ارز TIA چیست؛ معرفی ارز دیجیتال سلستیا

بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از پررونق‌ترین بخش‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است. زیرا ارزهای دیجیتال نه تنها به عنوان ابزارهای سرمایه گذاری، بلکه به عنوان راهکاری برای تسهیل تراکنش‌های مالی و پرداخت‌های بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان، ارزهای نوظهوری همچون ارز سلستیا با اهداف و ویژگی‌های خاص خود وارد این بازار شده‌اند و سعی در ارائه راه حل‌های جدید برای بهبود تجربه کاربران و افزایش امنیت و سرعت تراکنش‌ها دارند.
به صورت کلی ارز سلستیا که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری TIA نیز شناخته می‌شود با استفاده از فناوری بلاک چین، امکان انجام تراکنش‌های سریع، امن و کم‌هزینه را برای کاربران فراهم می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص رمز ارز سلستیا تا بدانید ارز tia چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

 

ارز سلستیا چیست؟

 

ارز سلستیا چیست؟

سلستیا (Celestia) یک شبکه بلاک چین لایه اول، ماژور است که به عنوان اولین پلتفرم برای ساخت بلاک چین‌های تخصصی و مقیاس پذیر طراحی شده است. به صورت کلی این شبکه بلاک چینی برخلاف بلاک چین‌های سنتی همه کارکردهای شبکه را در یک لایه ترکیب نمی‌کند، بلکه سلستیا تمامی لایه‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند و به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بلاک چین‌های خود را به صورت مستقل ایجاد کنند و تنها از لایه‌های مورد نظر خود استفاده کنند. برهمین اساس این ویژگی سلستیا منجر به افزایش مقیاس پذیری و کاهش هزینه‌ها شده است. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید پروژه Celestia از رمز ارز بومی به نام ارز سلستیا برخوردار است که در بازار ارزهای با نماد اختصاری TIA نیز شناخته می‌شود. این رمز ارز نقش مهم و حیاتی در امنیت و عملکرد شبکه سلستیا ایفا می‌کند و این رمز ارز برای استیکینگ و پرداخت‌های مرتبط به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی پروژه سلستیا با کمک ارز TIA در تلاش است تا محدودیت‌های بلاک چین‌ها را برطرف کند و برای توسعه دهندگان آزادی بیشتری در ساخت و اجرای بلاک چین‌های سفارشی در نظر بگیرد.

 

تاریخچه ارز دیجیتال سلستیا

 

تاریخچه ارز دیجیتال سلستیا

اکنون که با پروژه Celestia و رمز ارز بومی آن آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تیم توسعه دهنده این پروژه داشته باشید. پروژه سلستیا در سال 2019 توسط فردی به نام مصطفی البسام (Mustafa Al-Bassam) راه اندازی شد. به صورت کلی مصطفی البسام یکی از بنیان گذاران شناخته شده است که پیش از راه اندازی پروژه سلستیا به عنوان یکی از اعضای گروه هکری معروف به نام LulzSec فعالیت می‌کرد. اما پس از گذشت مدتی فعالیت خود را با این گروه به اتمام رساند و به عنوان یکی از پژوهشگران حوزه بلاکچین به کار خود ادامه داد. از همین رو می‌توان گفت این توسعه دهنده بزرگ تجربه گسترده‌ای در توسعه فناوری‌های غیرمتمرکز دارد و سلستیا را با هدف ایجاد یک پلتفرم بلاکچین ماژولار و قابل گسترش تاسیس کرده است. تا افراد بتوانند با کمک این پروژه بلاک چین‌های سفارشی را گسترش دهند.

 

ویژگی های ارز tia چیست؟

 

ویژگی های ارز tia چیست؟

پروژه سلستیا و ارز TIA از ویژگی‌های منحصر به فردی برخورداراند که این ویژگی‌ها سلستیا را از سایر پروژه‌های بلاک چینی متمایز می‌کند. به صورت کلی پروژه سلستیا اولین بلاک چین ماژولار است که لایه‌های متفاوت را از یکدیگر جدا می‌کند. این جداسازی برای توسعه دهندگان شرایطی فراهم می‌کند تا بلاک چین‌های سفارشی خود را بدون نیاز به اجرای کل شبکه ایجاد کنند. از همین رو جداسازی لایه‌ها، در پروژه Celestia منجر به افزایش مقیاس پذیری کاهش تراکنش‌ها می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است با ویژگی‌های ارز سلستیا نیز آشنا شوید. ارز سلستیا توکن بومی پروژه سلستیا است که برای تامین امنیت شبکه و اجرای تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربران با استیکینگ این رمز ارز می‌توانند در فرایند اجماع شرکت کنند و ارز TIA را به عنوان پاداش دریافت کنند. همچنین افراد می‌توانند از ارز سلستیا برای پرداخت هزینه‌های تراکنش‌ها و خدمات متفاوت در پروژه استفاده کنند. این ویژگی‌ها، شبکه و ارز سلستیا را به یک پروژه برجسته در فضای بلاکچین تبدیل کرده‌ است.

 

قیمت رمز ارز سلستیا

 

قیمت رمز ارز سلستیا

سلستیا یکی از رمز ارزهای نوپا و تازه کار است که از ابتدای فعالیت با رشد قیمتی روبرو بوده و نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. به صورت کلی این رمز ارز در مدت زمان کوتاهی با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران و معامله گران روبرو شد و همین موضوع باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت روبرو بود. البته پس از گذشت مدتی ارز سلستیا با کاهش قیمت مواجه شد و در تاریخ 31 اکتبر 2023 ارز TIA با ریزش بینی شدید روبرو شد و این رمز ارز به قیمت 2.03 دلار رسید، که این میزان پایین‌ترین قیمت تاریخی سلستیا است. البته پس از گذشت مدتی این رمز ارز با روند صعودی روبرو شد و افزایش قیمتی چشمگیری به همراه داشت. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که رشد قیمتی رمز ارز tia تا جایی ادامه داشت که در 10 فوریه 2024،  این رمز ارز با ATH روبرو شد. که در آن زمان ارز سلستیا با قیمت 20.91 دلار معامله می‌شد. البته همانطور که روند ریزشی این رمز ارز طولانی نبود رشد قیمتی سلستیا نیز طولانی مدت نبود و این رمز ارز پس از گذشت مدتی با ریزش مواجه شد. با در نظر داشتن این موضوع در زمان نوشتن این مقاله، ارز سلستیا با قیمت 4.87 دلار معامله می‌شود و با مارکت کپ 996,714,426 دلاری جایگاه 62 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز دیجیتال tia

 

خرید ارز دیجیتال tia

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال سلستیا یک رمز ارز نوپا و تازه کار است اما با این حال به دلیل داشتن ویژگی‌های متفاوت بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال سلستیا را به لیست رمز ارزهای خود اضافه کرده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به صرافی بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، اوککس (OKX)، بای بیت ( Bybit) و کراکن (Kraken) اشاره کرد. با در نظر داشتن این موضوع برای خرید سلستیا سرمایه گذاران و معامله گران می‌توانند به این پلتفرم‌های معاملاتی مراجعه کنند و با استفاده از روش‌های معاملاتی متفاوی همچون OCO، استاپ لاس، لیمیت اوردر، استاپ لیمیت به خرید و فروش این رمز ارز بپردازند.
البته قابل ذکر است که به تازگی صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز ارز سلستیا را در لیست رمز ارزهای خود قرار داده است. از همین رو سرمایه گذاران و معامله می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید و فروش این رمز ارز بپردازند.

 

بهترین کیف پول رمز ارز سلستیا

 

بهترین کیف پول رمز ارز سلستیا

صرافی های متمرکز برای نگهداری از ارز TIA کیف پول‌هایی درون حساب کاربری سرمایه گذاران قرار داده‌اند تا افراد بتوانند دارایی خود را درون آن‌ها نگهداری کنند. اما با این حال نگهداری از ارز سلستیا در صرافی های متمرکز کار مناسبی نیست، بلکه بهتر است سرمایه گذاران دارایی خود را به کیف پول های اختصاصی انتقال دهند. برهمین اساس در چندین سال اخیر کیف پول های متعددی طراحی شدند که از ارز سلستیا پشتیبانی می‌کنند. به صورت کلی بهترین کیف پول های ارز دیجیتالی که از ارز TIA عبارت‌اند از:
کیف پول متامسک (MetaMask)
کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
کیف پول کوین بیس (Coinbase)
کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)
کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)
کیف پول لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X)

 

جمع بندی

ارز دیجیتال TIA، توکن بومی پروژه Celestia است که نقش کلیدی در تامین امنیت و عملکرد این شبکه ماژولار و نوآورانه دارد. به صورت کلی پروژه Celestia با تفکیک لایه‌های متعدد، امکان ایجاد بلاک چین‌های سفارشی و مقیاس پذیر را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند. ارز سلستیا به عنوان ارز اصلی شبکه، برای استیکینگ، مشارکت در اجماع و پرداخت هزینه‌ها استفاده می‌شود. این ارز، علاوه بر افزایش امنیت شبکه، انگیزه‌ای برای مشارکت کاربران در بهبود و توسعه Celestia ایجاد می‌کند. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد Celestia و اهمیت TIA در اکوسیستم آن، این ارز جایگاه ویژه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال کسب کرده و می‌تواند به گسترش فناوری‌های بلاکچین کمک کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها