5 میم کوین محبوب بازار کدام اند؟

در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال توانستند جایگاه ویژه‌ای بین عموم مردم پیدا کنند. بر همین اساس انواع متفاوتی از رمز ارزها به وجود آمدند. که میم کوین (Meme Coin) یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشند که در سال‌های اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفتند. نام این نوع از رمز ارزها از میم‌ها و شوخی‌های درون شبکه‌های اجتماعی یا رفتار اینفلوئنسر الهام گرفته شده است. اولین بار در سال 2013 بیلی مارکوس (Billy Marcus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer)، دو توسعه‌دهنده بزرگ تصمیم گرفتند تا رمز ارزی بر اساس میم ها راه‌اندازی کنند که این رمز ارزها به اسم میم کوین های انفجاری نیز شناخته می‌شود.

پس از تصمیم این دو توسعه‌دهنده شاهد ظهور دوج کوین بودیم البته زمان زیادی از تولد دوج کوین نگذشته بود که در کمال ناباوری به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. پس از استقبال عموم مردم از دوج کوین، میم کوین های انفجاری دیگری وارد باز شدند که ما در این مقاله قصد داریم شما را با 5 مورد از بهترین میم کوین های آینده دار آشنا کنیم.

  1. بهترین میم کوین های انفجاری
  2. دوج کوین (DOGE)
  3. شیبا اینو (SHIB)
  4. فلوکی اینو (Floki Inu)
  5. بیبی دوج (BabyDoge)
  6.  سیف مون (SFM)

 

بهترین میم کوین های انفجاری

 

بهترین میم کوین های انفجاری

میم کوین ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بسیار زیادی به دست آوردند. برهمین اساس به دلیل محبوبیت و استقبال سرمایه‌گذاران از این نوع رمز ارزها روز افزون تعداد زیادی از آن‌ها وارد بازار شد. البته در این بین ممکن است عده‌ای، میم کوین ها را با شت کوین (ShitCoin) اشتباه بگیرند.

اما این دو رمز ارز با یکدیگر متفاوت‌اند و با اهداف مختلفی پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه قصد داریم شما را با بهترین میم کوین های انفجاری که از محبوبیت خاصی برخوردارند آشنا کنیم زیرا تحلیلگران تعداد از این نوع رز ارزها را به عنوان میم کوین های آینده دار مشخص کرده‌اند.

 

دوج کوین (DOGE)

 

دوج کوین (DOGE)

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد دوج کوین (DOGE) اولین میم کوین متولد شده در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. ابتدای راه‌اندازی دوج کوین عده‌ای ظهور آن را یک شوخی برای جلب توجه عموم افراد می‌دانستند و بیشتر با هدف تمسخر بیت کوین به وجود آمد. اما زمان زیادی از تولد رمز ارز دوج کوین نگذشته بود که با نوسانات زیادی رو به رو شد. که این نوسانات توانست توجه زیادی از کاربران را به این نوع رمز ارزها جلب کند. همچنین دوج کوین که سکی از میم کوین های انفجاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد تحت تاثیر سگ شیبا اینو قرار گرفت و جالب اینجاست که یک فورک از شبکه لایت کوین (LTC) می‌باشد.

برهمین اساس دوج کوین نیز از الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) مشابهی همچون لایت کوین پیروی می‌کند. البته معروفیت بیشتر رمز ارز دوج کوین بیشتر به دلیل توجه زیاد ایلان ماسک می‌باشد. زیرا همواره توییت‌های این کارآفرین مطرح تاثیر چشمگیری بر روی قیمت دوج کوین داشت. البته در زمان نوشتن این مقاله داده‌های سایت Coinmarketcap نشان می‌دهد که DOGE در دنیای ارز دیجیتال رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

 

شیبا اینو (SHIB)

 

شیبا اینو (SHIB)

اکنون که قصد داریم شما را با لیست میم کوین های ارز دیجیتال آشنا کنیم بهتر است بدانید شیبا اینو (Shiba Inu) نیز همچون دوج کوین یک Meme Coin شناخته شده می‌باشد، که در سال 2020 توسط فردی یا گروهی به نام ریوشی ساخته شد. البته در خصوص خالق شیبا اینو نیز همچون خالق بیت کوین اطلاعات زیادی وجود ندارد. اما جالب  است بدانید که زمان زیادی از تولد شیبا اینو نگذشته بود که به عنوان قاتل دوج کوین معرفی شد. زیرا بسیاری این رمز ارز را جایگزینی برای دوج کوین می‌دانستند.

البته اگر بخواهیم به توضیح دقیق‌تری در خصوص شیبا بپردازیم باید بگوییم شیبا اینو یک پروژه بلاک چینی و جامعه محور می‌باشد که به صورت کاملا غیر متمرکز وارد بازار شد. البته این میم کوین شناخته شده با اینکه قیمت چندانی ندارد اما به دلیل نوسانات شدیدی که در این مدت به همراه داشت توانست توجه عموم مردم را به خود جلب کند و رتبه 16 بازار را به خود اختصاص دهد.

 

فلوکی اینو (Floki Inu)

 

فلوکی اینو (Floki Inu)

همان طور که گفته شد میم کوین ها می‌توانند تحت رفتار اینفلوئنسرها به وجود بیایند که این موضوع کاملا در خصوص فلوکی اینو صدق می‌کند. فلوکی اینو با الهام از سگ ایلان ماسک، میلیاردر و مدیر عامل شرکت تسلا و مدیر عامل توییتر ساخته شد. ایلان ماسک بیست و پنجم ژوئن 2021 مصادف با 4 تیر 1400 در حساب توییتری خود اعلام کرد که قصد دارد یک سگ از نژاد شیبا اینو را به سرپرستی قبول کند و نام او را فلوکی اینو بگذارد.

از همان توییت ایده ساخت فلوکی اینو در ذهن توسعه‌دهندگان به وجود آمد. البته این Meme Coin توسط گروهی ناشناس که از توسعه دهندگان طرفدار شیبا اینو می‌باشند.

 

بیبی دوج (BabyDoge)

 

بیبی دوج (BabyDoge)

تمامی رمز ارزها یک لوگوی متفاوت و جذابی دارند، اما بیبی دوج که یکی‌دیگر از میم کوین های انفجاری بازار می‌باشد همچون دوج کوین، شیبا، فلوکی اینو از سگ شیبا اینو الهام گرفته و عکس لوگوی آن‌ها نیز شکل یک سگ می‌‌باشد. البته یک شباهت دیگر نیز در خصوص این نوع رمز ارزها وجود دارد که آن هم خالق آن‌ها می‌باشد جالب است بدانید که بیبی دوج نیز مانند هم نوع‌های خودش خالق مشخصی ندارد و به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کند.

این Meme Coin با شعار اینکه قصد دارد دوج کوین را به وسیله سرعت بالای تراکنش های خود تحت تاثیر قرار دهد در تاریخ 1 ژوئن 2021 بر زنجیره هوشمند بایننس عرضه شد. حال قیمت BabyDoge در زمان نوشتن این مقاله  0.000000001451 دلار می‌باشد و توانسته رتبه 197 بازار کریپتو را به خود اختصاص دهد.

 

سیف مون (Safemoon)

 

سیف مون (Safemoon)

پس از رمز ارز بیت کوین، دوج کوین و اتریوم که قرار بود روزی به ماه بروند این بار سیف مون با شعار پیش به سوی ماه عرضه شد. سیف مون که یکی از بهترین میم کوین های آینده دار در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد در ماه مارس 2021 دقیقا یک سال پس از تولد شیبا اینو وارد بازار شد. البت بهتر است بدانید رمز ارز سیف مون دارای سه مرحله در فرآیند معاملاتی خود می‌باشد که شامل انعکاس یا رفلکشن (Reflection)، جذب نقدینگی (LP Acquisition) و سوزاندن یا برن (Burn) برای هر تراکنش می‌باشد.

همچنین سیف مون دارای پروتکل نقدینگی است که مکانیسمی به صورت خودکار دارد و ترکیبی از tokenomics و Rken می‌باشد. حال قیمت این رمز ارز در زمان نوشتن این مقاله 0.000000005919$ می‌باشد و توانسته رتبه 1337 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

 

جمع بندی

میم کوین ها رمز ارزهای هستند که تعدادی از آن‌ها بر اساس یک جوک یا شوخی راه‌اندازی شدند. اما در چند سال اخیر با توجه بسیاری از اینفلوئنسر از آن‌ها پشتیبانی کردند. که این موضوع باعث شد با رشد بسیار خوبی روبرو شوند. از همین رو ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با این نوع رمز ارزها آشنا کنیم و به بهترین میم کوین های انفجاری در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

برهمین اساس هر زمان قصد خرید این نوع رمز ارزها را داشتید با اطلاعات کاملی معاملات خود را آغاز کنید. همچنین با رجوع به صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن می‌توانید رمز ارزهایی را همچون دوج کوین و شیبا خریداری کنید. البته این پلتفرم معاملاتی به زودی قصد دارد از چندین میم کوین جدید نیز پشتیبانی کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها