NFT هنر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هنر همواره یکی از جوانب مهم و پویا در فرهنگ و تاریخ انسان بوده است. با گذشت زمان، تعریف هنر و نحوه ارتباط آن با جوامع مختلف تغییرات فراوانی پیدا کرده است. اما در دهه‌های اخیر، با ظهور تکنولوژی بلاک‌چین هنر با تغییراتی مواجه شده است که این تغییرات تأثیرات چشمگیری روی بازار هنر و ارتباط هنرمندان با مخاطبان داشته است. از همین توکن های غیرمثلی (NFT) نیز از این قافله عقب نمانده و ردپایی از خود در دنیای هنر برجای گذاشته است تا بتواند تحولاتی به وجود آورد.

از همین رو در حوزه هنر پروژه‌های متفاوتی وارد بازار شده است که یکی از این پروژه‌ها ارز APENFT می‌باشد که توانسته شرایطی فراهم کند تا ارتباطی میان شکل قدیمی هنر با دنیای بلاک چین شکل بگیرد. اما به صورت کلی NFT هنر دنیای گسترده‌تری می‌باشد که هنرمندان و خریداران می‌توانند در این فضا با یک دیگر ارتباط برقرار کنند. برهمین اساس ممکن است این سوال برایتان به میان آید که NFT هنر چیست؟ با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص هنر در NFT بپردازیم تا بدانید NFT هنر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

  1. NFT هنر چیست؟
  2. NFT هنر شامل چه بخش هایی می شود؟
  3. مزایای NFT هنر چیست؟
  4. چه تفاوتی میان هنر سنی و هنر NFT وجود دارد؟

 

NFT هنر چیست؟

 

NFT هنر چیست؟

برای اینکه بتوانیم به سوال NFT هنر چیست پاسخ مناسبی دهیم بهتر است ابتدا با مفهوم NFT آشنا شوید. NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token است که به عنوان توکن های غیر مثلی نیز شناخته می‌شود و یک نوع دارایی دیجیتال می‌باشد که بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین ایجاد می‌شود و هر توکن آن یک دارایی منحصر به فرد است. یک NFT شامل هر نوع فایل دیجیتالی اعم از اثر هنری، مقاله، موسیقی و غیره می‌شود. به صورت کلی می‌توان هر آثار دیجیتال را به ان اف تی تبدیل کرد.

برهمین اساس NFT هنر یک دارایی دیجیتالی است که خریدار مالک آن دارایی است و می‌تواند آن را به فروش بگذارد یا بر روی پلتفرم بلاک چین معامله کند، اما دسترسی فیزیکی به آن دارایی را ندارد. از همین رو هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را در دنیای NFT به اجرا بگذارد و بتوانند با سایر هنرمندان ارتباط برقرار کنند. همچین متقاضیان خرید آثار هنری از جمله تابلو، موسیقی، مجسمه و غیره می‌توانند این آثار را خریداری کنند.

 

NFT هنر شامل چه بخش هایی می شود؟

 

NFT هنر شامل چه بخش هایی می شود؟

با پیشرفت دنیای ارزهای دیجیتال و شناخته‌تر شدن دنیای توکن های غیرمثلی افراد زیادی به خرید و فروش توکن های غیرمثلی روی آورده ‌اند که همین موضوع باعث فراگیر شدن حوزه NFT شده است و دنیای توکن های غیر مثلی توانسته در حوزه‌های متفاوتی نفوذ کند. زیرا همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم هر آثار دیجیتالی را می‌توان به NFT تبدیل کرد. برهمین اساس توکن های غیرمثلی به دسته بندی‌های متفاوتی تقسیم شده‌اند که NFT هنر خود زیر شاخه‌های متفاوتی دارد که در قصد داریم به انواع NFT هنر اشاره کنیم تا بدانید NFT هنر چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است.

NFT کلکسیونی: به آثار هنری دیجیتالی که در میان کلکسیونرها دارای ارزش بسیار زیادی می‌باشند NFT کلکسیونی شناخته می‌شود.

اشیاء NFT در بازی: جالب است بدانید آنچه در یک بازی NFT به دست می‌آورید نیز ممکن است به راحتی به توکن‌های غیرقابل تعویض تبدیل شود؛ ممکن است یک شمشیر منحصربه‌ فرد یا یک صندوق طلا باشد. از همین رو بازیکنان می‌توانند گواهی مالکیت بالقوه هر شی بازی را خریداری کنند و آن را به یک NFT تبدیل کنند. که این نوع از توکن های غیرمثلی در میان گیمرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مد : جالب است بدانید که هر چیزی را می‌توان به NFT تبدیل کرد حتی لباس. به طور مثال کاربران می‌توانند به خرید یک نسخه NFT از لباس مورد علاقه خود را خریداری کنند و از آن در یک فضای متاورس استفاده کنند.

 

مزایای NFT هنر چیست؟

 

مزایای NFT هنر چیست؟

دنیای NFT توانسته تحولات زیادی در دنیای امروزی و حتی آثار هنری به وجود آورد. از همین رو هنرمندان می‌توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و آثار خود را به فروش بگذارند. همچنین بهتر است بدانید که در بیشتر اوقات هزینه تولید هنر دیجیتال کمتر از هنر سنتی است. زیرا هنر سنتی به موادی مانند رنگ، قلم مو و بوم نیاز دارد نیاز دارد که می‌تواند گران باشد. اما برای شروع هنر دیجیتال هنرمندان به حداقل سرمایه و برنامه‌هایی همچون Adobe Photoshop و Illustrator نیاز دارند.

همچنین برای اجرا برنامه افزراد می‌توانند از تبلت نیز استفاده کنند. برهمین اساس از نظر هزینه نیز تواید آثار هنری برای هنرمندان مقرون به صرفه می‌باشد. هنر سنتی همواره در خطر آسیب می‌باشد اما هنر دیجیتالی این نوع نگرانی‌ها را ندارد. جالب است بدانید که در هنر سنتی ممکن است برای شناخته شدن و فروش آثار خود مسیر زیادی را طی کنند اما در دنیای NFT تمامی هنرمندان می‌توانند آثار خود را به فروش بگذارند.

 

چه تفاوتی میان هنر سنی و هنر NFT وجود دارد؟

 

چه تفاوتی میان هنر سنی و هنر NFT وجود دارد؟

اکنون که توانستیم به سوال NFT هنر چیست پاسخ دهیم بهتر است بدانید که هنر سنتی تفاوت‌های زیادی با NFT هنر دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها هنر در NFT و دنیای سنتی در حق کمیسیون می‌باشد. زیرا در بیشتر اوقات هنرمندان در دنیای توکن های غیرمثلی می‌توانند حق کمیسیون را خود مشخص کنند که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همچنین آثار هنر نیاز به نگهداری دارد که هنر سنتی هنرمند باید به دنبال محیطی برای ذخیره سازی آثار خود باشد اما NFT هنر تنها به یک فتیل دیجیتالی نیاز دارد که با فناوری بلاک چین ذخیره شده باشد. البته بهتر است بدانید هنر سنتی را می‌توان به صورت آنلاین، در گالری‌های هنری و از طریق خانه های حراج به فروش رساند. هنر ان اف تی به صورت آنلاین در بازارهای NFT فروخته می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها