ارز دیجیتال USDC چیست؟

استیبل کوین یکی از انواع ارز دیجیتال است که کاربرد بسیار زیادی در معاملات روزمره سرمایه‌گذاران دارد. تعداد استیبل کوین ها نسبت به سایر ارزهای دیجیتال کمتر است اما از همین تعداد کم استفاده‌های بسیاری می‌شود. ارز دیجیتال USDC یا یو اس دی کوین، یکی از استیبل کوین های مطرح و شناخته‌شده بازار کریپتو است که در جمع 5 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. در این مقاله، قصد داریم که به معرفی ارز دیجیتال USDC و بررسی تاریخچه، وضعیت قیمتی، روش خرید و بهترین کیف پول های آن بپردازیم. فهرست مطالبی که در ادامه می‌خوانید به شرح زیر است:

  1. معرفی ارز دیجیتال USDC
  2. تاریخچه USD Coin
  3. ویژگی های یو اس دی کوین
  4. قیمت ارز دیجیتال USDC
  5. خرید ارز دیجیتال USDC
  6. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال USDC

 

یو اس دی کوین

 

معرفی ارز دیجیتال USDC

در میان چندین هزار ارز دیجیتال با کاربرد گوناگون، تعداد اندکی هستند که می‌توانند با جذب سرمایه چند میلیارد دلاری پروژه خود را زنده نگه دارند. ارز دیجیتال USDC یا یو اس دی کوین یکی از این پروژه‌ها می‌باشد که توانست حجم سرمایه زیادی را جذب کند. این رمز ارز که یک استیبل کوین مبتنی بر بلاک چین اتریوم می‌باشد، بعد از تتر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال پایدار بازار تلقی می‌شود. بر همین اساس بسیاری از سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید استیبل کوین هستند، یو اس دی کوین را برای خرید انتخاب می‌کنند.

ارز دیجیتال USDC در ابتدا برای ایجاد امکان تبادل ارزی سریع و امن در فضای برنامه‌های بلاک چینی به وجود آمد. این رمز ارز به نوعی ابزار حفظ سرمایه نیز می‌باشد و در هنگام دامپ بازار ارزش خود را حفظ می‌کند. به همین خاطر معمولا زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم کاهش پیدا می‌کند، تقاضا برای خرید یو اس دی کوین و سایر استیبل کوین ها از جمله تتر افزایش بیشتر می‌شود. ارزش ارز دیجیتال USDC معمولا معادل 1 دلار آمریکا است و با توجه به عواملی نظیر عرضه و تقاضا می‌تواند اندکی کمتر یا بیشتر باشد.

 

تاریخچه USDC

 

تاریخچه USD Coin

یو اس دی کوین نسبت به تتر سابقه کمتری دارد و جدیدتر است؛ اما در سایت‌های مرجع از جمله کوین مارکت کپ تاریخی برای پیداش آن ذکر نشده. این استیبل کوین حاصل همکاری صرافی کوین بیس (Coinbase) و مجموعه سرکل (Circle) می‌باشد. از سال 2021 تا کنون، بازار ارز دیجیتال USDC بارها تغییر جایگاه داده است. در زمان نگارش این مطلب، USDC در رتبه 5 بازار رمز ارزها و رتبه 2 بازار استیبل کوین ها قرار دارد. یو اس دی کوین در گذشته جایگاه‌های متفاوتی را تست کرده بود ولی معمولا نام آن در میان 10 ارز دیجیتال برتر بازار به چشم می‌خورد.

از این رو می‌توانیم بگوییم که فراز و نشیب‌های USDC تاثیر قابل توجهی روی جایگاه آن نداشته و این ارز دیجیتال معمولا بین جایگاه‌های چهارم تا نهم نوسان کرده است. از طرفی به‌خاطر خاصیت پایدار و کم‌نوسان ارز دیجیتال USDC، معمولا حجم ورود سرمایه به بازار آن در مارکت نزولی بیشتر است. در این هنگام که سایر ارزهای دیجیتال با افت قیمت و ارزش مواجه می‌شوند، USDC رتبه بهتری را تصاحب می‌کند. برعکس در بازار صعودی، عموم سرمایه‌گذاران کوین‌های USDC خود را به بیت کوین یا آلت کوین تبدیل می‌کنند تا بتوانند از جریان صعودی بازار سود بگیرند. در این هنگام، رتبه ارز دیجیتال USDC با رقبای نوسانگر آن عوض می‌شود.

 

USDC

 

ویژگی های یو اس دی کوین

مهم‌ترین ویژگی یو اس دی کوین، ثبات قیمتی آن در برابر دلار آمریکا و خاصیت کم‌‌نوسان آن می‌باشد. با این حال، ارز دیجیتال USDC ویژگی‌های دیگری هم دارد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال جذاب باشد. امکان مبادله 24 ساعته و ارسال به تمامی نقاط جهان با کم‌ترین هزینه و سختی، یکی از این موارد است. شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید USDC را برای فردی در هر نقطه‌ای از جهان بفرستید و برای انجام این کار نیاز به کسب هیچ مجوز و تاییدیه‌ای هم ندارید. علاوه بر این، انتقال USDC بسیار کم‌هزینه، سریع و آنی و امن خواهد بود. از این رو می‌توانید برای معاملات بین‌المللی روزانه خود هم از آن استفاده کنید.

علاوه بر این‌ها، با خرید USDC ارزش سرمایه شما در بازار نزولی حفظ خواهد شد. چرا که ارز دیجیتال USDC معادل همان دلار آمریکا است و نقدپذیری آن نیز بسیار بالا می‌باشد. پس هر زمان که اراده کنید می‌توانید USDC خود را در یک صرافی ارز دیجیتال بفروشید و آن را به سایر دارایی‌ها تبدیل کنید. در یک جمع‌بندی کلی، می‌توانیم ویژگی‌های ارز دیجیتال USDC را در قالب فهرست زیر نشان دهیم:

  • ثبات قیمتی و وابستگی به قیمت دلار
  • راحتی و سرعت و امنیت در جابه‌جایی
  • نقدپذیری بالا در صرافی های ارز دیجیتال
  • نداشتن محدودیت قانونی در معاملات بین‌المللی

 

قیمت ارز دیجیتال USDC

 

قیمت ارز دیجیتال USDC

در ابتدای مقاله گفتیم که ارزش ارز دیجیتال USDC معادل یک دلار آمریکا (USD) است. با این حال، عواملی هستند که می‌توانند بر ایجاد اختلاف قیمتی اندک بین ارز دیجیتال USDC و USD تاثیر بگذارند. میزان عرضه و تقاضا یکی از این عوامل می‌باشد. به همین خاطر است که در بازار نزولی و با افزایش تقاضا برای خرید USDC، قیمت آن مقدار بسیار کمی نسبت به دلار آمریکا افزایش پیدا می‌کند. این افزایش قیمت می‌تواند در حد 0.0001 دلار باشد و در مقیاس خرد چندان به چشم نیاید؛ ولی در حجم بالا تاثیر آن مشهود خواهد بود.

در حالت عادی، سیستم ارز دیجیتال USDC به‌گونه‌ای تنظیم شده که با یک دلار آمریکا برابری کند و قیمت آن‌ها تفاوتی نداشته باشد. پس اگر مایل به خرید دلار هستید، می‌توانید به جای آن به سراغ یو اس دی کوین بروید که خرید و فروش آن به مراتب ساده‌تر است. در بخش بعد مراحل خرید ارز دیجیتال USDC را عنوان می‌کنیم تا با خیالی آسوده به سراغ خرید آن بروید.

 

خرید USDC

 

خرید ارز دیجیتال USDC

ارز دیجیتال USDC در بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شود. امکان خرید و فروش USDC در صرافی بیت ایمن نیز به زودی فراهم خواهد شد تا بتوانید از همینجا کوین مورد نظر خود را تهیه کنید. به این منظور کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و موجودی لازم برای خرید USDC را فراهم کنید. ارزهای دیجیتال دیگری هم در صرافی آنلاین بیت ایمن قابل خرید و فروش هستند که با مراجعه به صفحه قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانید فهرست کامل آن‌ها را مشاهده کنید. پس از خرید USDC می‌توانید با تهیه یک کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری آن را از صرافی خارج کرده و نزد خود نگه دارید.

 

کیف پول های USDC

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال USDC

برای این‌که کوین‌هایتان خود را از صرافی خارج کنید و نزد خودتان نگه دارید، ابتدا باید یک کیف پول برای خود تهیه کنید. این کیف پول می تواند بسته به نیازها و اولویت‌های شما متفاوت باشد. در این بخش، با چند کیف پول ارز دیجیتال USDC که کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند آشنا می‌شوید:

  • متامسک (MetaMask)
  • کوینومی (Coinomi)
  • لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)

این چهار کیف پول که برای نگهداری سایر ارزهای دیجیتال نیز از آن‌ها استفاده می‌شود، میزبانانی مطمئن برای نگهداری ارز دیجیتال USDC هستند. البته که در صورت عدم تمایل به خارج کردن USDC از صرافی، می‌توانید آن را داخل حساب خود در صرافی نگهداری تا هز زمان که خواستید به سادگی کوین‌های USDC خود را بفروشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها