ترشولد چیست؛ معرفی ارز دیجیتال ترشولد (T)

دنیای بلاک چین و فضای وب 3.0 دنیای متفاوتی را به روی به روی افراد باز کرد زیرا فضای بلاک چین و نسل سوم اینترنت از ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. که همین موضوع باعث توجه هرچه بیشتر کاربران شده است. البته در این میان بهتر است بدانید این ذو فناوری همچون سایر تکنولوژی‌هایی که تا به امروز ساخته شده با مشکلاتی روبرو هستند.

برهمین اساس در سال‌های اخیر توسعه‌دهندگان همواره به دنبال راه‌کاری برای حل این مشکلات بودند. برهمین اساس پلتفرم ترشولد (Threshold) با کمک رمز ارز بومی خود که ارز دیجیتال ترشولد نام دارد برای برطرف کردن یک سری مشکلات وب 3.0 روی کار آمد. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله سعی داریم شما را با پلتفرم و ارز دیجیتال Threshold و به ابعاد مختلف این پروژه بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال ترشولد چیست؟
  2. تاریخچه رمز ارز T
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال ترشولد
  4. قیمت ارز دیجیتال T
  5. خرید ارز دیجیتال ترشولد
  6. بهترین کیف پول‌های Threshold

 

ارز دیجیتال ترشولد چیست؟

 

ارز دیجیتال ترشولد چیست؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم پلتفرم ترشولد برای رفع یک سری مشکلات نسل سوم اینترنت به وجود آمد. زیرا این فناوری در قسمت حفظ حریم خصوصی و حاکمیتی کاربر در زمان تعامل بر روی بلاک چین های عمومی با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو شده است. از همین رو توسعه دهندگان به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل بودند. از همین رو پلتفرم ترشولد با استفاده از شبکه Keep Network برای رفع این مشکل روی کار آمد تا بتواند از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران محافظت کند.

همچنین این پلتفرم از توکن حاکمیتی به نام ارز دیجیتال ترشولد برخوردار است که با نماد اختصاصی T نیز شناخته می‌شود و بر روی بلاک چین اتریوم طراحی شده است. برهمین اساس دارندگان این توکن ها می‌توانند با داشتن حق رای در موضوعات مختص به پلتفرم ترشولد نظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند. همچنین افرادی که توکن T را خریداری می‌کنند می‌توانند با قرار دادن و اجرای یک نود غیر متمرکز به پلتفرم در مرحله رمزنگاری این پروژه کمک کنند.

 

ارز دیجیتال ترشولد

 

تاریخچه رمز ارز T

اکنون که با پلتفرم و ارز دیجیتال ترشولد آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این پروژه نیز اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی پلتفرم ترشولد ابتدا در سال ۲۰۲۱ توسط دو بنیاد بزرگ به نام‌های keep و Nucypher راه‌اندازی شد. که پروژه keep را دو توسعه‌دهنده بزرگ به نام Matt luongo و Corbin pon با هدف ذخیره سازی اطلاعات به صورت آف چین بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی کردند. این روزها Matt luongo و Corbin pon به عنوان متخصصان و افراد موثر در پروژه ترشولد فعالیت می‌کنند.

همچنین پروژه Nucypher نیز توسط توسعه‌دهندگانی همچون Maclane wilkison و Michael egorov در سال 2015 راه‌اندازی شد. این پروژه سعی داشت فضایی محرمانه و امن برای مدیریت اطلاعات و ذخیره آن‌ها طراحی کند. برهمین اساس بنیاد Nucypher دو سال پس از راه‌اندازی اولیه در سال 2017 وارد حوزه ارزهای دیجیتال شد. از همین رو پلتفرم Threshold می‌تواند با کمک این دو پروژه از حریم خصوصی و اطلاعات کاربران محافظت کند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال ترشولد

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال ترشولد

تا به این لحظه در خصوص حفظ حریم خصوصی از طریق پلتفرم و ارز دیجیتال ترشولد صحبت کردیم اما باید بدانید ویژگی‌های این پروژه تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود و از ویژگی‌های زیادی برخوردار است. همچنین از آن جایی که توکن T بر روی بستر اتریوم قرار دارد از تمامی ویژگی‌های شبکه اتریوم همچون قرارداد هوشمند و امنیت شبکه اتریوم بهره‌مند است. همچنین قابلیتی برای این پلتفرم طراحی شده است تا کاربران بتوانند درون پلتفرم Threshold با استیک کردن توکن های T به عنوان نود در شبکه فعالیت کنند.

که این کار باعث امنیت هر چه بیشتر شبکه می‌شود. همچنین این ماجرا برای شبکه و کاربران سودمند است، زیرا کاربران نیز از این طریق می‌توانند پاداش دریافت کنند. البته یکی دیگر از ویژگی‌های پلتفرم ترشولد غیر متمرکز بودن آن می‌باشد زیرا این پروژه توسط اشخاص یا گروه خاصی مدیریت نمی‌شود بلکه تنها اعضای شبکه و دارندگان توکن T آن‌ها را مدیریت می‌کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال T

 

قیمت ارز دیجیتال T

نوسانات بازار کریپتو یکی از موضوعاتی است که کاربران را به کار در این بازار مالی مشتاق کرده است. برهمین اساس این موضوع نشان می‌دهد که هر رمز ارز نیز در زمان متفاوتی با موج این نوسانات همسو شده است. برهمین اساس ارز دیجیتال ترسولد با در نظر داشتن اینکه رمز ارزی نوپا و تازه‌کار می‌باشد اما در همین مدت زمان کوتاه نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. با در نظر داشتن این موضوع دارندگان توکن T در تاریخ 2 مارچ 2022 با بالاترین قیمت این رمز ارز یعنی 0.2245 دلار روبرو شدند و در تاریخ 29 دسامبر 2022 شاهد پایین‌ترین قیمت توکن T بودند.

که در آن زمان ارز دیجیتال ترشولد با قیمت 0.01473 دلار به فروش می‌رفت. البته این موضوع نشان می‌دهد که توکن Threshold در یک سال گذشته نوسانات زیادی را گذرانده است. البته در حال حاضر جایگاه 188 بازار را به خود اختصاص داده و با قیمت 0.02605 دلار معامله می‌شود.

 

خرید ارز دیجیتال ترشولد

 

خرید ارز دیجیتال ترشولد

کاربران همواره برای خرید انواع ارزهای دیجیتال باید به دنبال یک صرافی مطمئن برای انجام معاملات خود باشند. برهمین اساس زمانی که قصد خرید رمز ارزی را دارید باید مطمئن شوید که پلتفرم و کیف پول مورد نظر شما از آن رمز ارز پشتیبانی می‌کند. البته در سال‌های اخیر پلتفرم‌های معاملاتی زیادی راه‌اندازی شده است که کاربران می‌توانند با رجوع به آن‌ها معاملات خود را انجام دهند.

در این بین بهتر است بدانید ارز دیجیتال ترشولد توسط تعدادی از صرافی‌هاش شناخته شده همچون بایننس (Binance)، بیت هامب (Bithumb)، کوین بیس (Coinbase) پشتیبانی می‌شود. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد ارز T را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهند. از این رو می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید و فروش این رمز ارز بپردازید.

 

بهترین کیف پول‌های Threshold

 

بهترین کیف پول‌های Threshold

روند ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال ترشولد همچون سایر رمز ارزها می‌باشد و برای انجام این کار کاربران باید یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن برای رمز ارز مورد نظر خود پیدا کنند. البته از آن جایی که ارز دیجیتال T یک توکن اتریومی می‌باشد انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای این رمز ارز کار سختی نیست. زیرا بسیاری از کیف پول ها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. که ما قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری از توکن T را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)
  • کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری سیف پل (Safepal)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

 

جمع بندی

پلتفرم و ارز دیجیتال ترشولد یکی از پروژه‌های کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که برای برطرف کردن مشکلات اینترنت نسل سوم وب راه‌اندازی شده است و به طور کلی این پلتفرم قصد دارد از داده‌ها و اطلاعات کاربران به نحو احسنت محافظت کند تا مشکلاتی برای آن‌ها به وجود نیاید. برهمین اساس ما در این مقاله به معرفی پلتفرم Threshold و رمز ارز بومی آن پرداختیم تا با ویژگی‌ها، نحوه خرید و فروش و همچنین نگهداری این رمز ارز آشنا شوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها