چین لینک چیست؟ همه چیز درباره چین لینک (LINK)

رمز ارزها کشوری بسیار بزرگ و قدرتمند در دنیای بزرگ و رو به رشد تکنولوژی هستند. می دانید که علم بشر از دیرباز تا کنون به این میزان نبوده و همواره دچار پیشرفت شده است. پیشرفت انسان در زمینه های مختلف تکنولوژی ادامه پیدا کرد و اکنون به پیوند آن با علم اقتصاد رسیده است. ترکیب برنامه نویسی و اقتصاد و ابعاد دیگر جهان مدرن، موجب پیدایش رمز ارزها یا کریپتوکارنسی ها شد. تولد این دسته از ارزها به سال 2008 و عرضه بیت کوین بر می گردد. پس از آن ارزهای بسیار زیادی به وجود آمدند که یکی از ارزشمند ترین آن ها چین لینک بود.

برای آشنایی کامل با چین لینک، بهتر است که ابتدا با یک سری مفاهیم پایه آشنا شوید. دانستن این مفاهیم به شما کمک می کند که چین لینک و کاربرد آن در زندگی را بیشتر بشناسید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در دوران مدرسه یا دانشگاه، درس هایی داشته باشید که مورد پسند شما نباشند. وقتی که در این درس ها به مشکلی برخوردید احتمالا گفته اید که این ها چه کاربردی در زندگی ما دارند؟! وقتی کاربرد یک چیز را بدانیم می توانیم دید بهتری نسبت به آن پیدا کنیم. در این مقاله با بررسی بخش های زیر، با کاربرد چین لینک و ابعاد مختلف آن آشنا می شویم.

  • پیدایش رمز ارزها
  • رمز ارزهای دیفای
  • آشنایی با چین لینک
  • کاربرد چین لینک در شبکه اتریوم
  • ارز دیجیتال LINK
  • مقایسه چین لینک و پولکادات
  • قیمت ارز دیجیتال LINK
  • خرید توکن LINK
  • آینده رمز ارز لینک
  • کیف پول ها

رمز ارز چگونه به وجود آمد؟!

انسان همواره با نیازهایی رو به رو بوده و در جهت رفع آن ها تلاش کرده است. با رفع نیازهای ابتدایی، نیازهای اساسی تر و جدیدتری شکل گرفتند. تکامل سیر صعودی این نیازها، به جایی رسید که اکنون می خواهیم همه چیز را در اختیار داشته باشیم. اکنون سرعت و راحتی در انجام کارها، نیازهایی هستند که رمز ارزها برای رفع آن ها شکل گرفته اند. اگر بخواهید یک تراکنش را در سطح بین الملل به روش سنتی انجام دهید، زمان و هزینه زیادی را باید صرف کنید. رمز ارزها این کار را با هزینه بسیار پایین، به راحتی هر چه تمام تر و در هر ساعتی از شبانه روز با سرعت بالا انجام می دهند.

ویژگی عموم این ارزها، سرعت، امنیت، غیرمتمرکز بودن، بدون واسطه بودن و عدم جعل و فرسودگی هستند. چین لینک شبکه ای بود که قصد داشت به این قابلیت های عمومی، ویژگی های منحصر بفردی را هم اضافه کند. لینک یکی از ارزهای مربوط به حوزه دیفای است. اما دیفای چیست؟

دیفای چیست؟!

دیفای یا DeFi به معنای امور مالی غیرمتمرکز، مخفف عبارت Decentralized Finance می باشد. این حوزه سالیان سال است که در سیستم اقتصادی جهان مطرح شده است و رمز ارزهای معروفی بر پایه آن شکل گرفته اند. اولین رمز ارز دیفای آوه (Aave) و ارزشمند ترین آن ها یونی سواپ (UNI) است. چین لینک هم یکی از ارزهای دیفای می باشد که ارزش این بازار را به شدت ارتقا داده است. در سیستم دیفای و تمامی ارزهایی که بر پایه آن هستند، هیچ گونه کنترل مرکزی وجود ندارد. یعنی یک فرد یا گروه خاص روند فعالیت آن ها را کنترل نمی کنند. به همین دلیل می گوییم که دیفای غیرمتمرکز است.

 

ویژگی چین لینک

 

معرفی چین لینک

چین لینک به نوعی رابط بین اتریوم و فضای حقیقی می باشد. شبکه چین لینک اولین شبکه ای بود که با هدف پیوند فضاهای بلاک چینی مختلف با یکدیگر و فضای بیرون به وجود آمد. اتریوم یک بستر مناسب برای فعالیت چین لینک بود و نام اتریوم، اعتبار خاصی به آن داد. چین لینک از نظر کارکرد شباهت هایی با پولکادات دارد. شبکه پولکادات هم قصد دارد تا بلاک چین های مختلف را به یکدیگر وصل کند و یک خروجی کاربردی از آن ها بگیرد. پولکادات برای این کار از یک ارز دیجیتال به نام DOT استفاده می کند که دات خوانده می شود. در قسمت مقایسه پولکادات و چین لینک بیشتر به این ارز می پردازیم.

چین لینک اطلاعات خارج از بلاک چین را به کمک اوراکل به قرارداد هوشمند تبدیل می کند. این عملیات به 3 نتیجه ختم می شود:

  • قرارداد اعتبار
  • تطبیق سفارش
  • جمع بندی

اعتبار ارائه دهندگان نود در این قرارداد ابتدا باید بررسی شود. درست مانند زمانی که شما یک فعالیت بانکی دارید و قبل از آن سابقه فعالیت مالی شما چک می شود. به طور مثال اگر دارای چک برگشتی باشید کار شما انجام نمی شود. در قرارداد اعتبار هم ابتدا این اعتبارسنجی انجام می شود تا نود های فاقد اعتبار حذف شوند.

در بخش تطبیق قرارداد، اطلاعات سفارش کاربران در سیستم ثبت می شود و با اطلاعات بایگانی ارائه دهندگان اوراکل مقایسه می شود. این عملیات باعث می شود که نزدیک ترین مورد به سفارش کاربر انتخاب شود و با آن تطبیق داده شود.

در جمع بندی نهایی هم اطلاعات ارائه شده تماما سنجیده می شوند و یک نتیجه گیری مطلوب از آن ها می شود تا قرارداد هوشمند انجام شود.

 

مقایسه لینک و دات

 

ارز دیجیتال LINK

لینک یک توکن دیجیتال است که روی بلاک چین اتریوم ایجاد شد. این ارز را می توان دومین رمز ارز دیفای ارزشمند در بازار کریپتو دانست. ارز دیجیتال لینک در واقع یک عنصر پرداختی در زمینه قرارداد هوشمند برای اتریوم است. قرارداد هوشمند، قراردادی می باشد که در صورت فراهم بودن همه شرایط آن، به صورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام می شود. در این قرارداد لغو و تاخیری جا ندارد و همه چیز به صورت اتوماتیک انجام می شود. پولکادات هم شبکه ای است که با استفاده از ارز دیجیتال دات، همین کار را انجام می دهد.

مقایسه چین لینک با پولکادات

ارز دیجیتال این دو شبکه به ترتیب لینک (LINK) و دات (DOT) می نامند. هر دو این رمز ارزها در بازار کریپتوکارنسی جایگاه خوبی دارند. دات جزو 10 ارز برتر بازار می باشد و سرمایه گذاران زیادی به سمت آن رفتند. ارز دیجیتال لینک هم رفته رفته بر تعداد متقاضیان خود اضافه می کند و خود را به ارزهای بالانشین بازار نزدیک می کند.

 

قیمت ارز دیجیتال LINK

 

قیمت ارز دیجیتال LINK

در این قسمت به قیمت چین لینک و مقایسه آن با DOT می پردازیم. این دو پروژه به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می شوند. گرچه هدف پولکادات به همین جا ختم نمی شود و مستقیم اتریوم را هدف قرار داده است. در زمینه قرارداد هوشمند، پولکادات را می توان یکی از بزرگ ترین رقبای اتریوم دانست. قیمت ارز دیجیتال لینک 19 دلار و قیمت دات 15.65 دلار است. با این حال بر اساس ارزش بازار، دات رتبه ای بهتر دارد و 6 پله از لینک بالاتر است. پولکادات با ارزش 14,984,471,465 دلاری در رتبه 9 و چین لینک با 8,206,316,303 دلار ارزش، در رتبه 15 بازار قرار دارند.

بالاترین قیمت DOT در یک سال اخیر 49.7 دلار و پایین ترین قیمت آن 2.7 دلار بوده است. این ارقام در رابطه با چین لینک به ترتیب 52.9 و 4.5 دلار هستند. هر دو این ارزها از طرف تحلیل گران مناسب سرمایه گذاری دانسته می شوند.

در بین ارزهای دیفای هم فقط یونی سواپ است که ارزش بالاتری از لینک دارد. یونی سواپ (UNI) که توکن یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) به همین نام روی شبکه اتریوم است، با ارز بازار 10,415,315,161 دلار، در رتبه 10 و پشت سر ارز دیجیتال دات قرار دارد. قیمت این ارز هم اکنون 18 دلار است. بالاترین (ATH) و پایین ترین (ATL) قیمت یونی از مدت عرضه تا کنون 45 و 0.4 دلار بوده است.

 

خرید رمز ارز LINK

 

خرید چین لینک

رمز ارز لینک (LINK) را می توانید از صرافی آنلاین دیجیتال بخرید. بیت ایمن یک صرافی رمز ارز است که امکان خرید چین لینک، دات، اتر و چندین ارز دیجیتال دیگر را به شما می دهد. برای خرید این ارزها، ابتدا در صرافی بیت ایمن ثبت نام و سپس احراز هویت کنید. احراز هویت یک فرایند قانونی می باشد که انجام آن به دستور پلیس فتا الزامی است. پس از انجام این کار، می توانید با ورود به بخش کیف پول، حساب خود را شارژ کنید. پس از شارژ حساب، در قسمت معامله ارز مورد نظرتان، می توانید آن را بخرید و هر زمان که خودتان بخواهید بفروشید.

برای داشتن یک تجربه خرید و فروش بهتر، می توانید از تحلیل ارز مورد نظرتان در بلاگ بیت ایمن استفاده کنید. این تحلیل به شما پیشنهاداتی می دهد که در صورت علاقه می توانید از آن ها استفاده کنید.

بیت ایمن یکی از معدود صرافی هایی می باشد که امکان انتقال دارایی به تمامی کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری را به شما می دهد. شما می توانید پس از خرید کوین ها، آن ها را به کیف پول شخصی خودتان انتقال دهید. در این صورت خیالتان از بابت سرمایه ای که دارید راحت تر می شود. البته امنیت صرافی بیت ایمن اجازه نفوذ به هیچ مهاجمی را نمی دهد و از این بابت هم نیازی به نگرانی نیست!

آینده رمزارز LINK

ارز دیجیتال چین لینک یکی از رمز ارزهای آینده دار دانسته می شود. در پست بعدی بلاگ که مربوط به تحلیل این ارز است، می توانید در بخش تحلیل فاندامنتال، دلایلی که شما را وادار به اعتماد به چین لینک می کند را مطالعه کنید. هدف شبکه چین لینک هم بسیار بزرگ می باشد و رسیدن به آن می تواند در رشد شبکه اتریوم هم تاثیر داشته باشد. تحلیل گران معتقد اند که چین لینک می تواند در آینده بسیار سود ده باشد. این توکن هنوز عمر زیادی ندارد و جزو ارزهای نسبتا نوپا حساب می شود. این یعنی راه درازی در پیش روی این ارز است.

با خرید مقداری چین لینک در قیمت پایین، می توانید از سود احتمالی آن در آینده استفاده کنید!

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها