کانوکس فایننس چیست؛ معرفی ارز دیجیتال کانوکس (CVX)

دیفای (DeFi) یکی از حوزه‌های کاربردی و پرطرفدار در صنعت بلاک چین می‌باشد که به دلیل داشتن تحولات و ویژگی‌های بسیار زیاد توجه فعالان حوزه بلاک چین را به خود جلب کرده است. از همین رو در چندین سال اخیر پروژه‌های زیادی در حوزه دیفای راه‌اندازی شدند که هر یک از اهداف متفاوتی برخوردار بودند و توانستند توجه افراد را بیش از پیش به دیفای علاقه‌مند کنند.

اما در این بین پروژه‌ای با نام کانوکس فایننس (Convex Finance) توانسته به عنوان یکی از کاربردی‌ترین پروژه‌های دیفای شناخته شود. این پروژه از رمز ارز بومی به نام ارز CVX برخوردار است برهمین اساس برای شناخت بیشتر این پروژه قصد داریم به ابعاد متفاوت آن بپردازیم تا با یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های دیفای آشنا شوید.

  1. ارز دیجیتال کانوکس چیست؟
  2. تاریخچه ارز CVX
  3. ویژگی‌ های ارز کانوکس فایننس
  4. قیمت ارز CVX
  5. خرید ارز دیجیتال کانوکس
  6. بهترین کیف پول‌های CVX

 

ارز دیجیتال کانوکس چیست؟

 

ارز دیجیتال کانوکس چیست؟

کانوکس فایننس یکی از پروژه‌های کاربردی و محبوب در حوزه دیفای است که به دلیل داشتن ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت به عنوان یکی از تاثیرگذارترین پروژه‌های فناوری بلاک چین نیز شناخته می‌شود. زیرا این پروژه از اهداف متفاوتی برخوردار است و سعی دارد دارایی سرمایه‌ گذاران را چندین برابر کند تا سرمایه‌ گذاران با استفاده از این پلتفرم بتوانند به سود چندین برابری دست پیدا کنند. همچنین از آنجایی که ارز CVX توکن حاکمیتی پلتفرم کانوکس فایننس می‌باشد دارندگان CVX می‌توانند به استیک این توکن در پلتفرم Convex Finance بپردازند و با قفل کردن دارایی خود پاداش دریافت کنند.

 

تاریخچه ارز CVX

 

تاریخچه ارز CVX

جالب است بدانید از گذشته تا به امروز در حوزه بلاک چین یا بازار ارزهای دیجیتال پروژه‌های زیادی راه‌انداری شده است که اطلاعات دقیقی در خصوص توسعه‌دهنده و بنیان‌گذاران آن‌ها وجود ندارد. البته مشهورترین آن‌ها بیت کوین (BTC) اولین رمز ارز شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو راه‌اندازی شده است. پس از آن نیز رمز ارزهای دیگری راه‌اندازی شدند که بنیانگذار نا مشخصی داشتند که کانوکس فایننس نیز یکی از پروژه‌هایی است که در سال 2021 توسط فرد یا گروهی ناشناس تاسیس شد.

 

ویژگی‌ های ارز کانوکس فایننس

 

ویژگی‌ های ارز کانوکس فایننس

زمانی که یک پروژه کار خود را آغاز می‌کند برای اینکه بتواند در میان رقبای خود پیشرفت کند باید ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی ارائه دهد. همچنین ارائه خدمتی جدید به کاربران می‌تواند منجر به محبوبیت هر چه بیشتر پروژه شود و پیشرفت‌های زیادی برای آن پروژه به ارمغان آورد. از همین رو پروژه کانوکس فایننس و ارز CVX یکی از فناوری‌های محبوب در حوزه دیفای می‌باشد که با داشتن ویژگی‌های متفاوت محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده است. زیرا این پروژه شرایطی برای کاربران طراحی کرده است تا بتواند دارایی‌ آن‌ها را چند برابر افزایش دهد. که برای انجام این کار راه‌های متفاوتی را در نظر گرفته است.

که با در نظر داشتن این موضوع این پلتفرم کاربران را در درآمد حاصل از کارمزد شبکه کرو فاینانس شریک می‌کند تا بتوانند از این روش نیز درآمدی کسب کنند. داشتن سرویس‌های متنوع یکی دیگر از مزایایی است که پلتفرم کانوکس فایننس برای جذب محبوبیت به کاربران خود ارائه می‌دهد. به طور مثال کاربران در این پلتفرم می‌توانند به استیک ارزهای دیجیتال و وثیقه‌گذاری دارایی‌ها بپردازند همچنین می‌توانند در استخرهای نقدینگی نیز شرکت کنند. که همین موضوع باعث تنوع هر چه بیشتر ابین پلتفرم شود

 

قیمت ارز CVX

 

قیمت ارز CVX

اکنون که با پروژه و ارز دیجیتال کانوکس فایننس آشنا شدید بهتر است بدانید در خصوص شرایط قیمتی این رمز ارز نیز اطلاعاتی داشته باشید. برهمین اساس داده‌های سایت coinmarketcap نشان می‌هد که ارز دیجیتال CVX همچون سایر رمز ارزها نوسانات زیادی را در پیش داشته است و با سود و ضررهای زیادی روبرو شده است. که با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت در سال اول ظهور خود ریزش‌های شدیدی را تجربه کرد و در آن زمان هر واحد از کانوکس برابر با 1.88 دلار بود.

البته این میزان قیمت نشانگر پایین‌ترین قیمت CVX می‌باشد که در 20 جولای 2021 اتفاق افتاد. اما پس از گذشت چند ماه این توکن روند صعودی را در پیش گرفت که همین موضوع باعث شد در 1 ژانویه 2022 با بالاترین قیمت خود یعنی 62.69 دلار روبرو شود. البته در زمان نوشتن این مقاله ارز دیجیتال کانوکس با قیمت معامله می‌شود و در جایگاه 156 بازار قرار دارد.

 

خرید ارز دیجیتال کانوکس

 

خرید ارز دیجیتال کانوکس

خرید و فروش رمز ارزها در بازار کریپتو نیازمند استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال می‌باشد تا کاربران بتوانند به معاملات انواع ارزهای دیجیتال بپردازند. از همین رو انتخاب پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. البته از آنجایی که ارز CVX بر روی بستر اتریوم قرار دارد بسیاری از صرافی‌ های شناخته همچون بایننس، کرو فایننس و اوککس از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند.

البته تعدادی از صرافی های ایرانی نیز از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از ارز CVX و تعدادی رمز ارز دیگر پشتیبانی کند.

 

بهترین کیف پول‌ های ارز CVX

 

بهترین کیف پول‌ های ارز CVX

نگهداری از ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است برهمین اساس در چندین سال اخیر کیف پول های متفاوتی را راه‌اندازی شدند تا کاربران بتوانند برای نگهداری از رمز ارزهای خود از آن‌ها استفاده کنند. البته باید در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دقت کنید زیرا برای نگهداری از ارزهای دیجیتال باید یک کیف پول از یک کیف پول امن استفاده کنید. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول های ارز دیجیتال CVX را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری سیف پال (SafePal)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

جمع بندی

همانطور که در بخش بالا نیز به آن به اشاره کردیم کانوکس فایننس بکی از پروژه‌های کاربردی و محبوب در حوزه دیفای می‌باشد که به دلیل داشتن کاربردها و ویژگی‌های متفاوت توجه بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به خود جلب کرده است. برهمین اساس تحلیلگران آینده خوبی را برای این رمز ارز پیش‌بینی می‌کنند. از همین رو ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با پروژه Convex Finance و ارز CVX آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها