دلیل جهش بیت کوین به 42 هزار دلار چه بود؟

طبق گزارش کوین دسک، پس از آنکه جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری آمریکا اطلاعاتی را به اشتباه منتشر کرد. انتشار این اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال را رنگ سبز درآورد و باعث جهش بیت کوین شد. این اطلاعات در رابطه با جزئیات فرمان اجرایی جو بایدن درباره ارزهای دیجیتال است. آنطور که از بیانیه یلن پیداست، دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور، رویکرد مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

انتشار این اطلاعات باعث جهش بیت کوین و افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین شد و به دنبال آن قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافت. آن طور که از اطلاعات لو رفته در وب سایت خزانه داری آمریکا پیداست، بایدن در فرمان اجرایی خود به دنبال قانون گذاری ارزهای دیجیتال به شکلی است که به نفع شهروندان ایالات متحده، کاربران و کسب و کارهای فعال در این حوزه باشد. یلن در بیانیه امروز صبح اعلام کرد:

“فرمان اجرایی رئیس‌ جمهور بایدن از نوآوری‌ هایی که با مسئولیت‌پذیری همراه هستند حمایت خواهد کرد، چرا که این اقدام سیاست‌ دستگاه‌ های مختلف ایالات را در برخورد با ارزهای دیجیتال یکپارچه می‌ کند.”

یلن در ادامه گفت:

“طبق متن فرمان اجرایی رئیس‌ جمهور، وزارت خزانه‌ داری موظف است که با همکاری دیگر سازمان‌ های دولتی، گزارشی در رابطه با آینده پول و سیستم‌ های پرداختی ارائه کند.”

بلافاصله پس از انتشار متن این بیانیه، جهش بیت کوین آغاز شد و BTC در بالاترین سطح به 41,900 دلار رسید. سایر ارزهای مطرح بازار از جمله اتریوم و سولانا و لونا هم جهش های مشابهی داشتند.

 

نمودار جهش بیت کوین

 

نظرات فعالان ارز دیجیتال در مورد جهش بیت کوین

کامرون وینکلواس (Cameron Winklevoss)، بنیان گذار صرافی جیمنای (Gemini) و یکی از مشهورترین چهره های فعال در حوزه ارز دیجیتال، در توییتر خود نوشت:

“آن‌طور که (از بیانیه یلن) پیداست، بایدن در این فرمان اجرایی نگاه مثبتی به ارزهای دیجیتال دارد و به‌ دنبال هماهنگی بیشتر و رویکردی همه‌ جانبه در سیاست‌ گذاری ارزهای دیجیتال است؛ به‌ گونه‌ ای که از نوآوری‌ های همراه با مسئولیت‌پذیری، حمایت شود.”

وی در ادامه افزود:

“من از این رویکرد سازنده برای قانون‌ گذاری ارزهای دیجیتال  و به‌ دنبال آن همکاری با ذی‌ نفعان این حوزه برای حفظ موقعیت ایالات متحده به‌ عنوان رهبر صنعت ارزهای دیجیتال ، استقبال می‌ کنم.”

فرمان اجرایی دولت آمریکا که مشخصا ویژه ارزهای دیجیتال است، اخیرا به شدت مورد توجه فعالان این حوزه بود. یکی از دلایل این توجه زیاد، بحث هایی است که درباره استفاده سرمایه داران روس از ارزهای دیجیتال برای دورزدن تحریم ها به وجود آمد.

از این رو، برخی از کارشناسان پیش بینی می کردند که بایدن در برخورد با ارزهای دیجیتال رویکرد سخت گیرانه اتخاذ کند. با این که در دیدگاه یلن نوعی میانه روی است، وزیر خزانه داری آمریکا نگرانی خود را در رابطه با سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت های دیجیتال در فعالیت های مجرمانه ابراز کرد.

در پی تمامی این اتفاقات، جهش بیت کوین شکل گرفت و وضعیت بازار ارز دیجیتال بهبود یافت. گرچه جهش بیت کوین تنها بخشی از بهای از دست رفته آن را جبران کرد و هنوز فاصله زیادی بین قیمت فعلی بیت کوین و ATH آن وجود دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عیسی پور
عیسی پور
2 سال قبل

مرسی بابت اطلاع رسانی اخبارها👏

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  عیسی پور

ممنون
خوشحالم که براتون مفید بوده