وب مانی چیست؛ تبدیل وب مانی به تتر و بیت کوین

پیشرفت اینترنت تا حد زیادی زندگی عموم جامعه را تحت تاثیر قرار داد. زیرا در حال حاضر افراد زیادی می‌توانند با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین انتقالات بانکی، خریدهای اینترنتی و غیره را انجام دهند. همچنین با پیشرفت اینترنت و فضای وب کسب و کارهای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرد. اما موضوعی که در گذشته کاربران با آن مشکل داشتند انتقال پول به کشورهای دیگر و خرید از سایت‌های خارجی بود. برهمین اساس در سال‌های اخیر توسعه دهندگان زیادی به دنبال راه حلی مناسب برای برطرف کردن این مشکل بودند.

که در آخر توسعه دهندگان سیستم‌های پرداخت بین المللی را راه اندازی کردند. این سیستم‌ها هر یک از ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی برخوردار است. یکی از این سیستم‌های پرداخت بین المللی وب مانی (WebMoney) نام دارد که با استفاده از آن افراد جامعه می‌توانند در سراسر جهان به پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی بپردازند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این فناوری و موارد زیر بپردازیم.

  1. وب مانی چیست؟
  2. وب مانی چه کاربردهایی دارد؟
  3. حساب وب مانی چیست؟
  4. کیف پول وب مانی چیست؟
  5. آموزش تبدیل وب مانی به بیت کوین

 

وب مانی چیست؟

 

وب مانی چیست؟

وب مانی یکی از سیستم‌های پرداخت بین المللی می‌باشد که از سال 1998 فعالیت خود را در کشور روسیه آغاز کرد. البته این سیستم پرداخت این روزها توسط شرکت WM Transfer Ltd مدیریت می‌شود. همچنین توسعه دهندگان این پروژه اعتقاد دارند که در چندین سال اخیر میلیون‌ها نفر به این فناوری علاقه‌مند شدند و انتقالات خود را از طریق وب مانی انجام می‌دهند. البته پروژه‌های دیگری نیز مانند پی پال (Paypal)، کاربردی مشابه با WebMoney دارند.

از آنجایی که WebMoney در کشور روسیه قرار دارد کشورهایی که در چندین سال با تحریم‌های زیادی روبرو شدند و از برخی خدمات بین المللی محروم هستند نیز می‌توانند از این سیستم پرداخت بین المللی برای انتقالات خود استفاده کنند. که با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت وب مانی نسبت به سایر سیستم‌های پرداختی همچون پی پال از محبوبیت و کاربردهای بیشتری برخوردار است و این روزها به یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های پرداخت جهانی تبدیل شده است.

 

وب مانی چه کاربردهایی دارد؟

 

وب مانی چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم کاربران در هر جای دنیا می‌توانند از هر فروشگاه یا وب‌سایتی که از وب مانی پشتیبانی می‌کند، جهت پرداخت‌های خود استفاده کنید و پول‌های خود را نیز به راحتی انتقال دهند. البته این موضوع تنها ویژگی WebMoney محسوب نمی‌شود بلکه این روش پرداخت می‌تواند سرعت انتقال پول را بهبود ببخشد از ارزهای رایجی همچون دلار، یورو، روبل روسیه و غیره پشتیبانی کند. همچنین این پروژه به دلیل احراز هویت ساده و راحت از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

همچنین کاربران می‌توانند انواع گیفت کارت‌هایی که در بازی‌های رایانه‌ای و وب سایت‌های خارجی از آن‌ها استفاده می‌کنند را از طریق وب مانی تهیه کنند. البته کاربران می‌توانند با استفاده از این سیستم پرداخت بین المللی از سایت‌های گردشگری و مسافرتی خرید انجام دهند و به شارژ حساب‌های بورس و خرید بلیط هواپیما نیز بپردازند.

 

حساب وب مانی چیست؟

 

حساب وب مانی چیست؟

اکنون که با مفهوم وب مانی آشنا شدید بهتر است بدانید که کاربران و سرمایه گذاران برای انتقالات خود یا خریدهای اینترنتی ابتدا باید یک حساب در WebMoney راه اندازی کنند. همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم احراز هویت در حساب های وب مانی ساده و راحت انجام می‌شود و کاربران باید برای طی کردن روند ثبت نام و احراز هویت اطلاعات خود را به همراه کپی اسناد مورد نظر را به حساب وب مانی ارائه دهند.

پس از گذراندن مراحل احراز هویت به هر کاربر حقیقی یا حقوقی پاسپورتی به نام WM تعلق می‌گیرد. که این پاسپورت یک گواهی دیجیتالی است که بر اساس اطلاعات و داده‌های شخصی و همچنین توسط خود کاربر صادر می‌شود. البته حساب WebMoney انواع متفاوتی دارد که قصد داریم به معرفی چند مورد از آن‌ها بپردازیم.

  • حساب Alias WM-Passport
  • حساب رسمی (Formal WM-Passport)
  • حساب ابتدایی (Initial WM-passport)
  • حساب شخصی (Personal WM-Passport)
  • حساب تجاری (Merchant WM-Passport)

 

کیف پول وب مانی چیست؟

 

کیف پول وب مانی چیست؟

برای استفاده از وب مانی کاربران باید پس از افتتاح حساب به دنبال یک کیف پول باشند که این سیستم پرداخت بین المللی برای ارز هر کشوری یک کیف پول اختصاصی طراحی کرده است. برهمین اساس وب مانی در چندین سال اخیر از کیف پول های زیادی پشتیبانی می‌کند. که برای دلار آمریکا سری Z کیف پول WMZ، برای روبل روسیه سری R کیف پول WMR، برای طلا، سری G کیف پول WMG و تعداد زیادی کیف پول دیگر راه اندازی شده است. با در نظر داشتن این موضوع کاربران پس از انتخاب کیف پول خود و ساخت آن می‌توانند از سیستم پرداخت بین المللی WebMoney استفاده کنند.

 

آموزش تبدیل وب مانی به بیت کوین

 

آموزش تبدیل وب مانی به بیت کوین

کاربران و سرمایه گذارانی که از حساب وب مانی استفاده می‌کنند می‌توانند با شارژ حساب خود به انجام فعالیت‌های متفاوت بپردازند. یکی از این فعالیت‌ها خرید انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد. برای انجام این کار آن‌ها ابتدا باید حساب خود را به صورت دلاری شارژ کنند که در این صورت دارایی کاربران در کیف پول WMZ قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به خرید ارزهای دیجیتال بپردازند. برهمین اساس روش‌های بسیار زیادی برای تبدیل WebMoney به ارزهای دیجیتال وجود دارد.

اما ما در این بخش سعی داریم یکی از روش‌های شناخته شده و راحت‌ را برای انجام این کار به شما معرفی کنیم. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای تبدیل وب مانی به Bitcoin استفاده از کیف پول WebMoney می‌باشد. زیرا با این روش عملیات مورد نظر شما به راحتی و با سرعت بالایی انجام می‌شود. که ابتدا برای استفاده از این روش باید از کیف پول‌های بیت کوین استفاده کنید. برای انجام این کار وارد کیف پول بیت کوین خود شوید سپس بر روی گزینه More کلیک کنید. صفحه جدیدی به شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه Exchange Funds را انتخاب کنید.

پس از گذراندن این مراحل صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در این بخش باید میزان بیت کوینی که قصد انتقال آن را دارید مشخص کنید. در این شرایط اگر کیف پول خود را به صورت دلاری شارژ کرده باشید می‌توانید ارز دلار خود را به بیت کوین تبدیل کنید. اکنون دیگر کار تمام می‌شود و به همین سادگی تبدیل وب مانی به بیت کوین انجام می‌شود. البته بهتر است بدانید این مراحل تنها برای تبدیل بیت کوین نمی‌باشد، بلکه برای تبدیل کردن وب مانی به تتر یا سایر ارزهای دیجیتال نیز باید تمامی مراحل بالا را بگذرانید.

 

جمع بندی

وب مانی یکی از بهترین سبستم‌های پرداخت بین المللی است که در چندین سال اخیر مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. زیرا افراد جامعه می‌توانند با استفاده از این سیستم پرداخت خریدهای اینترنتی و انتقال پول خود را به راحتی و با سرعت بالا انجام دهند. البته قابل ذکر است که هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار زیاد با مشکلاتی نیز روبرو است. به طور مثال کاربران برای استفاده از حساب WebMoney تنها می‌توانند از فروشگاه‌هایی خرید کنند که از این سیستم پرداخت پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس در زمان خرید حتما دقت کنید که فروشگاهی انتخابی شما از WebMoney پشتیبانی کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها