الگوراند چیست؟ همه چیز درباره الگوراند (ALGO)

الگوراند یک پروتکل ارز دیجیتال و بلاک چین است که هدف آن مقیاس پذیری، ایمن و غیرمتمرکز بودن همزمان است. ارز دیجیتال الگوراند از یک الگوریتم اجماع به نام اثبات سهام خالص استفاده می کند. Algorand یکی از پروژه های جدید است که به دنبال گسترش موارد استفاده احتمالی برای ارزهای دیجیتال با افزایش سرعت تراکنش و کاهش زمان لازم برای نهایی شدن تراکنش ها در شبکه خود است. Algorand که به طور رسمی در سال 2019 راه اندازی شد، به دنبال دستیابی به این ویژگی ها از طریق تصمیماتی است که از نحوه طراحی سنتی ارزهای دیجیتال پیروی نکرده است. در ادامه این مقاله با ارز دیجیتال الگوراند ALGO و‌ ویژگی‌ های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

 

الگوراند ALGO چیست؟

الگوراند ALGO یک پروژه بلاک چین منبع باز است که از ایجاد dApps و DeFi بر روی پلتفرم بلاک چین امن، مقیاس پذیر و کارآمد خود پشتیبانی می کند. این امر، بلاک چین Algorand را به یک بلاک چین با کارایی بالا و ایمن با قابلیت های منحصر به فرد قرارداد هوشمند لایه 1 تبدیل می کند که نیازهای توسعه دهندگان و بیش از 500 شرکت را برآورده می کند. با این حال، Algorand قصد دارد تراکنش‌های خود را به 46000 تراکنش در ثانیه افزایش دهد تا بتواند ارزان‌ ترین کارمزد تراکنش ‌ها را در یک شبکه بسیار امن ارائه دهد. الگوراند با استفاده از پروتکل بلاک چین بدون مجوز طراحی شد که می تواند تراکنش های فوری را بدون هیچ گونه ابهامی نهایی کند.

 

تاریخچه

Algorand توسط دانشمند کامپیوتر و استاد انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) سیلویو میکالی به وجود آمد. این شبکه به عنوان لایه زیرساختی عمل می کند که می توانیم روی آن شبکه های رمزنگاری، برنامه های غیرمتمرکز (dapps) و توکن های رمزنگاری ایجاد کنیم. این یکی از برجسته ترین بلاک چین های لایه 1 موجود در اکوسیستم است. الگوراند بر روی مکانیسم PoS کار می کند. سیستم PoS به‌ طور تصادفی کمیته‌ هایی را از دارندگان ALGO شرکت‌ کننده برای اعتبارسنجی و تأیید بلوک بعدی در زنجیره انتخاب می‌کند. گره های الگوراند در مورد آنچه باید در بلاک چین ظاهر شود از طریق فرآیندی به نام PPoS (یا اثبات خالص سهام) به توافق می رسند. این فرآیند از یک سیستم سهامداری برای تأیید تراکنش های جدید و تولید جدید استفاده می کند.

شرکت‌کنندگان (یا گره‌ ها) در شبکه الگوراند می ‌توانند برخی از ALGO خود را در ازای شانس انتخاب تصادفی برای پیشنهاد یک بلوک جدید از تراکنش تأیید شده، به اشتراک بگذارند. در این صورت به برنده، توکن ALGO جدید تعلق می گیرد. شبکه بلاک چین Algorand برای بهبود کارایی و سرعت تراکنش طراحی شد در نتیجه هزینه‌ های تراکنش را به شدت کاهش می‌ دهد.

 

ویژگی های الگوراند

 

ویژگی های الگوراند

Algorand یک شبکه خودپایدار، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که از طیف گسترده ای از برنامه ها پشتیبانی می کند. این سیستم‌ ها امن، مقیاس‌پذیر و کارآمد هستند و همه ویژگی‌های حیاتی برای کاربردهای مؤثر در دنیای واقعی هستند. ارز دیجیتال الگوراند Algorand از محاسباتی پشتیبانی می کند که برای ایجاد اشکال جدید اعتماد نیاز به تضمین عملکرد قابل اعتماد دارند.Algorand یک بلاک چین عمومی جدید است، به این معنی که فناوری آن، در حالی که جدید است، هنوز در شرایط بازار واقعی آزمایش نشده است. الگوراند ارز رمزنگاری شده ALGO را که با هر بلوک جدید در اقتصاد خود معرفی می کند، بین هر کسی که مقدار مشخصی از ارز را در کیف پول خود نگه می دارد، توزیع می کند.

الگوراند همچنین کاربران را قادر می ‌سازد تا قراردادهای هوشمند (توافقنامه ‌های برنامه‌ ای برای ساخت برنامه‌ های غیرمتمرکز) و توکن‌ هایی ایجاد کنند که می ‌توانند هم دارایی‌ های جدید و هم موجود را نشان دهند. نسخه عمومی بلاک چین Algorand اساساً به گونه ای طراحی شد که توسعه دهندگان دیگر را قادر بسازد تا انواع جدیدی از برنامه های کاربردی را ایجاد کنند. این پلتفرم در زمینه املاک، حق چاپ، تامین مالی خرد و موارد دیگر استفاده شده است. خلاصه ای دقیق تر از موارد استفاده را می توانید در وب سایت رسمی پلتفرم الگوند بیابید. ارز دیجیتال Algorand منبع باز است و می توان آن را شبیه سازی کرد، کپی کرد یا در بلاک چین های خصوصی یا مجاز از آن استفاده کرد.

 

قیمت ALGO

 

قیمت ALGO

قیمت الگوراند در 7 روز گذشته 26.21 درصد کاهش یافت اما در 24 ساعت گذشته مجددا 5.75 درصد رشد کرد. بهای هر واحد ارز دیجیتال الگوراند امروز 0.928951 دلار آمریکا با حجم معاملات 24 ساعته 300،830،679 دلار است. Algorand در 24 ساعت گذشته 5.84% افزایش داشته است. رتبه فعلی این ارز دیجیتال در CoinMarketCap رتبه ۲۵ است و ارزش بازار واقعی آن ۶,۰۸۱,۴۱۱,۹۶۱ دلار است. ارز دیجیتال الگوراند دارای عرضه در گردش 6,546,534,755 سکه ALGO و حداکثر عرضه 10,000,000,000 سکه ALGO است.

 

خرید الگوراند (ALGO)

خرید الگوراند کار راحتی می باشد و می توانید به راحتی آن را انجام دهید. برای خرید ارز دیجیتال ALGO ابتدا وارد سایت بیت ایمن شوید و در آن حساب باز کنید. پس از ثبت نام و افتتاح حساب، به بخش اطلاعات کاربری بروید و احراز هویت کنید. این دو مرحله دسترسی شما به خرید الگوراند و چندین ارز دیجیتال دیگر را باز می کند. به این منظور کافیست که به صفحه خرید و فروش الگوراند مراجعه کنید و اطلاعات دلخواه سفارش خرید خود را در کادر سبز رنگ قرار دهید.

 

کیف پول های الگوراند (ALGO)

 

کیف‌ پول های ALGO

ارز دیجیتال الگوراند در جمع برترین رمز ارزهای موجود در بازار قرار دارد. تعجبی نیست که کیف پول های مطرح و معتبر از این ارز دیجیتال مشهور و پر طرفدار پشتیبانی کنند. در این قسمت فهرستی از چند کیف پول مختلف تهیه کردیم که پشتیبانی الگو را انجام می دهند. با انتخاب و نصب یکی از این کیف پول ها می توانید ارز دیجیتال ALGO را با امنیت بالا نزد خود نگه دارید.

 

کیف پول سخت افزاری Ledger nano x , s

Ledger احتمالاً معروف ترین کیف پول سخت افزاری و به عقیده بسیاری بهترین و امن ترین کیف پول است. کیف پول ‌های سخت‌ افزاری بهترین وسیله برای تامین امنیت سکه ‌های شما هستند، و Ledger مطمئناً از این امر مستثنی نیست. لجر می تواند کلیدهای خصوصی و هر گونه داده شخصی شما را کاملاً ایزوله کند و مطمئن شود که هکرها قادر به تصرف دارایی های شما نیستند.

کیف پول MyALGO (کیف پول وب)

MyALGO یک کیف پول مبتنی بر وب می باشد که توسط  یک تیم تخصصی در زمینه فناوری Algorand طراحی شد. این کیف پول یک رابط امن و آسان برای ذخیره سازی ALGO است و همچنین می تواند برای امنیت بیشتر سکه های شما با کیف پول سخت افزاری لجر متصل شود. از آنجایی که MyALGO Wallet مبتنی بر وب است، می ‌توان آن را با هر یک از سیستم ‌عامل ‌های اصلی و با هر یک از مرورگرهای وب اصلی استفاده کرد و حتی می ‌توانید از دستگاه‌ های همراه iOS و Android خود به آن دسترسی داشته باشید.

– کیف پول اتمیک (دسکتاپ و موبایل)

کیف پول اتمیک یک کیف پول شخص ثالث است که توسط تیم سازنده صرافی کریپتو Changelly به وجود آمد. این کیف پول دارای پشتیبانی Changely داخلی است. به همین دلیل کاربران می توانند با سرعت و به سادگی بیش از 60 ارز دیجیتال مختلف را مبادله کنند.

کیف پول کوینومی (دسکتاپ و موبایل)

کوینومی یکی دیگر از کیف پول های محبوب شخص ثالث است که هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل دارد. ویندوز، مک او اس و لینوکس برای نسخه دسکتاپ و اندروید و iOS هر دو قابل اجرا برای نسخه موبایل است.

 

جمع بندی

الگوراند Algorand، یک پلتفرم ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین با یک ارز دیجیتال بومی به نام ALGO است. این پلتفرم با معماری هسته قرارداد هوشمند خود به عنوان یک آلت کوین جدید در بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. الگوراند با رفع نقاط ضعف کلیدی بیت کوین (مانند معاملات کند و هزینه های استخراج بالا)، بلاک چین کارآمدی را ساخت. به طور کلی این شبکه برای تسهیل تراکنش های ایمن، فوری و قابل حسابرسی طراحی شد. شبکه بلاک چین Algorand از زمان راه اندازی خود در سال 2019 از سازگاری های جهانی بهرمند شد.

این پروژه به دلیل نهایی شدن تراکنش های فوری و نرخ TPS بالا، توجه دولت ها، سرمایه گذاران، صنایع و سایر سهامداران عمده در ارزهای دیجیتال را به خود جلب می کند. بنابراین آینده درخشانی برای آن پیش بینی می شود. همین عامل مسبب افزایش سرمایه گذاری کاربران بازار ارز دیجیتال روی این رمز ارز می باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها