تتر چیست؟ همه چیز درباره تتر (USDT)

شاید تا به حال نام ارز دیجیتال را فقط به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری و افزایش سرمایه شنیده باشید. باید بدانید که بیش از 10 هزار ارز دیجیتال یا رمز ارز وجود دارد که هر یک از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. البته برخی از ویژگی‌ها در این ارزها مشترک است و برخی دیگر ویژه یک ارز یا یک گروه از ارزها می‌باشد. عموما ممکن است با خود فکر کنید سرعت، امنیت و راحتی در تراکنش‌ها و غیرمتمرکز بودن و حذف واسطه‌ها، ویژگی‌های مشترک میان رمز ارزها می‌باشند.

اما تمامی این رمز ارزها از ویژگی‌های مشابهی بروردار نیستند. به طور مثال تتر یک نوع استیبل کوین است که به صورت متممرکز فعالیت می‌کند و از نوسانات کمتری نسبت به سایر رمز ارزها برخوردار است. برهمین اساس ممکن است اکنون این سوال برایتان به وجود آید که تتر چیست و چه کاربردی دارد. از همین رو در اداممه مقاله سعی داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص تتر و ابعاد مختلف آن بپردازیم.

 

ارز دیجیتال تتر چیست؟

 

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر یک نوع ارز دیجیتال است که با نماد اختصاری USDT در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. همانطور که در بخش‌ بالا نیز به آن اشاره کردیم تتر یک نوع استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال که از محبوبیت خاصی در میان فعالان بازار کریپتو برخوردار است. اگر بخواهم به صورت ساده توضیح دهم باید بگوییم، استیبل کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال باثبات رمز ارزهایی می‌باشند که از پشتوانه‌‌ مالی واقعی برخوردارند. یعنی به ازای هر واحد از یک استیبل کوین (Stablecoin)، یک واحد از پول دولتی مثل دلار در بانک‌‌‌ها ذخیره شده و به آن نسبت داده می‌شود. اکنون بهتر است بدانید که پشتوانه تتر چیست

تتر از پشتوانه دلاری برخوردار است، یعنی زمانی که یک واحد تتر تولید می‌شود به ازای آن یک، دلار باید در بانک ذخیره شود. برهمین اساس قیمت هر واحد تتر با یک دلار برابر است. همچنین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی به همراه دارد و همین موضوع باعث شده سرمایه گذاران زیادی به فعالیت در این بازار مالی روی بیاورند. اما تتر یا سایر استیبل کوین شرایط متفاوتی دارند. این رز ارزها از قیمت ثابتی برخوردارند و تحت تاثی نوسانات بازار قرار نمی‌گیرند از همین رو زمانی که ارزهای دیجیتال با ریزش مواجه می‌شوند، سرمایه گذاران برای جلوگیری ااز ضرر و حذف سرمایه، رمز ارزهای خود را به تتر تبدیل می‌کنند.

 

 

تاریخچه usdt چیست؟

 

تاریخچه usdt چیست؟

اکنون که توانستیم به سوال تتر چیست پاسخ دهیم بهتر است بدانید در سال 2014 رمز ارز متفاوتی با نام ریل کوین (Real Coin) جلوگیری از نوسانات قیمتی موجود در بازار ارزهای دیجیتال است راه اندازی شد. به صورت کلی ریل کوین (Real Coin) یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که توسط سه توسعه دهنده بزرگ با نام‌های ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلارس (Craig Sellars) بر روی شبکه بیت کوین راه اندازی شد.

البته پس از گذشت سه سال نام این رمز ارز تغییر کرد و توسعه دهندگان Real Coin، نام تتر را برای این پروژه انتخاب کردند. با گذشت زمان و شناخت هر چه بیشتر تتر، این رمز ارز در میان فعالان حوزه ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرد. البته بهتر است بدانید این پروژه توسط شرکت آیفینکس (iFinex) که مالک و گرداننده صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex) است پشتیبانی می‌شود.

 

ویژگی های تتر چیست؟

 

ویژگی های تتر چیست؟

همانطور که در بخش‌های بالا نیز به آن اشاره کردیم تتر (USDT) از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث متمایز شدن تتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال شده است. تتر از پشتوانه دلاری برخوردار است و همین موضوع باعث شده این رمز ارز قیممت این رمز ارز ثبات داشته باشد. با در نظر داشتن این موضوع USDT می‌تواند از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. برهمین اساس به دلیل ثبات قیمت تتر، بسیاری از کاربران از این رمز ارز به عنوان عاملی برای پرداخت استفاده می‌کنند.

البته نه تنها کاربران بلکه تعداد زیادی از شرکت‌های که در حوزه کریپتو فعالیت دارند، حقوق کارمندان خود را با استفاده از تتر پرداخت می‌کنند. البته ثبات قیمت تنها ویژگی این رمز ارز به حساب نمی‌آید بلکه یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای مهم و اساسی این رمز ارز معاملات جفت ارز می‌باشد. زیرا بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال از تتر در معاملات جفت ارز خود استفاده می‌کنند.

 

 

حساب تتر چیست؟

 

حساب تتر چیست ؟

برای اینکه بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و به خرید فروش رممز ارزها بپردازید بهتر است اطلاعات خود را در خصوص این بازار مالی گشترش دهید تا بتوانید کعالات بهتری را برای خود به ارمغان آورید. به صروت کلی برای خرید تتر عده‌ای براین باورند که باید به ساخت حساب تتر پرداخت. اما مسئله این است که حساب تتر چیست؟

داشتن حساب تتری یکی از اصطلاحاتی است که در چندین سال اخیر در میان کاربران رواج پیدا کرده است. اما بهتر است بدانید این اصطلاح صحیح نمی‌باشد و کاربران برای خرید و فروش تتر یا سایر ارزهای دیجیتال باید به ساخت حساب کاربری در صرافی های ارز دیجیتال بپردازند. برهمین اساس با شناخت هر چه بیشتر ویژگی‌های تتر صرافی های محبوب و شناخته شده‌ای همچون بایننس، کوین بیس، کوکوین و غیره از USDT پشتیبانی می‌کند. از همین رو با مراجعه به این پلتفرم‌های معاملاتی می‌توانید به خرید تتر بپردازید. البته در دو سال گذشته صرافی های متمرکزی مانند بایننس احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده است.

از همین رو به دلیل تحریم‌هایی که در جندین سال اخیر برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند در چنین پلتفرم‌هایی معامله کنند. برهمین اساس بهتر است به سراغ صرافی های غیرمتمرکز بروند یا صرافی های داخلی بروند. البته مدت زمان زیادی است که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می‌کند. برهمین اساس کاربران به راحتی می‌توانند به خرید و فروش تتر در این پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال بپردازند.

 

قیمت تتر

 

قیمت تتر

ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین ها در بازار کریپتو می‌باشد که هر واحد از آن برابر است با یک دلار. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت تتر در چندین سال اخیر نوسانات زیادی را طی نکرده است. از همین رو این رمز ارز برای کاربرانی که به دنبال دریافت سود زیادی هستند گزینه مناسبی نیست. البته اگر بخواهیم به صورت تومانی قیت تتر را مقایسه کنیم باید در چندین سال اخیر این رمز ارز نوسانات زیادی را طی کرده است.

زیرا در سال ۲۰۱۵ تتر با قیمت ۴.۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رفت که این قیمت بالاترین قیمت تومانی تتر می‌باشد. اما در سال ۱۴۰۲ این رمز ارز با بالاترین نرخ تومانی خود یعنی ۵۸.۰۰ به فروش می‌رفت. البته این رمز ارز در حال حاضر رتبه 3 بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و با حجم بازار 97.91$ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

کیف پول تتر چیست؟

 

کیف پول تتر چیست؟

برای اینکه بتوانیم به سوال کیف پول تتر چیست پاسخ مناسبی دهیم بهتر است بدانید پس از خرید تتر و سایر رمز ارزها از صرافی ارز دیجیتال باید به بستری مناسب برای رمز ارز خود باشید. البته صرافی های متمرکز در زمان ثبت نا کیف پول ارز دیجیتالی در اخیر کاربران قرار می‌دهند. برهمین اساس زمانی که رمز ارز مورد نظر خود را از صرافی های متمرکز خریداری می‌کنید دارایی شما به صورت خودکار درون کیف پولتان در حساب کاربری شما قرار می‌گیرد. برهمین اساس به راحتی می‌تواننید دارایی خود را درون این نوع کیف پول‌ها نگهداری کنید.

اما صرافی غیرمتمرکز شرایط متفاوت دارد زیرا در صرافی های غیرمتمرکز زمانی که کاربران قصد خرید رمز ارزی را دارند باید پیش از انجام مراحل خرید کیف پول ارز دیجیتال خود را به صرافی متصل کنند. در این صورت پس از انجام مراحل خرید رمز ارزهای شما به کیف پول ارز دیجیتالی که انتخاب کردید انتقال داده می‌شود. البته به صورت کلی استفاده از کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری گزینه بهتری است. برهمین اساس برای اینکه بدانید کیف پول تتر چیست قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری را برای نگهداری از ارز دیجیتال تتر به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (Myether Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی (Trezor Model T)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

 

جمع بندی

برای اینکه درک بهتری از سوال تتر چیست داشته باشید بهتر است بدانید تتر یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که از به عنوان یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین ها در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. تتر برخلاف سایر ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی ندارد و از ثبات قیمتی برخوردار است. زیرا به صورت تقریبی هر واحد از تتر برابر است با یک دلار آمریکا و همین موضوع باعث شده درچندین سال اخیر با نوسانات زیادی روبرو نشود.

از همین رو تتر انتخاب مناسبی برای کاربرانی که به دنبال دریافت سود زیاد از طریق نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می‌باشند نیست. از همین رو زمانی که بازار ارزهای دیجیتال با ریزش مواجه می‌شود سرمایه گذاران برای حفظ دارایی خود آن‌ها را به تتر تبدیل می‌کنند تا بتوانند از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند و دارایی آن‌ها تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نگیرد.

 

سوالات متداول

تتر چه تفاوتی با دلار دارد؟

به صورت تقریبی هر واحد تتر برابر است با یک دلار آمریکا اما USDT و دلار تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و تراکنش‌های تتر به صورت غیرمتمرکز تنها در بلاک چین انجام می‌شود.

آیا تتر بلاک چین اختصاصی دارد؟

تتر به عنوان توکن در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود زیرا از بلاک چین اختصاصی برخوردار نیست. از همین رو این رمز ارز بر روی بستر بیت کوین و اتریوم راه اندازی شده است.

آیا تنها پشتوانه تتر، دلار است؟

تتر رمز ارزی که با پشتوانه دلاری فعالیت می‌کند و قیمتی برای دلار دارد. اما بهتر است بدانید که این رمز از پشتوانه یورو، یوآن نیز برخوردار است.

آیا خرید و فروش تتر در ایران قانونی است؟

در چندسال اخیر قوانینی برای منع خرید وفروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال در ایران وجود ندارد و قوانین دقیقی برای آن وضع نشده است.

آیا ارز دیجیتال تتر متمرکز است؟

ارز دیجیتال تتر توسط محصول شرکت تتر می‌باشد و این شرکت بر روی این رمز ارز نظارت دارد از همین رو تتر یک توکن متمرکز است که بر روی بلاک چین غیرمتمرکز بیت کوین و اتریوم قرار دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها