آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت

کیف پول های ارز دیجیتال یکی از عناصر مهم و کلیدی بلاک‌چین و بازار رمز ارزها هستند که ردپای آن‌ها در نقاط مختلفی از این صنایع مشاهده می‌شود. بنابراین معمولا کسانی که فکر سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال را در سر می‌پرورانند، یک کیف پول دیجیتالی برای خود تهیه می‌کنند. تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال مطرح و محبوب است که معامله‌گران بسیاری برای نگهداری داریی خود از آن استفاده می‌کنند. این کیف پول از رمز ارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند و راه‌اندازی آن نسبت به بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال ساده‌تر است. در ادامه با آموزش نصب تراست ولت و نحوه کار با بخش‌های مختلف آن آشنا خواهید شد.

  1. دانلود و آموزش نصب کیف پول تراست ولت
  2. صفحه اصلی
  3. صفحه کوین
  4. صفحه Discover
  5. صفحه Browser
  6. تنظیمات تراست ولت
  7. واریز رمز ارز به کیف پول تراست ولت
  8. برداشت رمز ارز از کیف پول تراست ولت
  9. خرید رمز ارز در کیف پول تراست ولت
  10. معامله جفت ارزی در تراست ولت

 

دانلود تراست ولت

 

دانلود و آموزش نحوه نصب تراست ولت

تراست ولت یک کیف پول نرم‌ افزاری ارز دیجیتال می‌باشد که تهیه آن از طریق فروشگاه‌های آنلاین اپ استور (App Store) و پلی استور (Play Store) امکان‌پذیر است. بنابراین شما می‌توانید نسخه‌ای سازگار با سیستم عامل خود را تهیه کنید و مانند سایر اپلیکیشن‌ها از آن‌ها استفاده کنید. دانلود و نصب تراست ولت کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد.

پس از دانلود این اپلیکیشن، یک کلید خصوصی (Private Key) در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را در فضایی امن ذخیره کنید. در صورتی که فرد دیگری به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند وارد کیف پول تان شود و مدیریت دارایی‌ها را به دست بگیرد. بنابراین به هیچ عنوان نباید عبارت کلید خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

پس از ذخیره کلید خصوصی یک سوال امنیتی از شما پرسیده می‌شود که با پاسخگویی به آن، به امکانات کیف پول دسترسی پیدا می‌کنید. از طرفی می‌توانید با تعریف اثرانگشت و کد پین، روش باز شدن قفل برنامه را هم تعیین کنید.

 

کیف پول تراست ولت

 

صفحه اصلی (Wallet)

پس از نصب تراست ولت، ابزارها و اطلاعات مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اولین صفحه‌ای که با آن مواجه می‌شوید صفحه اصلی تراست ولت است که در منوی بالا و پایین آن 8 گزینه گوناگون با کاربردهای متفاوت وجود دارد. منوی پایین ثابت است و از 4 بخش Wallet (صفحه اصلی)، Discover (خلاصه‌ای از امکانات و اخبار)، Browser (تاریخچه فعالیت‌ها و پروژه‌های بلاک چینی) و Setting (تنظیمات) تشکیل می‌شود.

به‌طور پیش فرض اولین صفحه‌ای که پس از باز کردن تراست ولت مشاهده می‌کنید، صفحه Wallet یا کیف پول می‌باشد. نوار بالای این صفحه، از 3 بخش فیلتر ارزها (بالا سمت راست)، اعلانات و پیام‌ها (بالا سمت چپ) و میزان دارایی (در وسط) تشکیل شده است. در پایین این نوار، 4 دکمه برداشت (Send)، واریز (Receive)، خرید (Buy) و تبدیل جفت ارزی (Swap) قرار دارد. مابقی صفحه با ارزهای دیجیتال و NFTهایی که به کیف پول خود اضافه می‌کنید پر می‌شود که می‌توانید در فیلتر بالای صفحه آن‌ها را کم و زیاد کنید.

 

صفحه کوین

 

صفحه کوین

در کیف پول تراست ولت با کلیک روی هرکدام از ارزهای دیجیتال، صفحه مربوط به آن ارز باز می‌شود. برای مثال اگر روی بیت کوین کلیک کنید، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات و امکانات موجود برای مدیریت این ارز دیجیتال را می‌بینید. نوار بالای صفحه کوین در تراست ولت، علامت نمودار (بالا سمت راست) و نام ارز دیجیتال (بالا سمت چپ) را نشان می‌دهد. با کلیک روی آیکون نمودار، می‌توانید اطلاعات نموداری، قیمتی و ابزارهای تحلیلی مربوط به بیت کوین را مشاهده کنید. پایین این آیکون نیز قیمت بیت کوین و درصد تغییرات آن قابل مشاهده است. روبه‌روی بخش قیمت و تغییرات هم نوع ارز دیجیتال (کوین یا توکن) نمایش داده می‌شود.

در وسط صفحه نماد و لوگوی کوین به همراه میزان موجودی شما قرار می‌گیرد. زیر این اطلاعات، دکمه‌های برداشت (Send)، واریز یا دریافت (Receive)، خرید (Buy) و بیشتر (More) را مشاهده می‌کنید. بخش More از دو امکان تبدیل جفت ارزی (Swap) و فروش (Sell) تشکیل شده است. بنابراین تراست ولت علاوه بر امکان نگهداری دارایی، امکانات دیگری همچون خرید و فروش و تبدیل جفت ارزی را هم به شما می‌دهد.

 

Trust wallet

 

صفحه Discover

صفحه بعدی در نوار پایین تراست ولت، صفحه Discover یا جستجو است. رویدادها، اخبار، سپرده‌گذاری‌ها، میم کوین ها، ابزارهای مالیاتی، پلتفرم‌های وام‌دهی، توکن‌های BSC و پلتفرم‌های دیفای (DeFi) در این بخش نمایش داده می‌شوند. با کلیک روی هرکدام از کوین‌های موجود در این صفحه، بخش مربوط به آن‌ها باز می‌شود و همه امکاناتی که در قسمت قبل توضیح دادیم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

Trust wallet browser

 

صفحه Browser

این صفحه سایر امکانات کیف پول تراست ولت را به نمایش می‌گذارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تاریخچه فعالیت‌ها (History)
  • اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز جدید (DApp)
  • پلتفرم‌های دیفای (DeFi)
  • زنجیره‌های هوشمند (Smart Chain)
  • پلتفر‌های محبوب (Popular)
  • ییلد فارمینگ (Yield Farming)
  • بازی‌های بلاک چینی (Games)
  • صرافی‌های غیرمتمرکز (Exchanges)
  • پلتفرم‌های امنیتی (Security)
  • بازارهای معاملات ان اف تی (Marketplaces)
  • خدمات عمومی (Utility)
  • سپرده‌گذاری و سهام‌گذاری (Staking)

تمامی این موارد در بخش Browser تراست ولت قابل رویت هستند. تراست ولت با این خدمات دریچه‌ای جدید از دنیای بلاک چین و تکنولوژی‌های روز دنیا را به روی شما باز می‌کند.

 

تنظیمات تراست ولت

 

تنظیمات تراست ولت

آخرین بخش از منوی پایین صفحه اپلیکیشن تراست ولت، بخش تنظیمات (Setting) می‌باشد. در این بخش شما امکان شخصی‌سازی بیشتر کیف پول از لحاظ بصری و عملکرد را پیدا می‌کنید. این صفحه به پنج بخش تقسیم می‌شود که به ترتیب زیر از بالا به پایین آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  1. کیف پول ها و تم شب و روز: در اپلیکیشن تراست ولت شما امکان ساخت چند کیف پول مختلف را دارید که با کلید روی دکمه (Wallets) می‌توانید آن‌ها را عوض کنید. همچنین امکان تغییر تم اپلیکیشن به تم Dark یا تاریک نیز برای شما وجود دارد.
  2. هشدار قیمت، مخاطبین، اسکن QR کد، ولت کانکت: در این بخش از تنظیمات تراست ولت می‌توانید برای ارزهای دیجیتال هشدار قیمت بگذارید، مخاطبین و آدرس کیف پول آن‌ها را برای انجام راحت‌تر تراکنش‌ها اضافه کنید، با اسکن QR کد واریز ارز دیجیتال را راحت‌تر انجام دهید و کیف پول خود را به ولت کانکت وصل کنید.
  3. ترجیحات، امنیت، اعلانات: در بخش ترجیحات، زبان اپلیکیشن، ارز پایه، مرورگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و تنظیمات نود (Node) در اختیار شما قرار می‌گیرد. در بخش امنیت می‌توانید نحوه باز شدن قفل اپلیکیشن، زمان قفل شدن، اسکنر، و احراز هویت برای انجام تراکنش را تنظیم کنید. بخش اعلانات نیز برای تنظیم نوتیفیکیشن‌هایی است که برنامه برای شما ارسال می‌کند.
  4. راهنمای استفاده، پشتیبانی و درباره تراست ولت: این بخش اطلاعات مربوط به کیف پول تراست ولت را نشان می‌دهد و راه ارتباطی شما با تیم تراست ولت برای حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات می‌باشد.
  5. شبکه‌های اجتماعی: در آخرین بخش این صفحه، شبکه‌های اجتماعی تراست ولت از جمله توییتر، تلگرام، فیسبوک، ردیت و یوتیوب قرار دارند که با کلیک روی لوگوی آن‌ها، وارد صفحات تراست ولت در این شبکه‌های اجتماعی می‌شوید.

 

واریز به تراست ولت

 

واریز رمز ارز به کیف پول تراست ولت

پس از خرید ارز دیجیتال از یک صرافی آنلاین، در صورتی که کیف پول تراست ولت از آن رمز ارز پشتیبانی کند می‌توانید رمز ارزهای خود را به تراست ولت انتقال دهید. البته باید دقت کنید که شبکه برداشت در صرافی با شبکه واریز در کیف پول مطابقت داشته باشد. به طور مثال اگر شما در صرافی درخواست برداشت تتر TRC-20 را ثبت کنید و آدرس تتر ERC-20 کیف پول خود را وارد کنید، انتقال شما موفقیت‌آمیز نخواهد بود و دارایی‌تان را از دست می‌دهید. بنابراین اگر شبکه TRC-20 را برای برداشت تترهای خود از صرافی انتخاب می‌کنید، آدرس مقصد هم باید مربوط به شبکه TRC-20 است.

مطابقت کوین و شبکه در صرافی و کیف پول امر مهمی است که هرگز نباید از آن غافل شوید. سایر موارد مربوط به واریز رمز ارز به کیف پول تراست ولت بسیار ساده و بدیهی هستند. به این جهت کافیست در کیف پول خود روی کوین مورد نظر کلیک کنید و دکمه Receive یا دریافت را بزنید. اکنون یک QR کد و یک کد در اختیار شما قرار می‌گیرد که با وارد کردن آن در آدرس مقصد صرافی، کوین‌های شما از صرافی به کیف پول انتقال داده می‌شوند.

 

برداشت از تراست ولت

 

برداشت رمز ارز از کیف پول تراست ولت

هنگام فروش رمز ارزها و تبدیل آن‌ها به تومان، باید مجددا کوین‌های خود را از کیف پول ارز دیجیتال به صرافی انتقال دهید. به این منظور در صفحه کوین در تراست ولت، دکمه Send یا ارسال را می‌زنید. سپس آدرس مقصد و مقدار کوین را وارد می‌کنید. با مراجعه به بخش واریز در کیف پول صرافی بیت ایمن، می‌توانید آدرس مقصد را دریافت و در کیف پول خود وارد کنید. انجام این کارها با اسکن QR کد نیز امکان پذیر است و در صورتی که امکان استفاده از دو دستگاه را دارید، کار ساده‌ای می‌باشد.

تمامی نکات مربوط به انتخاب درست کوین و شبکه برای واریز رمز ارز به تراست ولت، در مورد برداشت رمز ارز نیز صدق می‌کنند. بنابراین حتما باید توجه داشته باشید که شبکه و کوین انتخاب شده در تراست ولت، با شبکه و کوین انتخاب شده در صرافی مطابقت دارند.

 

خرید رمز ارز در تراست ولت

 

خرید رمز ارز در کیف پول تراست ولت

برای خرید رمز ارز در تراست ولت، به صفحه کوین مورد نظر بروید و میزان مورد نظر برای خرید را وارد کنید. برای خرید رمز ارز در تراست ولت محدودیت و مقدار حداقلی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در صورتی که مقدار خرید شما کمتر از حداقل تعیین شده در تراست ولت باشد، امکان خرید وجود ندارد. پس از وارد کردن مقدار، پلتفرمی که می‌خواهید از آن خرید کنید را انتخاب می‌کنید. سپس به سایت مربوطه ارجاع داده می‌شوید و می‌توانید با انتخاب روش پرداخت و طی کردن مراحل آتی، خرید کنید.

البته دقت کنید که برای پرداخت در این پلتفرم‌ها باید حساب اعتباری بین‌المللی داشته باشید و همچنین در پلتفرم مورد نظر ثبت نام کنید. بنابراین راه بسیار ساده‌تر این است که رمز ارز مورد نظر خود را از صرافی بیت ایمن خریداری کنید و مطابق راهنمای بخش‌های قبل به کیف پول خود بفرستید.

 

معامله جفت ارزی

 

معامله جفت ارزی در تراست ولت

در تراست ولت امکان معامله جفت ارزی هم به شما داده می‌شود. این یعنی اگر می‌خواهید یک ارز دیجیتال خود را به یک ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنید، دیگر نیازی به انجام معاملات متعدد ندارید. مثلا در معاملات عادی، اگر بخواهید بیت کوین های خود را با اتریوم عوض کنید، ابتدا باید بیت کوین را بفروشید و کوین‌های BTCتان را به تومان یا تتر تبدیل کنید. سپس با ارز پایه تومان یا تتر، خرید اتریوم را انجام دهید. اما در معاملات جفت ارزی تراست ولت در بخش Swap، بیت کوین های شما مستقیما به اتریوم تبدیل می‌شوند.

البته این امکان برای همه ارزهای دیجیتال و روی همه شبکه‌ها وجود ندارد. بنابراین ممکن است گاهی مجبور شوید برای تبدیل یک رمز ارز به رمز ارزی دیگر، آن را ابتدا به تومان یا تتر تبدیل کنید و با این ارزها کوین مورد نظر را بخرید. در صورتی که شرایط استفاده از تبدیل جفت ارزی را دارید، می‌توانید در صفحه کوینی که می‌خواهید تبدیل کنید، دکمه Swap را بزنید. اکنون انتخاب می‌کنید که چه مقدار از این کوین تبدیل شود و تمایل دارید که در ازای آن چه کوینی دریافت کنید.

 

اکنون می‌توانید تراست ولت خود را نصب و راه‌اندازی کنید و با استفاده از آن کنترل بهتری روی دارایی‌های خود داشته باشید. برای آشنایی با سایر کیف پول های ارز دیجیتال نیز، می‌توانید مقالات بخش کیف پول را در وبلاگ صرافی آنلاین بیت ایمن مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها