با دوج کوین ماشین بخر!

دوج کوین یکی از ارزهای پر سر و صدا در سال های اخیر بوده است. میم کوینی که برای سرگرمی ساخته شد و هیچ هدف خاصی پشت آن نبود. شاید سازندۀ آن یعنی «شیبتوشی ناکاموتو» هم فکر نمی کرد که روزی این ارز دیجیتال بتواند سهم بازاری بالغ بر 90 میلیارد دلار پیدا کند! تا همین چند هفتۀ پیش دوج کوین در رتبه های دو رقمی بازار کریپتوکارنسی قرار داشت. با توئیت های جنجالی بازیگر بزرگ دوج، یعنی ایلان ماسک، قیمت این ارز تقریباً 10 برابر شد و ارزش بازار آن به 90 میلیارد دلار رسید! این امر باعث شد تا دوج بر اساس مارکت کپ (سهم بازار) به رتبه چهارم بازار رمز ارزها برسد.

 

دوج کوین

 

دوج کوین در خودروسازی

رمز ارز دوج در سال 2013 و تقریباً هم زمان با اتریوم شروع به کار کرد. این ارز به شدّت تحت تأثیر اخبار و حرکات نهنگ های خود می باشد. بخش عمده ای از رمز ارز دوج در اختیار چند نفر قرار دارد. این باعث می شود که کنترل این افراد بر روی بازار دوج بسیار بالا باشد. میزان استخراج دوج کوین نامحدود است! این یک پوئن منفی برای این ارز می باشد زیرا باعث تورّم در بازه های زمانی بلند مدّت می شود. علی رغم همۀ ایرادات این رمز ارز محبوب، استقبال از آن روز به روز افزایش می یابد.

دیشب ایلان ماسک در توئیتی دیگر، مجدداً حمایت خود از دوج را نشان داد. در این توئیت ایلان ماسک از کاربران خواسته بود تا نظر خود را دربارۀ پذیرش دوج کوین توسّط شرکت خودروسازی تسلا اعلام کنند. در این نظرسنجی 80 درصد شرکت کنندگان موافقت و 20 درصد دیگر مخالفت کردند.

پذیرش ارزهای دیجیتال در شرکت های خودرو سازی پیش از این شروع شده بود. شرکت های تسلا، ژنرال موتورز، نیسان و هیوندای، برای پذیرش ارز دیجیتال در پرداخت های محصولات خود اعلام آمادگی کرده بودند. اکنون ایلان ماسک که مدیر عامل تسلا می باشد، قصد دارد فروش محصولات این کمپانی را از طریق دوج کوین هم انجام دهد. ماسک که مدیر عامل شرکت ایپیس ایکس هم می باشد، می خواهد هزینه های پرتاب یک ماهواره به فضا را هم با دوج کوین تأمین کند. این اخبار تأثیرات مثبتی بر قیمت این ارز محبوب داشته اند. با ثبت نام و احراز هویت در بیت ایمن می توانید این ارز بخرید و از دیگر امکانات فوق العاده این صرافی استفاده کنید.

 

حباب دوج کوین

علی رغم پیشرفت روز افزون این ارز، تعداد زیادی از سرمایه گذاران مجرّب در زمینۀ ارز دیجیتال، هم چنان اعتقاد دارند که دوج کوین یک حباب دارد. با ترکیدن این حباب، دوج کوین از لیست ارزهای پر سود و محبوب حذف شده و کاربران با ضررهای سنگینی مواجه می شوند. این فرضیه ها در مورد بیت کوین هم مطرح بود. اما بیت کوین توانست جواب منتقدان را به خوبی بدهد. گرچه پس از گذشت 13 سال فعّالیت موفّقیت آمیز بیت کوین، هنوز هم عدّه ای بر این باور اند که بیت کوین یک حباب و یک طرح پانزی است. این موضوع کمی دور از ذهن می باشد. بیت کوین در طول این سال ها به خوبی خود را به سرمایه گذاران ثابت کرده است.

 

تفاوت بیت کوین و دوج کوین

 

تفاوت بیت کوین و دوج کوین

بیت کوین و دوج کوین تفاوت هایی دارند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. همین تفاوت ها باعث می شود تا موفّقیت بیت کوین، لزوماً برای دوج کوین رخ ندهد. مثلاً بیت کوین مقدار عرضۀ محدودی دارد. تمام بیت کوین قابل استخراج 21 میلیون کوین می باشد. همین محدودیت باعث افزایش ارزش این ارز به مرور زمان می باشد. افزایش تقاضای عمومی بر این روند تأثیر مستقیم دارد. از طرفی سازندۀ بیت کوین یعنی ساتوشی، تدبیرهای جالبی برای جلوگیری از تورّم در بیت کوین اندیشیده بود. یکی از آن ها هاوینگ بیت کوین است که در مقالات قبلی به طور کامل به آن پرداخته ایم.

 

سخن نهایی

بر این اساس دوج کوین لزوماً به موفقیت بیت کوین نخواهد رسید، اما همچنان می تواند در شرکت های بزرگ جهان به کار گرفته شود. با گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال در شرکت های خودروسازی، آیا می توانید روزی را تصوّر کنید که با دوج کوین هایتان، از شرکت های خودروسازی ایرانی مانند ایران خودرو و سایپا، ماشین بخرید؟!

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها