همه چیز درباره مونرو (XMR)

ارزهای دیجیتال در طول 15 سال فعالیت، سعی کردند نیازهای مختلف انسان ها را رفع کنند. با ظهور بیت کوین، روش جدیدی از پرداخت به مردم معرفی شد. در سال های ابتدایی عرضه بیت کوین استقبال چندان زیادی از آن نشد. در آن زمان ارزهای دیجیتال ناشناخته بودند و اعتماد به آن ها برای عموم مردم سخت بود. بعد از گذشت چند سال و در سال 2014، ارز دیجیتال مونرو به وجود آمد که از ابتدای فعالیت خود امنیتی بسیار بالا داشت.

این امنیت به حدی بالا بود که برای هک کردن شبکه آن 625 هزار دلار جایزه گذاشته شد. عده ای بر این باور اند که امنیت شبکه Monero در مقایسه با بیت کوین بیشتر است و این ارز دیجیتال دارای امن ترین شبکه بلاک چینی می باشد. در ادامه به بررسی کامل ارز دیجیتال مونرو (XMR) و تفاوت های آن با بیت کوین می پردازیم.

 

ارز دیجیتال مونرو چیست؟

مونرو یک ارز دیجیتال پیگیر گریز است. این تعریف به معنای این است که آدرس تراکنش های Monero مشخص نیست. کسی نمی داند که خریدار و فروشنده چه کسانی می باشند. تراکنش های مونرو قابلیت رهگیری ندارند. این مسئله امنیت شبکه مونرو را به شدت افزایش داده است. اگر سطح امنیت بیت کوین را بالا در نظر بگیریم، سطح امنیت Monero بسیار بالا است.

از ارز دیجیتال XMR در شبکه دارک وب (Dark Web) استفاده زیادی می شود. همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال مونرو در 18 آوریل سال 2014 به وجود آمد. XMR را می توان با ارزش ترین ارز پیگیر گریز معرفی کرد. این ارز با 2,605,383,242 دلار ارزش، در رتبه 25 بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. قیمت مونرو در حال حاضر حدود 222 دلار می باشد. این قیمت با ATH (اوج قیمت تاریخی) آن، فاصله زیادی دارد.

 

ارز دیجیتال XMR

 

مونرو با بیت کوین چه تفاوت هایی دارد؟

پس از معرفی اولیه ارز دیجیتال XMR، نوبت به بررسی تفاوت های آن با بیت کوین می رسد. این دو ارز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. مقدار عرضه، سطح امنیت، برنامه نویسی شبکه، میزان کارمزد، نحوi استخراج، قیمت، سرعت و مقدار شهرت و سهم بازار در این ارزها متفاوت است. بیت کوین در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو و مونرو در سال 2014 توسط گروه توسعه دهنده 7CORE به وجود آمدند.

هر دو این ارزها محدودیت عرضه دارند اما مقدار آن متفاوت است. کل بیت کوین موجود در شبکه و قابل استخراج 21 میلیون است. این مقدار برای مونرو 3 میلیون کمتر، یعنی 18 میلیون است. کارمزد Monero بسیار کمتر از کارمزد بیت کوین می باشد. برای تشکیل یک بلاک بیت کوین حداقل 10 دقیقه وقت لازم است. در صورتی که این مقدار برای Monero بسیار کمتر است و برای تشکیل بلاک، تنها به 2 دقیقه زمان نیاز دارد.

علی رغم تمامی تفاوت های موجود میان این دو ارز، می توان ارز دیجیتال مونرو را ارزی نزدیک به بیت کوین در نظر گرفت.

 

استخراج BTC و XMR به چه شکل است؟

اصولا محدودیت در عرضه در کنار افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت می شود. یکی از دلایلی که دوج کوین نمی تواند جایگزین بیت کوین شود، مقدار عرضه نامحدود آن است. اما ارزهایی مثل لایت کوین و مونرو، در صورت افزایش تقاضا، قدرت بیشتری برای بهبود جایگاه خود دارند. ارز دیجیتال XMR به نوعی ترکیبی از بیت کوین و پول های سنتی است. به گونه ای که قابلیت های هر دو آن ها را دارد. هم مانند بیت کوین، دیجیتال و غیر متمرکز است و هم مانند پول های رایج، خصوصی و دیجیتال می باشد.

یعنی ارز دیجیتال XMR یک رمز ارز غیرمتمرکز و کاملاً خصوصی است. استخراج مونرو توسط CPU و GPU انجام می شود. بیت کوین نیز با ماینرهای ASIC استخراج می شود. محدودیت استخراج در هر دو ارز وجود دارد و از بروز تورم در آن ها جلوگیری می کند. بر اساس این توضیحات، XMR می تواند در آینده ارزش بیشتری به دست آورد.

 

معرفی مونرو

 

معرفی تیم توسعه دهنده

از تیم 7CORE تنها دو نفر شناخته شده اند. ریکاردو اسپاگنی با نام مستعار فلوفیپونی و دیوید لاتاپی دو عضو شناخته شده تیم سازنده مونرو هستند. آن ها مونرو را به عنوان یک فورک از ارز دیجیتال Bytecoin ساختند. بایت کوین ارزی بود که با نماد BCN نشان داده می شد. تیم Monero، شبکه آن را به گونه ای ساختند که نیاز به پشتیبانی هیچ بانک مرکزی یا پشتوانه متمرکزی نداشته باشد.

Monero صرفا یک شبکه همتا به همتا (P2P) می باشد و معاملات آن غیر متمرکز و بدون واسطه هستند. ویژگی هایی که سازندگان ارز دیجیتال XMR در آن قرار دارند از جهتی هم آن را محدود کرده است. دولت ها به دلیل عدم دستیابی به اطلاعات این شبکه آن را تحریم کرده اند. همین موضوع یکی از موانع پیشرفت ارز مونرو تا به امروز بوده است.

 

آینده ارز دیجیتال XMR چه خواهد شد؟

ارز دیجیتال مونرو می تواند در آینده متقاضیان بیشتری پیدا کند. از آن جایی که میزان عرضه آن محدود است، پیشبینی قیمت های بالا در بازه بلند مدت برای آن امکان پذیر است. اما مواضع دولت ها در برخورد با ارز دیجیتال XMR می تواند بر رفتار سرمایه گذاران تأثیر بگذارد. باید در نظر داشت که ارز دیجیتال مونرو قابلیت های بالایی دارد و بالاخره روزی به جایگاه حقیقی خود در بازار خواهد رسید. همین الان هم می توانیم ارز دیجیتال XMR را یکی از مالکان بازار ارز دیجیتال در بخش امنیت معرفی کنیم.

 

خرید مونرو

 

خرید مونرو چگونه است؟

اگر یک صرافی مطمئن را برای فعالی خود انتخاب کنید خرید مونرو بسیار ساده و سریع انجام می شود. اکنون که بازار کمی عقب نشسته و به خریداران فرصت خرید داده، ارز دیجیتال XMR هم با اصلاح قیمتی مواجه شده است. اصل معامله پر سود در بازار، خرید در قیمت پایین تر و فروش در قیمت بالاتر می باشد. اکنون این فرصت خرید برای خریداران ارز دیجیتال XMR ایجاد شده است. بیت ایمن قابلیت خرید مونرو را برای شما به وجود آورده است.

در کنار ارز دیجیتال XMR، می توانید بالغ بر 50 ارز دیجیتال دیگر را هم در بیت ایمن خرید و فروش کنید. امکان خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال مطرح بازار با بهترین قیمت برای شما فراهم شده است. پس می توانید علاوه بر ارز دیجیتال مونرو، سایر رمز ارزهای مطرح را هم به جمع دارایی های خود اضافه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پویا محمودی
پویا محمودی
3 سال قبل

اطلاعات خیلی خوبی دادید.
تشکر