آلت‌کوین دچار ریزش قیمت شد و اکنون آماده حرکت به سمت اهداف قیمتی بالاتر خود می‌باشد.

 

شناسایی رفتار بازار چگونه است؟!

معمولاً تازه وارد‌ها وقتی رشد یک ارز را می‌بینند تصمیم به خرید آن می‌گیرند. باید بدانید که هر ارزی بعد از رشدی که دارد مجددا مقداری عقب‌خواهد نشست تا خریداران خود را به‌آن برسانند. پس لطفا بعد از دیدن رشد ارزها احساسی تصمیم نگیرید. رمز ارز آوه هم‌مانند باقی ارزها این قاعده را رعایت کرد و بعد از رشد موقتی که داشت، مجدداً به خریداران فرصت ورود داد. توجه داشته‌باشید که خرید در کف و فروش در سقف قیمت همیشه امکان‌پذیر نیست. گاهی طمع برای انجام این‌کار می‌تواند شما را از سودی مناسب محروم کند.

 

آوه چیست؟

 

چگونه رمز ارز آوه بخریم؟!

رمز ارز آوه هم مثل سایر رمز ارزها، در صرافی‌های ارز دیجیتال به فروش می‌رسد. بعضی از این صرافی‌ها OTC و برخی دیگر P2P هستند. صرافی‌های OTC به عنوان یک معامله‌گر عمل می‌کنند و معامله شما مستقیماً با آن‌ها انجام می‌شود. اما صرافی‌های P2P این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به طور مستقیم با یک خریدار یا فروشنده حقیقی معامله کنید. هر صرافی سبد ارزی خاص خود را دارد. بعضی صرافی‌ها 10 ارز و بعضی دیگر 20 ارز را پشتیبانی می‌کنند.

در بین صرافی‌های آنلاین دیجیتال که به‌صورت P2P خدمات خود را ارائه می‌دهند، بیت ایمن با داشتن 49 به عنوان پنج صرافی ارز دیجیتال شناخته‌می‌شود. رمز ارز آوه نیز یکی از این ارزها می‌باشد که با کمترین کارمزد، در بیت ایمن معامله می‌شود. صرافی‌های ایرانی کمی از این ارز پشتیبانی می‌کنند و از هر جایی نمی‌توانید آن را بخرید. بیت ایمن با بهترین شرایط، امکان خرید و فروش آوه و سایر ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می‌کند.

 

چرا بیت ایمن؟

بیت ایمن با داشتن کادری مجرب و توانمند، توانسته‌است بستری ایده‌آل را برای معاملات شما فراهم کند. این صرافی در کمال سرعت و امنیت، کامل‌ترین سبد ارزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. امکانات جانبی بیت ایمن، این صرافی را به بهترین انتخاب شما برای خرید رمز ارز آوه و سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده‌است. پشتیبانی 24 ساعته در همه روزهای هفته، مسابقات هفتگی و ماهانه پر جایزه در اینستاگرام، اخبار و آموزش‌های کاملاً رایگان در شبکه‌های اجتماعی و بلاگ بیت ایمن، ثبت نام و احراز هویت سریع و آسان، پایین‌ترین کارمزد در معاملات و کیف‌پول رایگان ارز دیجیتال، همه چیز را برای فعالیت شما در بازار رمز ارزها فراهم کرده‌است.

اکنون می‌تواند بهترین زمان خرید شما باشد. با ورود به سایت بیت ایمن و انجام ثبت نام و احراز هویت خود، از این فرصت طلایی برای کسب حداکثر سود، استفاده کنید. با مطالعه مطالب آموزشی رایگان بلاگ بیت ایمن، می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد معاملات خود داشته‌باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
3 سال قبل

کارتون بیسته👍👍👍