چرا پرایوسی کوین ها از روند صعودی جا مانده اند؟

روند صعودی ارزهای دیجیتال در ابتدای سال 2021 باعث شد بسیاری از فعالان این بازار، خاطرات ناخوشایند سال های 2018 و 2019 را از یاد ببرند. هرچند این روند صعودی خیلی طول نکشید و تداوم نداشت اما باعث رشد 300 درصدی بیت کوین و افزایش های چشمگیر آلت کوین ها شد. اما با این حال، شرایط در سال 2021 برای همه ارزها یکسان نبود. پرایوسی کوین ها از جمله ارزهایی بودند که افزایش چشمگیری نداشتند حتی بعضی از آنها به قله های خود در سال های 2016 تا 2018 هم نرسیدند.

زی کش از اوج تاریخی خود با قیمت 5,941 دلار در سال 2016 فرسنگ‌ ها فاصله دارد و حال با قیمتی حدود 120 دلار معامله می‌ شود. مونرو هم هرچند در سال 2021 اوج تاریخی جدیدی را با قیمت 513 دلار به ثبت رساند، اما فقط حدود 20 درصد از اوج قیمتی قبلی خود در سال 2018 (430 دلار) بالاتر رفت و اکنون با 67 درصد کاهش، با قیمت 170 دلار معامله می‌ شود. این در حالی است که مونرو و زی کش دو نمونه از معروفترین پرایوسی کوین‌ های بازار هستند. جهت آشنایی کامل و صفر تا صد با رمزارز مونتو می توانید به مقاله مونرو چیست؟ سر بزنید و با قابلیت ها و اهداف و همچنین چشم اندار آینده این ارز آشنا شوید.

 

دلایل کاهش روند صعودی پرایوسی کوین ها

 

دلایل کاهش روند صعودی پرایوسی کوین ها:

حسیب قریشی، سرمایه گذار و یکی از فعالان بازار رمزارزها در مقاله ای از وب سایت کوین دسک، به دلایل ناکامی پرایوسی کوین ها اشاره می کند. ادامه ی مقاله را از زبان نویسنده مطالعه می کنید.

  1. انجام تراکنش های مخفی دغدغه بسیاری از کاربران نیست و داشتن دارایی غیرمتمرکز و تا حدودی غیرقابل ردیابی برای آنها کفایت می کند. درست است که اکثر مردم ترجیح می دهند که داراییشان خصوصی باقی بماند، اما کسی آنچنان تمایلی به خصوصی بودن پرداخت های خود ندارد. کمتر کسی هست که واقعا بخواهد مبادلات مالی خود را با پرایوسی کوین ها انجام دهد. چرا که تنها ویژگی منحصر به فرد آنها خصوصی بودنشان است.همچنین بسیاری از افراد نسبت به ماهیت واقعی حریم خصوصی این ارزها ناآگاه اند یا اهمیتی نمی دهند.

2. استفاده از پرایوسی کوین ها دشوار و پرهزینه است. پرایوسی کوین ها از جمله مونرو و زی کش، پیچیدگی‌ های فنی زیادی دارند و در ازای محافظت از حریم خصوصی کاربران، هزینه بسیار زیادی را به آنها تحمیل می‌ کنند. همین شرایط سخت و پیچیده است که دلیل دوم شکست پرایوسی کوین ها شد.

3. پرایوسی کوین ها همیشه قربانیان اصلی قانون گذاری ها بودند. همیشه این ارزها اولین متهم های دادگاه های نظارتی مالی هستند. ما اقدامات مختلفی از سوی دولت های کره جنوبی، ژاپن، بریتانیا و حتی آمریکا برای حذف پرایوسی کوین ها شاهد بودیم. تا زمانی که این نظارت ها وجود دارند، پذیرش و نقدینگی این ارزها همواره آسیب خواهد دید. پیش‌ بینی می شود که در آینده، راهکارهای حفظ حریم خصوصی بی‌ دردسری که با دیفای و استیبل کوین‌ ها یکپارچه می‌ شوند، حرف اول را در حوزه حریم خصوصی بزنند. در آن صورت شاهد رشد چشمگیر آنها خواهیم بود.

 

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها