نات کوین چیست؛ معرفی ارز دیجیتال Notcoin

در سال‌های اخیر دنیای تکنولوژی با پیشرفت‌های زیادی روبرو بود و همین موضوع باعث به وجود آمدن فناوری‌های متعددی از جمله شبکه‌های مجازی شده است. با در نظر داشتن این موضوع تلگرام نیز یکی از انواع شبکه‌های مجازی است که در چندین سال اخیر پیشرفت‌های متفاوتی را برای خود به ارمغان آورده است. حتی جالب است بدانید این شبکه اجتماعی به دنیای ارزهای دیجیتال نیز نفوذ کرده و توانسته پروژه‌هایی به نام تون کوین و نات کوین را راه اندازی کند.

از همین رو در چندین ماه اخیر بازی تلگرامی به نام نات کوین (Notcoin) با هدف بازی و سرگرمی راه اندازی شد که در مدت زمان کوتاهی توجه گیمرها و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. به صورت کلی بازی نات کوین به شکل متفاوتی طراحی شده بود و از ایتم‌های متفاوتی همچون ارز نات کوین برخوردار بود. البته در ابتدای فعالیت این پروژه ارز نات کوین تنها به عنوان یکی از آیتم‌های درون بازی فعالیت می‌کرد.

اما پس از گذشت مدتی این پروژه با تغییراتی روبرو شد و توسعه دهندگان، ارز نات کوین را در بازار عرضه کردند. از همین رو ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این پروژه بپردازیم تا به سوال نات کوین تلگرام چیست پاسخ دهیم و بدانیم چگونه نات کوین را به پول تبدیل کنیم.

 

نات کوین چیست؟

 

نات کوین چیست؟

نات کوین (Notcoin) یکی از انواع پروژه‌های بلاکچینی است که ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک مینی بازی تلگرامی آغاز کرد. به صورت کلی بازی نات کوین به شکلی طراحی شده بود که افراد می‌توانستند با ضربه‌های متعدد بر روی صفحه موبایل خود سکه یا ارز نات به دست آورند. از همین رو به دلیل طراحی ساده این پروژه در مدت زمان کوتاهی توجه افراد زیادی به بازی نات کوین جلب شد و روز افزون تعداد بازیکنان این پروژه افزایش یافت.

البته بهتر است بدانید که در ابتدای فعالیت این بازی، ارز نات کوین تنها به عنوان یکی از آیتم‌های درون بازی شناخته می‌شد اما پس از گذشت مدتی توسعه دهندگان این بازی، تحولاتی در نات کوین ایجاد کردند. در صدد این تحولات رمز ارز بومی این پروژه یعنی ارز دیجیتال نات کوین بر روی بستر تون راه اندازی شد و بازی نات کوین به پایان رسید. با در نظر داشتن این موضوع اکنون ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که تکلیف رمز ارزهای به دست آمده از بازی چه شد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بازی نات کوین به بازیکنان اعلام کرده افرادی که در این بازی توکن نات کوین به دست آورده‌اند می‌توانند ارزهای خود را به صرافی‌های ارز دیجیتال انتقال دهند و از این روش کسب درآمد کنند.

 

تاریخچه نات کوین و پیدایش آن

 

تاریخچه نات کوین و پیدایش آن

اکنون که با مینی بازی نات کوین آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و تیم توسعه دهنده آن نیز داشته باشید. به صورت کلی ارز نات کوین که با نام اختصاری NOT نیز در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود در اواسط 2023 توسط تیم ناشناخته‌ای به نام اوپن بیلدرز (Open Builders) راه اندازی شده است و شبکه تون (TON) نیز از آن حمایت می‌کند. البته تیم توسعه دهنده این پروژه از یک گروه 10 نفری تشکیل شده است که ساشا پلاتوینو مدیریت این تیم را برعهده دارد.

از همین رو توسعه دهندگان نات کوین در اواخر سال 2023 نسخه اولیه بتا این پروژه را ارائه دادند و پس از توسعه این پروژه بازی نات کوین بر روی تلگرام قرار گرفت. از آن پس بازیکنان می‌توانستند تنها با ضربه‌های متعدد بر روی صفحه موبایل خود در این بازی شرکت کنند. البته طولی نکشید تا بازی همستر پس از گذراندن چند ماه با پیشرفت‌های زیادی روبرو شد و توسعه دهندگان ارز نات کوین را در تاریخ 16 می 2024 عرضه کردند.

 

ویژگی های ارز دیجیتال نات کوین

 

ویژگی های ارز دیجیتال نات کوین

ارز دیجیتال نات کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که به تازگی راه اندازی شده است و به عنوان یک پروژه نوپا شناخته می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که تا به امروز وایت پیپر این پروژه منتشر نشده است، برهمین اساس نمی‌توان اطلاعات دقیقی در خصوص ویژگی‌های این پروژه منتشر کرد. البته این پروژه بر روی بستر تون راه اندازی شده است از همین رو می‌توان گفت نات کوین از تمامی ویژگی‌های شبکه تون همچون مقیاس پذیری، غیرمتمرکز بودن، سرعت بالا و غیره بهره‌مند است.

 

قیمت ارز دیجیتال نات کوین

 

قیمت ارز دیجیتال نات کوین

پیش از عرضه نات کوین بسیاری از بازیکنانی که در بازی نات کوین شرکت کرده بودند به دنبال فروش ارزهای خود بودند تا بتوانند از آن بازی درآمد کسب کنند. از همین رو در روزهای نخست عرضه نات کوین با تقاضای زیادی روبرو شد و افرادی که از این بازی توکن های رایگان دریافت کرده بودند نیز دارایی‌های خود را به فروش گذاشتند از همین رو این پروژه در آن روزها با رشد قیمت همراه بود.

اما پس از گذشت چند روز و پس از کم‌ترین شدن هیجانات بازار این رمز ارز روند نزولی را در پیش گرفت و همین موضوع باعث شد ارز دیجیتال نات کوین در تاریخ 24 می 2024 به پایین‌ترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.004605 دلار برسد. البته روند ریزشی این رمز ارز طولانی مدت نبود و پس از گذشت یک ماه این رمز ارز مجددا روند قیمتی متفاوتی را در پیش گرفت. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید روند صعودی این رمز ارز تا جایی ادامه داشت که ATH نات کوین در تاریخ 2 ژوئن 2024 اتفاق افتاد.

بنابراین می‌توان گفت ارز NOT از ابتدای فعالیت تا به امروز نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. البته در حال حاضر این رمز ارز با قیمت 0.01548 دلار به فروش می‌رود و با مارکت کپ 1,587,069,304 دلاری رتبه 51 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز نات کوین

 

خرید ارز نات کوین

همانطور که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم ارز نات کوین یک پروژه نوپا است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است اما با این وجود این توکن در چندین ماه اخیر با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران روبرو شده است. با در نظر داشتن این موضوع بسیاری از صرافی های شناخته شده همچون بایننس (Binance)، اوککس (OKX)، بای بیت (Bybit) و غیره نات کوین را در لیست ارزهای دیجیتال خود قرار دادند.

البته بهتر است بدانید که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز مدتی است ارز نات کوین را در لیست رمز ارزهای خود قرار داده است. از همین رو معامله گران تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت می‌توانند حساب کاربری خود را به صورت تتر یا توکان شارژ کنند و با ورود به صفحه خرید ارز نات را به دو روش فوری و عادی خریداری کنند.

 

آموزش فروش نات کوین

 

آموزش فروش نات کوین

اکنون که با نحوه خرید ارز نات کوین آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص فروش این رمز ارز نیز داشته باشید. به صورت کلی برای فروش ارز نات کوین می‌توانید رمز ارزهای خود به صرافی ارز دیجیتالی که مد نظر دارید انتقال دهید و به فروش این رمز ارز بپردازید. البته برای انتقال ارز دیجیتال نات کوین به صرافی های ارز دیجیتال باید دقت کنید که تمامی روند انتقال را به درستی انجام داده باشید. برای فروش ارز دیجیتال نات کوین در صرافی بیت ایمن نیز شما ابتدا باید رمز ارزهای خود را به این صرافی انتقال دهید سپس با دو روش فروش فوری و عادی به فروش این رمز ارز بپردازید.

 

بهترین کیف پول های Notcoin

 

بهترین کیف پول های Notcoin

توسعه دهندگان بازی نات کوین پس از عرضه رمز ارز بومی این پروژه یعنی ارز نات، بازی را به اتمام رساندند و برای بازیکنان شرایطی فراهم کردند تا آن‌ها بتوانند رمز ارزهای به دست آمده از بازی نات کوین را به کیف پول های ارز دیجیتال انتقال دهند. از همین رو برای انتقال توکن های نات بازی نات کوین چند مورد کیف پول ارز دیجیتال را به کاربران معرفی کرد تا آن‌ها بتوانند دارایی‌های خود را به ولت‌های ارز دیجیتال انتقال دهند.

از همین رو در میان کیف پول های معرفی شده توسط بازی نات کوین، کیف پول تلگرام و کیف پول تون کیپر جزو بهترین پیشنهادات برای نگهداری از ارز نات بود. البته با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که پس از عرضه توکن نات بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال از این پروژه پشتیبانی کردند. با در نظر داشتن این موضوع ما در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری از نات را به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

  • مای تون والت (MyTonWallet)
  • تون هاب (TonHub)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • اوپن مسک (OpenMask)
  • لجر (Ledger)

 

جمع بندی

نات کوبن در ابتدا یک مینی بازی تلگرامی بود که در ابتدای سال 2024 توسط یک تیم ده نفری به نام اوپن بیلدرز (Open Builders) بر روی پلتفرم تلگرام بنا شد. به صورت کلی محیط این بازی به شکلی طراحی شده بود که افراد می‌توانستند تنها با کلیک بر روی صفحه موبایل خود در این بازی شرکت کنند و با افزایش سرعت کلیک‌های خود Notcoin بیشتری کسب کنند.

اما پس از گذشت مدتی این پروژه با پیشرفت‌های زیادی روبرو شد و توسعه دهندگان، ارز نات را بر روی بستر تون راه اندازی کردند. از همین رو پس از عرضه این رمز ارز بازی نات کوین به پایان رسید و بازیکنانی که در این بازی ارز دیجیتال نات کوین دریافت کرده بودند می‌توانستند دارایی‌های خود را به کیف پول تون کیپر یا صرافی های ارز دیجیتال انتقال دهند.

 

سوالات متداول

آیا امکان استخراج ارز نات کوین وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر در حال حاضر امکان استخراج ارز دیجیتال NOT وجود ندارد.

آیا امکان استیکینگ نات کوین وجود دارد؟

بله به تازگی بازی نات کوین قابلیت استیکینگ را به این پروژه اضافه کرده است از همین رو افراد می‌توانند به راحتی به مدت 30 روز ارزهای به دست آمده از بازی را در پروژه قفل کنند و در قبال آن پاداش دریافت کنند.

آیا توکن سوزی نات کوین واقعی است؟

بله در روز 25 ژوئن 2024 تیم توسعه دهنده نات کوین 210 واحد از این رمز ارز را در یک سوزانده است. به صورت کلی این خبر توجه زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و منجر به رشد قیمتی این رمز ارز شده است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها