نم چیست؟ همه چیز در مورد نم (XEM)

ارز دیجیتال NEM، مجموعه ای از پلتفرم‌ هایی است که از بلاک چین و قابلیت رمزنگاری برای ارائه راه‌ حل‌ هایی برای مشاغل و افراد استفاده می‌کنند. XEM ارز دیجیتال بومی بلاک چین عمومی NIS1 ،NEM است. NIS1 به روشی مشابه بیت‌کوین (BTC) عمل می‌کند: شبکه‌ ای از گره‌ های مستقل توزیع ‌شده دارد که تراکنش‌ها را در یک دفتر کل عمومی به نام «بلاک چین» پردازش و ثبت می‌کنند. این گره‌ ها زمان و منابع محاسباتی خود را به اشتراک می گذارند و پاداش‌ها در سکه ‌های XEM به هر گره ‌ای پرداخت می‌شود که بتواند بلوک جدیدی از تراکنش‌ها را به انتهای بلاک چین اضافه کند. این جنبش اقتصادی جدید قصد دارد تا یک بلاک چین هوشمندتر و پیشرفته تر را توسعه دهد.

NEM، که خود را بلاک چین هوشمند معرفی می کند، یک پلتفرم فناوری است که به دنبال راهی کارآمد برای مدیریت آسان و کم هزینه دارایی ‌ها و داده‌ ها است. در ادامه مقاله قصد داریم تا عملکرد، ویژگی ‌ها، مزایا و کاربردهای NEM را بررسی کنیم.

 

نم (XEM) چیست؟

ارز دیجیتال NEM، با نام اختصاری XEM، که به عنوان یک جنبش اقتصادی جدید معرفی میشود، یک پلتفرم فعال در حوزه ی فناوری است که برای مدیریت دارایی‌ها و داده‌ها به آسانی و با کم ترین هزینه، استفاده می‌شود. نم در سال 2015 از NXT، یک ارز مجازی مبتنی بر بلاک چین و پلتفرم شبکه پرداخت، تولید شد. این شبکه ارز مخصوص به خود به نام XEM دارد که توسط دارندگان ارز دیجیتال معامله می شود. البته نمی توان از این ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت استفاده کرد. NEM همچنین از یک کیف پول رمزنگاری به نام Nano wallet پشتیبانی می کند. NEM در مارس 2015 به عنوان یک نسخه فورکی از NXT، یکی دیگر از ارزهای مجازی محبوب مبتنی بر بلاک چین و پلتفرم شبکه پرداخت، تکامل یافت. این شبکه توسط یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور به نام بنیاد NEM اداره می شود. 

پس از فورک، NEM.io تصمیم گرفت تا پایگاه کد خود را برای پیشرفت NEM توسعه دهد تا آن را مقیاس ‌پذیرتر و سریع ‌تر کند. بنابراین یک پلت فرم جدید ارز دیجیتال NEM پدیدار شد که کاملاً متفاوت از NXT اصلی بود. اگرچه XEM مانند بیت کوین توسط تاجران به عنوان وسیله پرداخت مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما با این وجود به طور قابل توجهی از نظر ارزش رشد کرده است و تا اکتبر 2021، هفتاد و پنجمین ارزش بازار را در بین ارزهای دیجیتال دارد. هدف NEM ساخت یک بلاک چین “بهتر” است و سعی می کند با استفاده از دو مفهوم کلیدی اثبات اهمیت (POI) و برداشت، به آن دست یابد. سایر شبکه ‌های ارزهای دیجیتال، مانند بیت‌کوین، از سیستم اثبات کار (POW) یا اثبات سهام (POS) استفاده می‌کنند که برای کار کردن با بلاک چین به یک دستگاه استخراج نیاز دارند.

 

ویژگی های نم

 

ویژگی های نم

XEM یک ارز دیجیتال منبع باز غیرمتمرکز است که دارای تعدادی ویژگی منحصر به فرد است. شاید مهمترین آنها نحوه ایمن سازی بلاک چین NIS1 باشد. NIS1 از الگوریتم اثبات اهمیت (PoI) استفاده می‌کند، برخلاف الگوریتم اثبات کار و اثبات سهام، به منظور اطمینان از اینکه تراکنش‌های شبکه به موقع پردازش و ثبت می‌شوند با خیر. اثبات اهمیت به هر کاربری این امکان را می دهد تا یک گره را در شبکه NIS1 اجرا کند و تراکنش ها را از طریق فرایندی به نام “برداشت تفویض شده” تسهیل کند. این سیستم به منظور تقریب “امتیاز اهمیت” آنها در اقتصاد NEM، مقدار سکه های موجود در هر گره، تعداد دفعات تراکنش در شبکه و تعیین افرادی که تراکنش با آنها صورت میگیرد، انجام می شود.

بر اساس این امتیاز، گره ها پس از آن سهمی از کارمزد تراکنش هایی را که به پردازش آنها کمک کرده اند، دریافت می کنند. NEM ادعا می کند که سیستم اثبات اهمیت تضمین می کند که شبکه می تواند کسانی را که به طور مداوم از آن استفاده می کنند شناسایی کرده و به آنها پاداش دهد. علاوه بر الگوریتم منحصربه ‌فرد PoI، NIS1 از ویژگی‌هایی مانند قراردادهای حساب چند امضایی، پیام ‌های رمزگذاری ‌شده، سیستم شهرت Eigentrust و سرویس Apostille برای تأیید اسناد رسمی و بررسی صحت فایل ‌ها در بلاک چین نیز، پشتیبانی می‌کند. NEM از طریق یک سیستم API هدفمند، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا زیرساخت بلاک چین خود را در برنامه های شخص ثالث ادغام کنند. 

 

مشکلات استفاده از الگوریتم PoW

در سیستم اجماع PoW، ماینرهایی که قدرت پردازش و محاسبات بالاتری دارند، نسبت به سایر کاربران، برتری غیر قابل قبولی دارند. علاوه بر این، PoW منجر به مصرف انرژی بیشتر می شود و انرژی فرآیند را ناکارآمد می کند. در POS، ذخیره‌کنندگان سکه از مزیت بی‌رویه ای برخوردارند زیرا شرکت‌کنندگانی که سکه ‌های بیشتری دارند، شانس بیشتری برای دریافت سکه‌ های بیشتر از طریق استخراج و پردازش تراکنش دارند. همچنین، NEM با استفاده از مکانیسم POI، به میزان “سرمایه گذاری” شخص در سیستم NEM، با منافع واقعی “تخصیصی” “اهمیت” بیشتری می دهد.

 

قیمت XEM

 

قیمت XEM

قیمت نم، در هنگام نگارش این مقاله، 0.089488 دلار آمریکا و با حجم معاملات ۲۴ ساعته 30،396،942 دلار است. NEM در ۲۴ ساعت گذشته 8.56 درصد کاهش یافته است. این ارز دیجیتال در CoinMarketCap، در رتبه ۸۲ بازار رمز ارزها قرار دارد. هر واحد از XEM، با قیمت ۰.۰۸۸۹۰۶ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۹,۱۸۵ تومان معادل ۲,۵۹۴ تومان معامله می شود.

 

خرید نم (XEM)

جهت خرید نم می توانید به راحتی در صرافی آنلاین بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. برای انجام این کار به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و به پلتفرم معاملاتی وارد شوید. در قسمت ثبت نام اطلاعات لازم را قرار دهید تا حساب کاربری شخصی شما ایجاد شود. پس از ایجاد حساب کاربری، با ورود به بخش اطلاعات می توانید احراز هویت خود را انجام دهید. اکنون همه چیز برای خرید نم آماده است؛ با ورود به 

 

کیف پول های نم (XEM)

 

کیف پول های XEM

برای نگهداری ارز های دیجیتال نیاز به کیف پول هایی ایمن و مطمئن دارید. برای این که بتوانید راحت تر این کیف پول ها را پیدا کنید، ما فهرستی از آن ها را در اختیارتان قرار می دهیم. با انتخاب یکی از این کیف پول ها می توانید به راحتی ارز دیجیتال XEM را ذخیره کنید. البته کیف پول های بیشتری هم برای نگهداری نم وجود دارند. با این حال ما سه مورد از پر استفاده ترین و مطرح ترین موارد را برای شما مثال زدیم:

  • کیف پول لجر – Ledger (سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور – Trezor (سخت افزاری)
  • تراست ولت – Trust wallet (نرم افزاری)

پس از نصب و راه اندازی یکی از این ولت ها، در بخش کیف پول در حساب کاربری خود، ارز دیجیتال XEM را انتقال دهید. کیف پول لجر و ترزور به واسطه ماهیت سخت افزاری خود امنیت بیشتری دارند. تراست ولت نیز یکی از کیف پول های نرم افزاری پر طرفدار و رایگان است که تجربه کاربری خوبی را برای شما رقم می زند.

 

جمع بندی

اگر به دنبال یک ارز دیجیتال با بازدهی بالا هستید، XEM می تواند گزینه مناسبی برای یک سرمایه گذاری سودآور باشد. چرا که با سرمایه گذاری ۵ ساله در NEM، پیش بینی می شود درآمدی حدود +493.91، دریافت کنید. دلیل افزایش قیمت XEM در مقایسه با سایر سکه ها مانند اتریوم و بیت کوین، چیزی جز اعتماد سرمایه گذاران نیست. NEM، با اثبات شایستگی خود در برابر رقبا، اعتماد آنها را به خوبی جلب کرده است. در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه که نیاز است درباره ارز دیجیتال XEM و عملکرد آن بدانید را شرح دهیم.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها