میم کوین چیست؛ تفاوت میم کوین و شت کوین

بازار ارزهای دیجیتال و دنیای بلاک چین توانست تا حدی دنیای تکنولوژی را متحول کند. از همین رو عموم سرمایه‌گذاران و افراد مختلف برای سرمایه‌گذاری و ورود دارایی‌های خود به این بازار مالی علاقه‌مند شدند. زیرا این تکنولوژی رو افزون در حال پیشرفت و ارائه خدمات متفاوت می‌باشد. یکی از پیشرفت‌هایی که در این سال‌ها توانسته توجه عموم افراد را به خود جلب کند متاورس می‌باشد. زیرا این فناوری یک دنیای جدید را به افراد معرفی می‌کند.

همچنین در سال‌های اخیر سلبریتی‌ها و افراد مشهور نیز به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شدند. یکی از مباحثی که این افراد را به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌مند کرد میم کوین (Meme Coin) بود. میم کوین ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از سلیبریتی‌ها را به خود جلب کرده است. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این نوع رمز ارزها و مباحث زیر بپردازیم تا درک بهتری از مفهوم میم کوین چیست داشته باشید.

  1. میم کوین چیست؟
  2. تاریخچه Meme Coin
  3. دلیل محبوبیت میم کوین چیست؟
  4. بهترین و محبوب ترین Meme Coin
  5. تفاوت شت کوین و میم کوین چیست؟

 

میم کوین چیست؟

 

میم کوین چیست؟

میم کوین ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشند که به صورت رمزنگاری شده راه‌اندازی شدند. اما این نوع رمز ارزها به صورت کاملا اتفاقی توسط یک جوک یا شوخی اینترنتی برای تمسخر سایر رمز ارزها به وجود آمدند و این رمز ارزها به نوعی همان جوک‌ها و تصاویری هستند که در یک زمان خاص بین تمامی افراد به گردش در می‌آید. برهمین اساس برخلاف سایر ارزهای دیجیتال هدف خاصی پشت راه‌اندازی میم کوین ها نبوده است و از کاربرد خاصی نیز برخوردار نیستند.

اما در سال‌های اخیر این نوع رمز ارزها توانسته‌اند محبوبیت بسیار زیادی کسب کنند و ارزش قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورند. البته میم کوین ها عرضه محدودی ندارند و تعداد آن‌ها بسیار زیاد است. با در نظر داشتن این موضوع ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که اهمیت و محبوبیت این رمز ارزها از کجا منشا می‌گیرد برهمین اساس در بخش‌های بعدی به این موضوع می‌پردازیم.

 

تاریخچه میم کوین

 

تاریخچه Meme Coin

برای اولین بار واژه میم کوین در سال 2013 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. زمانی که بیلی مارکوس، خالق دوج کوین از سگ شیبا اینو الهام گرفت و این رمز ارز را به صورت رمزنگاری شده راه‌اندازی کرد. طبق گفته‌های مارکوس این رمز ارز با هدف خاصی راه‌اندازی نشده است و تنها برای تمسخر بازار ارزهای دیجیتال بوده است. در زمانی که افراد زیادی به خرید بیت کوین علاقه‌مند شده بودند و این رمز ارز در حال پیشرفت بود مارکوس دوج کوین را برای تمسخر هرچه بیشتر بیت کوین روی کار آورد. راه‌اندازی این رمز ارز تنها به این منظور بود تا به کاربران نشان دهد که بازار کریپتوکارنسی تا چه حد می‌تواند بی پایه و اساس باشد.

در زمان کوتاهی افراد زیادی به این رمز ارز علاقه‌مند شدند و مارکوس هیچوقت انتظار این استقبال را از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نداشت. حتی جالب است بدانید طبق داده‌های سایت coinmarketcap در زمان نوشتن این مقاله دوج کوین توانسته جایگاه 9 بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد. همچنین دوج کوین راه را برای ورود سایر میم کوین ها به بازار ارزهای دیجیتال باز کرد. البته می‌توان گفت دوج کوین تنها میم کوینی است که از بلاک چین اختصاصی برخوردار است و سایر میم کوین ها بر بستر رمز ارزهای دیگر راه‌اندازی شده‌اند.

 

دلایل محبوبیت میم کوین چیست؟

 

دلایل محبوبیت میم کوین چیست؟

همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم در این سال‌ها میم کوین ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. همچنین دارندگان این نوع رمز ارزها توانستند سود بسیار زیادی دریافت کنند. برهمین اساس یکی از مسائلی که می‌توان به عنوان دلایل محبوبیت Meme Coin نام برد حمایت سلبریتی‌ها از این نوع رمز ارزها است.

به طور مثال ایلان ماسک کارآفرین بزرگ و مدیرعامل شرکت تسلا در چند سال گذشته به دوج کوین علاقه‌مند شد و در این مدت حمایت خود را از این رمز ارز دریغ نکرده است. حتی جالب است بدانید چند ماه پیش او عکس سگ دوج کوین را توییت کرد و اعلام کرد شما را با مدیر عامل جدید توییتر آشنا می‌کنم. این شوخی ایلان ماسک بازخوردهای بسیارهای زیادی روبرو شد و رشد این رمز ارز را با خود به همراه داشت.

 

بهترین و محبوب ترین میم کوین ها کدامند؟

 

بهترین و محبوب ترین Meme Coin

اکنون که با مفهوم Meme Coin و تاریخچه آن آشنا شدید بهتر است بدانید پس از ورود دوج کوین به بازار ارزهای دیجیتال و استقبال زیاد عموم فعالان حوزه ارزهای دیجیتال از این رمز ارز، توسعه‌دهندگان به فکر عرضه میم کوین های جدید افتادند. برهمین اساس در چند سال اخیر میم کوین های جدیدی پا به عرصه بازار ارزهای دیجیتال گذاشتند. اما با این وجود تعدادی از آن‌ها به عنوان بهترین و محبوب‌ترین میم کوین های بازار شناخته می‌شود. از همین رو قصد داریم شما را با چند مورد از محبوب‌ترین میم کوین های بازار آشنا کنیم.

  • شیبا اینو (SHIB)

  • فلوکی (FLOKI)

  • پپه (Pepe)

  • بیبی دوج کوین (Baby Doge)

 

تفاوت شت کوین و میم کوین چیست؟

 

تفاوت شت کوین و میم کوین چیست؟

در سال‌های گذشته با پیشرفت دنیای ارزهای دیجیتال رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند. شت کوین (Shitcoin) یکی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که در چندسال گذشته کار خود را در بازار کریپتوکارنسی آغاز کرد. البته عده‌ای شت کوین را با Meme Coin یکسان می‌دانند.اما بهتر است بدانید این رمز ارزها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

به نوعی شت کوین ها از اعتبار کمتری نسبت به میم کوین ها برخوردارند و ممکن است پروژه‌هایی کلاهبرداری باشند. یکی‌دیگر از تفاوت‌هایی که به عنوان فرق میم کوین و شت کوین محسوب شود، مقایسه ارزش این نوع دارایی‌هایی است. در این باره می‌توان گفت Meme Coin از ارزش بالاتری نسبت به شت کوین برخوردار است. با در نظر داشتن تمامی این مباحث ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با این نوع رمز ارزها بیشتر آشنا کنیم تا با درک دارایی‌های خود را وارد بازار کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها