ارز جاست چیست؛ معرفی کامل ارز دیجیتال جاست (JST)

با پیشرفت حوزه ارزهای دیجیتال و استقبال هر چه بیشتر سرمایه گذاران از این بازار مالی کاربران زیادی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی شدند اما تعدادی از آن‌ها از سرمایه زیادی برای انجام معاملات خود برخوردار نبودند. برهمین اساس توسعه‌ دهندگان برای این نوع کاربران پلتفرم‌های وام دهی را راه‌اندازی کردند که روی کار آمدن این پلتفرم‌ها باعث شد کاربران بدون نیاز به واسطه‌هایی همچون بانک و موسسه‌ها بتوانند وام دریافت کنند.

از همین رو پس از گذشت مدتی این پروژه‌ها با استقبال زیادی مواجه شد و همین موضوع باعث شد تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند. که یکی از این پروژه‌‌ها جاست می‌باشد که از توکن بومی به نام ارز جاست برخوردار است. البته پروژه‌های دیگری همچون ارز دیجیتال RDNT نیز به صورت پلتفرم‌های وام دهی غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص پروژه جاست و رمز ارز بومی آن بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال جاست چیست؟
  2. تاریخچه ارز JST
  3. ویژگی‌ های ارز جاست
  4. قیمت ارز دیجیتال JST
  5. خرید ارز جاست
  6. بهترین کیف پول‌ های ارز JST

 

ارز جاست چیست؟

 

ارز دیجیتال جاست چیست؟

جاست یکی از پروژه‌های محبوب و کاربردی در حوزه دیفای می‌باشد که یک پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز می‌باشد. همچنین توسعه‌ دهندگان پلتفرم جاست را به عنوان یک پلتفرم مرکزی راه‌اندازی کردند زیرا این پلتفرم می‌تواند از تمام قابلیت‌های دیفای پشتیبانی کند و دیگر نیاز نیست که کاربران برای استفاده از قابلیت‌های دیفای به پلتفرم‌‌های متفاوت رجوع کنند بلکه جاست از تمامی آن قابلیت‌ها برخوردار است.

همچنین همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم JUST از توکن حاکمیتی به نام ارز جاست بهره‌مند است که در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاری JST نیز شناخته می‌شود. همچنین از آنجایی که این رمز ارز از شبکه اختصاصی برخوردار نیست بر روی بستر ترون (TRON) راه‌اندازی شده است. این رمز ارز قابلیت‌های زیادی به همراه دارد و اگر بخواهیم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم می‌توان گفت این رمز ارز برای مشارکت در حاکمیت، استیکینگ و پرداخت نرخ بهره وام برخوردار است. البته پروژه جاست در کنار داشتن رمز ارز بومی، استیبل کوینی به نام USDJ به همراه دارد.

 

تاریخچه ارز JST

 

تاریخچه ارز JST

فعالان حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است با دیدین نام جاستین سان یاد ترون و پروژه متفاوت آن بیفتد اما بهتر است بدانید این توسعه دهنده ابداعات دیگری نیز به همراه داشته است. که یکی از آن‌ها پروژه‌ها جاست می‌باشد. جاستین سان در آگوست 2020 پلتفرم جاست را با هدف ساخت بستری غیرمتمرکز برای انجام تمام قابلیت‌های دیفای راه‌ اندازی کرد. البته این پروژه تنها توسط او راه اندازی نشده بلکه یک تیم توسعه دهنده‌ای متشکل از متخصصان خبره در این پروژه دخیل بودند. البته پس از گذشت مدتی پس از راه‌ اندازی پلتفرم جاست در  رمز ارز جاست نیز رونمایی شد.

 

ویژگی‌ های ارز جاست

 

ویژگی‌ های ارز جاست

اکنون که با پلتفرم جاست آشنا شدید بهتر است بدانید پروژه و رمز ارز جاست از ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. از آنجایی که جاست به عنوان یک پلتفرم مرکزی برای تمامی قابلیت‌های دیفای انتخاب شده کاربران می‌توانند تمامی فعالیت‌های دیفای را در این پروژه انجام دهند. برهمین اساس دیگر نیاز نیست کاربران برای انجام هر فعالیتی در حوزه دیفای به دنبال پلتفرم مرتبط با آن بگردند.

همچنین از آنجایی که رمز ارز JST به عنوان توکن حاکمیتی این پروژه فعالیت می‌کنند کاربران می‌توانند جاست را به عنوان وثیقه خود معرفی کنند یا پرداخت‌های وام خود را از طریق این توکن انجام دهند. همچنین سرمایه گذاران می‌توانند با استیک ارز جاست در همان پلتفرم جاست سود دریافت کنند و در مسائل حاکمیتی این پروژه شرکت کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال JST

 

قیمت ارز دیجیتال JST

ارز جاست از زمان راه اندازی تا به امروز نوسانات زیادی را در پیش نداشت و در سال‌های نخست ورود به حوزه ارزهای دیجیتال شرایط خوبی را نمی‌گذراند و این شرایط باعث شد این رمز ارز در 9 می 2020 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.004766 دلار روبرو شود. اما این رمز ارز در سال 2021 روند صعودی را در پیش گرفت و در 5 آوریل 2021 شاهد اوج قیمتی خود بود که در آن زمان ارز JST با قیمت 0.2083$ معامله می‌شد. همچنین در زمان نوشتن این مقاله نیز جاست جایگاه 169 بازار را به خود اختصاص داده و با قیمت 0.02838 دلار خرید و فروش می‌شود.

 

خرید ارز جاست

 

خرید ارز جاست

برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال صرافی های ارز دیجیتال متفاوتی راه اندازی شده است که با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت کاربران می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. البته در گذشته معامله در بازار ارزهای دیجیتال با مشکلاتی روبرو بود زیرا به دلیل ممنوعیت خرید رمز ارزها کاربران در تعدادی از کشورها نمی‌توانستند به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. اما پس از قانون گذاری ارزهای دیجیتال با مشکلات کمتری روبرو است. که همین موضوع باعث شده تعداد صرافی ارز دیجیتال افزایش یابد.

البته برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهتر است کاربران به صرافی های مطمئن مراجعه کنند. برهمین اساس برای خرید ارز جاست نیز می‌توانید از صرافی های شناخته شده‌ای همچون بایننس (Binance)، گیت ایو (Gate.io)، هیوبی (HTX) و غیره استفاده کنید. زیرا این پلتفرم‌ها ارز JST را در لیست رمز ارزهای خود قرار داده است. در این بین بهتر است بدانید صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از ارز دیجیتال جاست و تعدادی رمز ارز دیگر پشتیبانی کند.

 

بهترین کیف پول‌ های ارز JST

 

بهترین کیف پول‌ های ارز JST

برای نگهداری از ارز جاست کیف پول های ارز دیجیتال متفاوتی تعبیه شده است که تعدادی از آن‌ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت می‌کنند. برهمین اساس برای استفاده از کیف پول نرم افزاری کاربران می‌توانند آن‌ها را دانلود کرده و سپس به ساخت کیف پول ارز دیجیتال بپردازند و همچنین برای استفاده از کیف پول سخت افزاری می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. برهمین اساس ما قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری از ارز جاست را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول نرم‌ افزاری اتمیک والت (Atomic wallet)
  • کیف پول نرم‌ افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

جمع بندی

همانطور که در بخش‌های بالا نیز به آن اشاره کردیم پروژه جاست یک پلتفرم مرکزی برای تمامی فعالیت‌های دیفای به صورت غیر متمرکز می‌باشد. برهمین اساس کاربران می‌توانند برای انجام تمامی فعالیت‌های دیفای تنها به پلتفرم جاست مراجعه کنند. همچنین این پروژه به عنوان پلتفرمی برای وام دهی نیز فعالیت می‌کند و کاربران می‌توانند بدون مراجعه به واسطه‌های همچون موسسات یا بانک‌ها وام بگیرند و وام خود را با توکن بومی این پروژه که ارز جاست نام دارد پرداخت کنند. البته از آنجایی که این پروژه بر روی بلاک چین ترون بنا شده است و از ویژگی‌های متعددی برخوردار است تحلیلگران آینده خوبی را برای آن‌ پیش‌بینی می‌کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها