ارز سی چیست؛ معرفی ارز دیجیتال SEI

در چندین سال اخیر رمز ارزهای متفاوتی راه اندازی شدند که هر یک از ویژگی‌های مختلفی برخوردارند. در این میان، ارز سی نیز به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال نوین و نوآورانه در صحنه جهانی ظاهر شده است. به صورت کلی SEI بر پایه فناوری بلاک چین مدرن و الگوریتم‌های پیشرفته ساخته شده و با هدف ارائه راهکارهایی جهت بهبود سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های شبکه، فعالیت خود را آغاز کرده است.

البته این پروژه به دنبال ارتقاء فرآیندهای مالی و بهبود تجربه کاربران در حوزه معاملات دیجیتال می‌باشد و با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تلاش می‌کند تا نیازهای بازار مدرن را برآورده سازد و به بهبود فرایند صرافی های غیرمتمرکز نیز کمک کند. با در نظر داشتن این موضوع در این مقاله، قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها SEI خواهیم بپردازیم تا با این فناوری بیشتر آشنا شوید.

 

ارز SEI چیست؟

 

شبکه SEI چیست؟

شبکه SEI یک بلاک چین لایه اول است که به صورت متن باز یا open source فعالیت می‌کند و برای تسهیل تبادل ارزهای دیجیتال طراحی شده است. به صورت کلی این بلاک چین با استفاده از مکانیزم اجماع نوآورانه و پیشرفته به عنوان یکی از سریع‌ترین بلاک چین‌ها شناخته می‌شود. زیرا شبکه سی سرعت و کارایی بالایی را به سرمایه گذاران و معامله گران ارائه می‌دهد و بر بهینه‌سازی سرعت تراکنش، کاهش هزینه‌ها و بهبود مقیاس پذیری تاکید دارد.

از همین رو توسعه دهندگان، این پروژه را به عنوان گزینه‌ای امیدوار کننده برای راه‌حل‌های مختلف دیفای در نظر دارند. البته بهتر است بدانید که اهداف شبکه سی تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود بلکه این پروژه از اهداف دیگری نیز برخوردار است و برای رفع برخی از چالش‌ها و مشکلات پیش روی پلتفرم‌های موجود در بلاک چین به ویژه صرافی های غیرمتمرکز و برنامه‌های مالی طراحی شده است و برای پرداخت شبکه رمز ارز بومی به نام ارز سی طراحی طراحی کرده است. از همین رو افراد به راحتی می‌توانند پرداخت‌های داخل شبکه را به وسیله این رمز ارز انجام دهند.

 

تاریخچه ارز سی

 

تاریخچه ارز سی

اکنون که با مفهوم کلی شبکه و ارز سی آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه و تیم توسعه دهنده این پروژه نیز اطلاعاتی داشته باشید. به صورت کلی پروژه SEI در اواسط سال 2023 توسط جفری فنگ (Jeffrey Feng) و جایندرا جوگ (Jayendra Jog) با هدف تسهیل فرایند تراکنش‌ها راه اندازی شده است. البته پس از ارائه پروژه سی، در کنار جفری فنگ و جایندرا جوگ یک تیم خبره و متخصص متشکل از کارمندان سابق Airbnb و Goldman Sachs بر روی این پروژه کار می‌کنند تا بتوانند خدمات مناسبی را به افراد ارائه دهند و سرعت و امنیت تراکنش‌ها را بهبود ببخشند.

 

ویژگی های رمز ارز سی چیست؟

 

ویژگی های رمز ارز سی چیست؟

شبکه و ارز سی با چندین ویژگی پیشرفته و با هدف افزایش عملکرد، افزایش مقیاس پذیری و قابلیت استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز و بهینه سازی فرایند صرافی های غیرمتمرکز طراحی شده است. با در نظر داشتن این موضوع در این بخش قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز سی را به شما توضیح دهیم. به صورت کلی نود یا گره شبکه SEI در فرایند هماهنگی و تایید تراکنش‌ها نقش به‌سزایی دارند و به عنوان پاداش، ارز سی دریافت می‌کنند.

از همین رو این پاداش‌‌ها سبب می‌شود تا نودها با انگیزه بیشتری به حفظ امنیت و به بهبود عملکرد شبکه کمک کنند. همچنین ارز دیجیتال سی به عنوان گس فی برای پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز یا همان DEX که بر روی شبکه SEI ساخته شده‌اند نیز عمل می‌کند. از همین رو دارندگان این توکن ها با داشتن حق رای می‌توانند در تصمیمات مربوط به آینده شبکه شرکت کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال سی

 

قیمت ارز دیجیتال سی

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال سی در اواسط سال 2023 فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدای فعالیت تا به امروز نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. با در نظر داشتن این موضوع داده‌های سایت coinmarketcap نشان می‌دهد که این رمز ارز در ماه‌های نخست فعالیت خود با ریزش‌های زیادی مواجه شد و این ریزش قیمتی تا جایی ادامه داشت که ارز سی در تاریخ 15 آگوست 2023 به قیمت 0.007989 دلار رسید. که این میزان پایین‌ترین قیمت تاریخی ارز سی بود و تا به امروز هیچ گاه این رمز ارز به پایین‌تر از این قیمت نرسیده است.

البته بهتر است بدانید که پس از این ریزش شدید ارز سی روند صعودی را در پیش گرفت و با رشد قیمتی مواجه شد. اما همانطور که به آن اشاره کردیم ارز سی تا به این لحظه نوسانات زیادی را در پیش داشته و در تاریخ 16 مارس 2024 سرمایه گذاران و معامله گران شاهد ATH آن بوده‌اند، که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 1.14 دلار به فروش می‌رفت. البته در حال حاضر این رمز ارز با قیمت 0.2866 دلار معامله می‌شود و با مارکت کپ 910,140,911 دلاری رتبه 70 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید رمز ارز سی

 

خرید رمز ارز سی

با در نظر داشتن اینکه ارز دیجیتال سی یک رمز ارز نوپا و تازه کار است اما در همین مدت زمان کوتاه به دلیل داشتن ویژگی‌های متعدد توانسته توجه سرمایه گذاران و معامله گران زیادی را به خود جلب کند. از همین رو پلتفرم‌های معاملاتی زیادی ارز سی را در لیست رمز ارزهای خود قرار دادند. البته برای خرید ارز سی یا خرید انواع ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران و معامله گران باید فاکتورهای متعددی را همچون امنیت مد نظر داشته باشند.

از همین رو بهتر است بدانید که صرافی های شناخته شده‌ای همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، بای بیت (Bybit)، کراکن (Kraken) و کوکوین (KuCoin) نیز از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از ارز SEI و چندین رمز ارز پرطرفدار پشتیبانی کند. برهمین اساس سرمایه گذاران می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید ارز سی بپردازند.

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال sei

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال sei

در چندین سال اخیر کیف پول های بسیار زیادی راه اندازی شده‌اند تا سرمایه گذاران و معامله گران بتوانند دارایی‌های خود را درون آن‌ها ذخیره کنند. البته پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی های متمرکز یک کیف پول اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند دارایی‌های خود را درون آن‌ها نگهداری کنند. اما بهتر است بدانید که استفاده از یک کیف پول مجزا برای نگهداری از ارز سی یا سایر ارزهای دیجیتال گزینه بهتری است. از همین رو ما در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری را برای نگهداری از ارز سی به شما معرفی کنیم که این کیف پول ها عبارت‌اند از:

  1. کیف پول نرم افزاری متامسک
  2. کیف پول نرم افزاری تراست ولت
  3. کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس
  4. کیف پول سخت افزاری ترزور

 

نتیجه گیری

SEI به عنوان یک ارز دیجیتال جدید و پیشرفته، توانسته توجه بسیاری از فعالان بازار و سرمایه‌گذاران را جلب کند. البته ویژگی‌های کلیدی مانند سرعت بالای تراکنش‌ها، هزینه‌های پایین و تکنولوژی نوآورانه، این ارز را به گزینه‌ای جذاب برای استفاده در دنیای دیجیتال تبدیل کرده است. با این حال، مانند هر تکنولوژی جدیدی، SEI نیز با چالش‌هایی مواجه است که شامل نوسانات بازار، مسائل امنیتی و پذیرش گسترده است. به طور کلی، SEI پتانسیل بالایی برای موفقیت و تاثیرگذاری در آینده بازار ارزهای دیجیتال دارد، اما موفقیت آن به میزان توانایی آن در مدیریت این چالش‌ها و تطبیق با نیازهای بازار بستگی دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها