معرفی ارز دیجیتال استپن (GMT)

تا کنون ارزهای دیجیتال مختلفی را به شما معرفی کرده‌ایم که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. امروز نوبت به ارز دیجیتال استپن (GMT) می‌رسد که یکی از رمز ارزهای نسبتا جدید بازار ارز دیجیتال است. در دو سال گذشته که بازار متاورس و پروژه‌های Play-to-Earn داغ شده بود، نام ارز دیجیتال استپن نیز مطرح شد. این ارز دیجیتال که مربوط به یک پروژه ترکیبی بود، در ابتدای عرضه خود توانست شهرت زیادی به دست آورد و سرمایه زیادی را جذب کند. در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال STEPN یا GMT می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در فهرست زیر ترتیب مباحث مطرح‌شده در این مقاله را مشاهده می‌کنید:

  1. ارز دیجیتال استپن (GMT) چیست؟
  2. تاریخچه استپن
  3. ویژگی های استپن
  4. قیمت ارز دیجیتال استپن
  5. خرید ارز دیجیتال استپن
  6. بهترین کیف پول های استپن

 

ارز دیجیتال استپن چیست؟

 

ارز دیجیتال استپن (GMT) چیست؟

ارز دیجیتال استپن یک توکن مبتنی بر بلاک چین سولانا است که در آگوست سال 2021 توسط یک کارآفرین استرالیایی حوزه بلاک چین به نام Yawn Rong پدید آمد. پس از مطرح شدن Play-to-Earn، استپن مفهوم جدیدی به نام Move-to-Earn را به دوست‌داران بلاک چین معرفی کرد. Move-to-Earn ترکیبی از Play-to-Earn و Fitness می‌باشد که سرمایه‌گذاران را به انجام فعالیت‌های نرم ورزشی از جمله دویدن و پیاده‌روی برای کسب درآمد ترغیب می‌کند. این ارز دیجیتال با حوزه NFT هم پیوند دارد و علاقه‌مندان برای استفاده از آن و به درآمد رسیدن باید اسنیکرهای NFT استپن را تهیه کنند.

بر این اساس، نام ارز دیجیتال استپن در زیرشاخه‌های مختلفی از بلاک چین به چشم می‌خورد. این ارز دیجیتال، انگیزه‌ای را برای حفظ تندرستی و سلامتی مردم ایجاد می‌کند که می‌تواند یکی از فواید بلاک چین را نیز به خوبی نمایان کند. در واقع شما با ورود به بازی استپن با یک تیر دو نشان می‌زنید و در کنار حفظ سلامتی، به درآمد هم می‌رسید. در ادامه با سایر ابعاد پروژه استپن نیز آشنا می‌شوید تا بتوانید مراحل لازم برای به دست آوردن آن را به سادگی طی کنید.

 

استپن

 

تاریخچه استپن

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال استپن یک ارز نوپا محسوب می‌شود و کمتر از 2 سال از ساخت آن می‌گذرد. با این حال این رمز ارز در عرض چند ماه توانست به جمع 50 ارز دیجیتال برتر بازار راه پیدا کند. گرچه ظهور رقبای قدرتمند و ارائه خدمات جدید شرایط را تغییر داد. اکنون STEPN در رتبه 125 بازار قرار دارد و ارزش بازار آن نیز 233 میلیون دلار است. با توجه به تغییر لحظه‌ای آمار و ارقام در بازار کریپتو، بهتر است که وضعیت لحظه‌ای این ارز دیجیتال را در سایت Coinmarketcap دنبال کنید تا اطلاع دقیق‌تری از آن داشته باشید.

 

STEPN

 

ویژگی های استپن

ویژگی جالب استپن که آن را از بسیاری از پروژه‌های حوزه فیتنس متمایز می‌کند استفاده از گیمیفیکیشن (Gamification) است. این برنامه عادت‌های سالم روزانه را در قالب بازی به کاربران خود ارائه می‌کند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از نمونه‌های گیمیفیکیشن در زمینه‌های دیگر نیز می‌توانیم به نرم‌افزارهای آموزش زبان Duolingo و Elevate اشاره کنیم که نسبت به سایر نرم‌افزارهای آموزش زبان طرفداران بیشتری دارند. به طور کلی معمولا هنگامی که شما یک موضوع را در قالب بازی دنبال می‌کنید کمتر از آن خسته می‌شوید و نتیجه بهتری می‌گیرید.

حضور در حوزه‌های NFT، Play-to-Earn، Move-to-Earn و Metaverse، این پروژه را جذاب‌تر هم می‌کند. شما می‌دانید که با یک پروژه چندمنظوره طرف هستید که جای رشد زیادی دارد و احتمال پیشرفت آن زیاد است. نوپا بودن ارز دیجیتال استپن، عامل دیگری می‌باشد که بسیاری از سرمایه‎‌گذاران ریسک‌پذیر را به سمت آن جذب می‌کند. بنابراین ارز دیجیتال استپن ویژگی‌های جذاب زیادی دارد و به همین خاطر افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند.

البته علاوه بر STEPN یا GMT یک ارز دیجیتال دیگر هم در این بازی وجود دارد. این ارز دیجیتال Green Satoshi Token یا GST نام دارد که به عنوان جایزه به دوندگان تعلق می‌گیرد. میزان توکن GST دریافتی دوندگان به نوع NFT خریداری شده بستگی دارد و آورده آن متفاوت است.

 

قیمت استپن

 

قیمت ارز دیجیتال استپن

ارز دیجیتال استپن مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال نوسانگر است و بر خلاف استیبل کوین ها قیمت ثابتی ندارد. بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید و فروش آن در زمان مناسب به سود برسند. در زمان انتشار این مقاله، قیمت ارز دیجیتال استپن معادل 0.23 دلار یا 23 سنت بوده است. در همین زمان، ارزش بازار یا مارکت کپ استپن 233 میلیون دلار بوده و حجم معاملات روزانه آن نیز 24 میلیون دلار را رد کرده است. قیمت ارز دیجیتال استپن در یک هفته اخیر 14.43% رشد کرده است. تعداد کل توکن‌های استپن معادل 6,000,000,000 توکن می‌باشد که تا کنون بیش از 1 میلیارد (حدود 17%) از آن عرضه شده است.

استپن در گذشته اعداد بسیار بالاتری را هم به خود دیده است. در 28 آوریل 2022، قیمت ارز دیجیتال استپن 4.18 دلار بوده است که چندین برابر قیمت فعلی آن می‌باشد. ثبت این سقف قیمتی به حدود 1 ماه و نیم بعد از عرضه اولیه سکه (ICO) استپن برمی‌گردد. در این عرضه اولیه، هر توکن استپن 0.01 دلار قیمت‌گذاری شده بود. قیمت فعلی استپن نسبت به آن زمان حدود 23 برابر شده که در بازه 1 ساله سود زیادی تلقی می‌شود. گرچه مقایسه آن با سقف قیمت 4.18 دلاری در بازه 1 ماه و نیم، نشان‌دهنده سود بسیار بیشتری است.

 

خرید ارز دیجیتال استپن

 

خرید ارز دیجیتال استپن

خرید ارز دیجیتال استپن در صرافی ارز دیجیتال او کی ایکس (OKX)، بایننس (Binance) و بایبیت (Bybit) امکان‌پذیر است. صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی این توکن را به فهرست رمز ارزهای خود اضافه خواهد کرد. بر این اساس، کاربران ایرانی به سادگی و بدون دردسرهای قانونی می‌توانند ارز دیجیتال استپن را خریداری کنند. در تابستان 1402، توکن‌های دیگری هم به فهرست صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن اضافه خواهند شد تا سبد ارزی متنوع‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

خرید استپن نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال انجام خواهد شد و دستورالعمل آن به شرح زیر است:

  • عضویت در صرافی بیت ایمن
  • شارژ حساب
  • ورود به صفحه خرید و فروش استپن
  • ثبت سفارش خرید با یکی از روش‌های موجود

برای مشاهده سایر ارزهای دیجیتال لیست شده در صرافی بیت ایمن نیز می‌توانید در صفحه اصلی روی گزینه مشاهده همه ارزها کلیک کنید تا جدول کامل ارزها را مشاهده کنید.

 

بهترین کیف پول استپن

 

بهترین کیف پول های استپن

پس از خرید ارز دیجیتال استپن (STEPN) بهتر است که آن را از صرافی خارج کرده و نزد خود نگه دارید. به این منظور به تهیه یک کیف پول ارز دیجیتال که از STEPN پشتیبانی کند نیاز دارید. کیف پول های مختلفی امکان ذخیره ارز دیجیتال استپن را به شما می‌دهند که در فهرست زیر می‌توانید نام برخی از آن‌ها را مشاهده کنید:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • فانتوم ولت (Phantom Wallet)
  • کیف پول Solflare (تحت وب)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)

با تهیه یکی از کیف پول های فوق، به سادگی می‌توانید توکن‌های STEPN خود را از صرافی خارج کنید و نزد خود نگه دارید. البته اگر یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن را برای خرید ارز دیجیتال استپن انتخاب کنید، مجبور به خارج کردن توکن‌ها و انتقال آن‌ها به کیف پول نیستید. با این حال، برداشت توکن و انتقال آن به کیف پول غیرامانی به مراتب مطمئن‌تر است و نیاز اعتماد به صرافی را از بین می‌برد.

با اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، به سادگی می‌توانید ارز دیجیتال استپن را بخرید و از طریق آن به درآمد برسید. برای آشنایی با سایر ارزهای دیجیتال و نحوه کسب درآمد از آن‌ها نیز، سایر مقالات دسته معرفی ارز دیجیتال در وبلاگ صرافی بیت ایمن را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها